Lekkage: De Korg Keystage 49 en 61 MIDI 2.0 Controller keyboards

1696020065784.png

1696020106948.png

1696020084319.png

1696020215131.png


- MIDI 2.0
- PolyAT keyboard gelijk aan de ASM Hydrasynth
- 49 en 61 keys uitvoering
- 8 knoppen met OLED labels
- Integratie met DAWs en met name Ableton Live, automapping van Live instruments/fx
- Audiointerface
- USB en DIN midi
- USB powered of PSU
- 2x pedaal aansluitingen
- Jack out + headphones(?)
- Incl Ableton Live Lite, Korg Gadget en Wavestation Native LE
- $599 / $699
- Nog geen releasedatum bekend

bron: https://www.bhphotovideo.com/c/search?q=korg keystage&sts=ma (inmiddels verwijderd)
 
Last edited by a moderator:
veel beter imo dan dat NI ding, die is pas overpriced.

Ik vinnum ook wel strak. PolyAT en MIDI2.o (al weet ik niet wat die midi 2.0 zou kunnen toevoegen aan een keyboard, maar dat terzijde)

Uit de beschrijving:

"All parameters are automatically mapped and labelled on the displays. Could this be another step towards universal controllers actually being more… well, universal?"

Op zich handig, maar als je 100en parameters hebt dan moet je dit toch handmatig gaan configureren en verandert er feitelijk niet zo heel veel tov Midi 1, maar je hoeft dus niet meer te zoeken naar CC's e.d.

Wel fijn dat ze het doen, iemand moet beginnen, de meerwaarde van midi 2.0 zie ik echt mbt timing.
 
ik las in de specs bij BAX (of all places) dat het pots zijn en geen endless encoders, dat maakt het wel weer iets minder aantrekkelijk.
 
Integendeel, liever pots dan die endless draaidingen zonder begin of einde. Neem het verspringen graag op de koop toe (en dat kun je in Live uitzetten als je wil door een pickup mode te kiezen).
 
Loopop heeft ook een uitgebreide review… Voorlopig worden alleen de eerste 8 params automatisch gemapped… Je kan voorlopig zelfs niet manueel extra nog wat vintage 1983 MIDI CC’s mappen wat toch een bummer is zolang MIDI 2.0 nog niet de norm is…

Zelf zou ik liever encoders hebben die touch enabled zijn om de huidige waarde weer te geven…
 
Krijg net bericht van Korg dat ze verwachten vanaf januari te gaan leveren, dus het duurt nog eventjes...
 
heeft iemand deze al? en?
ben op zoek naar een polyat / mpe controller.
De Buchla Lem216v3 lijkt me samen met touchkeys het beste om te spelen.
Touchkeys word denk ik niet meer gemaakt. Die wilde ik het liefst
 
Ik heb hem uiteindelijk geannuleerd en ben voor een Native Instruments Komplete Kontrol S61 mk3 gegaan die nogal ernstig B-Stock afgeprijsd was.
 
En gebruik je nu polyat of mpe veel?
Ik denk dat ik liever voor capacitive keys wil gaat. dan denk ik dat ik makkelijker de individuele noten kan manupileren.
zo een s61 of keystage lijkt me wel leuk maar het lijkt me nogal moeilijk om 4 of meer noten precies de pitch te besturen.
 
Alleen PolyAT op pads etc. MPE doe ik (overigens niet veel) met de Push 3.
 
Back
Top