C-Klein - Moment of Fear

C-Klein

(Edward)
Lid sinds
21 juli 2008
Berichten
496
Locatie
Naast een spoorlijn
Het leek mij leuk om weer 'ns een track met jullie te delen: 'Moment of Fear'. Deze track is gemaakt met de Novation Circuit Rhythm. De drumgeluiden zijn gesampled van een Kurzweil PC3LE6. De meer instrumentale geluiden zijn gesampled van de Roland GAIA SH-01. Het merendeel is geprogrammeerd, maar bij de opname heb ik ook een paar noten life ingespeeld om iets meer variatie aan te brengen. Ik waag mij niet aan het definiëren van een genre.

 
Aardig begin, maar deze uitwerken tot een volwaardige track gaat nog wat tijd kosten. Die pad uit het begin is vrij hard en dominant. De kick en het basje daarentegen raken een beetje zoek in de mix. Dat wordt wel wat beter verder in het nummer, overigens. Die mechanische snareroffel vind ik helemaal niks, veel te statisch. En een fatsoenlijk einde ontbreekt. ik zou zeggen dat je op 20% zit, nu de overige 80% er nog even uit persen. :D
 
Aardig begin, maar deze uitwerken tot een volwaardige track gaat nog wat tijd kosten.
Mijn muziek (arrangement & opname) is nooit goed genoeg geweest voor een release. Maar ik zou toch verder dan die 20% willen komen. Dus ik ga 'm nog eens een paar keer luisteren met jouw kritiek in mijn achterhoofd.:)
Die pad uit het begin is vrij hard en dominant. De kick en het basje daarentegen raken een beetje zoek in de mix. Dat wordt wel wat beter verder in het nummer, overigens. Die mechanische snareroffel vind ik helemaal niks, veel te statisch. En een fatsoenlijk einde ontbreekt. ik zou zeggen dat je op 20% zit, nu de overige 80% er nog even uit persen. :D
Die pad is bij nader inzien inderdaad iets te dominant. Ik ga 'ns nadenken hoe ik de kick en het baslijntje kan versterken. Misschien een sidechain van de kick naar de twee tracks die samen de pad vormen? Ik heb de trommel toegevoegd om wat meer energie in de muziek te krijgen. Dat idee is denk ik wél goed, maar de uitvoering ga ik heroverwegen. Wat ik mij nog afvraag. Wat bedoel je met "een fatsoenlijk einde"? Ik geef toe dat de laatste twee maten herhalen, vervolgens 6 tracks muten en een fade out op de pad niet heel origineel is, maar het leek mij wel een acceptabel einde.
 
Heel mooi!

Ik waag mij niet aan het definiëren van een genre.

Deed me denken aan demoscene-achtige (intro-)muziek.. (En anders simpelweg synthesizer muziek, why not :) Of low-key electro..?)

Prima lengte. Hij zou langer en uitgebreider kunnen, maar dan wordt het echt een ander ding. Mooi compact zo.


De kick en het basje daarentegen raken een beetje zoek in de mix. Dat wordt wel wat beter verder in het nummer, overigens. Die mechanische snareroffel vind ik helemaal niks, veel te statisch.

Eens. Die kick/snare mogen meer in your face. En die roffel is niet nodig, zonde zelfs. Of doe 'm hooguit één keer, als je 'm graag erin houdt.


En een fatsoenlijk einde ontbreekt.

Ook eens.

Maar het hoort bij wat ik gewend ben van die demoscene-dingen... die muziek staat vaak in een loop, en je kiest dan zelf wanneer de muziek stopt.

Anyway.. je zou het loopje nog paar maten zonder drums kunnen laten lopen, bas eruit, en dan de pads/melodie laten uitdoven. Eigenlijk hetzelfde einde, maar dan wat minder abrupt.
 
Ik heb inmiddels een tweede versie gemaakt. N.a.v. de suggestie van Stupide zijn de pads nu zachter en zit er bovendien een sidechain op de drum track waar de base- en snaredrum, zodat deze minder door de pads verdrukt worden. De snaredrum zelf is zachter. De extra drums op track 8 zijn vervangen en ook minder dominant nu. Bij deze opname heb ik de pads aan het slot iets langer laten uitlopen. Audacity is gebruikt voor normalisatie en een fade out aan het slot. Veel patterns zijn opnieuw ingespeeld. Het aantal tracks is nog steeds 8, het aantal patterns is nu 34. Het verschil komt m.n. daarin tot uitdrukking dat nu alle melodievariaties vooraf ingespeeld zijn.
 

Attachments

  • C-Klein - Moment of Fear (v2).mp3
    6,1 MB
Back
Top