• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer en krijg je ook geen email als je je wachtwoord probeert te resetten?
    Neem dan even contact met ons op.

• De uitslag van de Synthforum Contest 2020 is bekend!

Korg: OPSIX

stevaux

inverter
Geen MPE? ! Nu zelfs Live en Cubase MPE omarmen, zouden synth fabrikanten dat ook eens moeten doen en een voorbeeld aan Modal nemen. (ook qua prijs)

Niet eens aftertouch net als op de Prologue, alleen via midi.

Wat deze synth onderscheid van de DX11, TX81z, waveshaper, filters, custom algoritmes.
De DX11 kan pitch envelops.
Wellicht kan de Opsix pitch envelops per operator.

Het begint zo een beetje op FM8 in hardware jasje te lijken.
Een rack, module is hier wel welkom maar goed ik moet eerst DX11 master worden :)

M01C

Ik...ben...computer 7...
Ocht it ericht at oeilijk eesbaar ijn, eeft at e aken et et eit at k en inger is. Eze s ojuist fgebeten oor ijn X7. Aloers reng at e s. :duivels:

man-T

mooi is dat
D... ik moet zeggen dat ik de FS1R gewend ben en daar steekt alles wel positief tegen af, als het gaat om gebruiksgemak :D

Qua klank daarentegen...

PimvH

Member
Na een paar uur klooien kan ik zeggen dat ik (zeer) tevreden ben. De toetsen zijn niet het beste onderdeel in deze serie. De presets geven een divers klankenpalet weer. Als kanttekeningen hierbij wil ik wel plaatsen dat ik geen high end monitoren hebben, not at least. Dus of het ook keihard knort, gromt en loepzuiver is op topkwaliteit apparatuur kan ik niet garanderen. Ook is dit mijn eerste FM hardware bak. Dus ik kan het niet vergelijken met andere apparaten.
Met de zes faders en draaiknoppen is het zeer eenvoudig om het geluid dramatisch aan te passen. De extra golfvormen en mogelijkheden met de operators zijn denk ik wel erg leuk. Mijn voornaamste reden om tot aanschaf over te gaan was om wat meer in FM synthese te duiken. Of het me ooit gaat lukken om vanaf een INIT patch bij zo'n typische FM piano te komen durf ik nu nog niet te zeggen. Maar de zoektocht ernaar toe lijkt me sowieso erg leuk.

anoniempje

hobby knooier
Korg Opsix,

6 operator fm synth,

c6327933b0fbcc4a7214dc5ea24d4e00_pc.png

opsix - ALTERED FM SYNTHESIZER | KORG (USA)

specs: Specifications | opsix - ALTERED FM SYNTHESIZER | KORG (USA)