Hardcore/Hardstyle VST's

Ze zijn allemaal al genoemd maar voor hardhouse synths zou je moeten gaan voor een combinatie van Korg legacy cell :halleluja , pro 53 en novation V station. (er zijn wel meer maar dit zijn de 3 die ik het meeste gebruik) En zoals al eerder genoemd moet je niet bang wezen om es flink aan de knoppen te gaan draaien (vooral bij de V station). Zo krijg je overal wel lekkere sounds out. Sound editing hoeft niet moeilijk te wezen . Pak gewoon een lead en ga daar es me freaken. Pro 53 is vrij simpel om mee te beginnen (je maakt van een lead vrij simpel een bassdrum om een voorbeeld te geven) maar laat kwa sound toch wat te wensen over.
 
probeer de Albino eens......
 
Overigens een vst, ook erg hardcore (wel wat oldschool), is de ReFx Juno vst, ik geloof dat die niet meer verkocht wordt vanwege de naam, tenminste dat heb ik op een ander forum gelezen, maar heb em zelf wel kunnen bemachtigen, schijnt ook dat de Vanguard de opvolger is, maar die overeenkomst zie ik niet helemaal.
Er zit een Hoover patch in, 2 geloof ik, instant oldschool!. Wel iets te vaak gebruikt geluid overigens, maar ik vind em nog steeds phat!
 
Gooi gewoon een zooi van je geluiden door de QuadraFuzz (gratis bij Cubase),en zet m dan op de preset "G_ChordRez"!
En voila....je hebt hardstyle!
Ik durf te wedden dat die preset vaak gebruikt is in hardstyle!
:dj:
 
Origineel geplaatst door omc
Hehe de QuadraFuzz is heeeeeeeeel veel toegepast op kicks in de hardstyle :engel:


Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel
veel! :D
 
Back
Top