Hardcore/Hardstyle VST's

Origineel geplaatst door Nightstorm
als je echt creatief bent dan haal je overal wel wat uit, maar als je creatief bent maak je geen hardstyle :dubbel:

Quote van de week! }:|
 
Jongens, niet zo lullig tegen hem doen. Muziekstylen afkraken slaat nergens op. Als het je smaak niet is, okee. Maar dit vind ik ook niet netjes.
 
Foei, niet alle hardstyle over 1 kam scheren. Er komt veel rommel uit maar soms komt nog weleens iets leuks uit. Hardcore heeft hetzelfde meegemaakt en is er ook bovenop gekomen. :D
 
Origineel geplaatst door Bubbles
Kijk, en dit is dan weer op een leuke manier je afkeur van hardstyle tonen.

Maar wie kan mij iets aanraden?

Leek m'n mp3'tje (zie bijlage in post) ergens op of was dat 't niet? Echt, een geluidsfragment doet wonderen, dan hoeven we je niet zozeer te vertellen welke VST je moet gebruiken, maar hoe je 't ding op een hoop bakken kan maken.
 
Origineel geplaatst door =XTRECIST=
'ook'?

:duivels:

Ja, kijk maar eens wat iedereen hier op het forum maakt. Dat vind ik geen bagger.
En dat is inderdaad mijn smaak. En als je hardstyle/core niet mooi vind, vind ik best, maar ik kraak jouw muziek ook niet. Heb gewoon een beetje respect voor iedereen. Als je me niet wilt helpen, ga dan in een andere threas klagen over hoe kut deze muziek is. Begin een Hardcore-Zuigt-Thread ofzo.
En iedereen die helpt :biertje: Alvast Bedankt!
 
Origineel geplaatst door Yoozer
Leek m'n mp3'tje (zie bijlage in post) ergens op of was dat 't niet? Echt, een geluidsfragment doet wonderen, dan hoeven we je niet zozeer te vertellen welke VST je moet gebruiken, maar hoe je 't ding op een hoop bakken kan maken.

Het leek er aardig op, ja. Dat is ongeveer wat ik zoek.
 
Gozer, ik maak zelf Hardcore ;) Zoals je kan lezen was het just fucking, nix aan de hand dus.

En als je niet lui bent, maar wel makkelijk geluidjes wil hebben ... wat klopt hier niet?
Bij de meest simpele synth moet je nog moeite doen. Muziek maken IS moeite doen.

En er zijn zoveel stijlen/geluiden in de Hardstyle/Hardcore .. hoe moeten wij nu weten wat JIJ kicke vindt?
Maar er was al een voorbeeld gegeven wat je leuk vind.


Ik zeik niet je muzieksmaak of stijl af, maar je manier van doen beviel me ff niet. Vandaar dit geleuter.
En verder kan ik je niet helpen, omdat ik geen verstand van VSTs heb.
 
Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Gozer, ik maak zelf Hardcore ;) Zoals je kan lezen was het just fucking, nix aan de hand dus.
Ok. :)

Origineel geplaatst door =XTRECIST=
En als je niet lui bent, maar wel makkelijk geluidjes wil hebben ... wat klopt hier niet?
Bij de meest simpele synth moet je nog moeite doen. Muziek maken IS moeite doen.
Dat snap ik ook allemaal wel, maar met een makkelijke interface, dat het voor een NOOB als ik makkelijk te volgen is.

Origineel geplaatst door =XTRECIST=
En er zijn zoveel stijlen/geluiden in de Hardstyle/Hardcore .. hoe moeten wij nu weten wat JIJ kicke vindt?
Ik had als voorbeeld gegeven die lead van luna - psace in your mind, dat zoek ik ongeveer.

Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Ik zeik niet je muzieksmaak of stijl af, maar je manier van doen beviel me ff niet. Vandaar dit geleuter.
En verder kan ik je niet helpen, omdat ik geen verstand van VSTs heb.
Ok, toch bedankt voor je kritiek. Ik ben toch verder gekomen met formuleren wat ik precies wil :).
 
hehe ik maak ook iets dat voor hardcore door moet gaan, alleen vind ik hardstyle helemaal niks :D

najah, geen enkele stijl is slecht natuurlijk, je hebt alleen slechte produkties binnen een stijl

maar ja, je moet gewoon 2 of meer zaagtanden detunen, flink met een lfo freaken en je hebt al iets bruikbaars voor hardstyle, daarna gewoon nog alles wat je kan bedenken erop los laten en gaan met die zooi...de meeste softsynths kunnen dat wel denk ik, maar weet t niet zeker want werk niet met softsynths :)
 
gebruik je cs1x + distortion algoritmes eens.... plus wat saw waves als osc bijv.

een maatje van me haalt bijna alles uit een cs1x. samplen die hap en in een sampler gooien.
hoef je die illegale vsti's ook niet te gebruiken.

verder kun je met triangle (gratis) en een goede distortion en eq ook heeeeel veel doen
check http://www.kvr-vst.com voor meer gratis plugs....

ik moet wel toe geven dat een pro53 heel vet klinkt voor hardcore (en een echte pro-five nog beter)
 
Origineel geplaatst door The Unholy
??

idd je kan het toch gelijk als audio opnemen...

maar goed overweeg eens Pro 53 aan te schaffen en zoek wat tutorials over subtractive synthese (is pro 53 toch?). Met pro 53 kan je bijna alles wel voor dat soort stylen. van je drumkicks tot je leads...
 
Pro-53 VSt is een ongelooflijk slap aftreksel van de originele hardware versie....(de Sequential Circuit’s Prophet 5), (die overigens gebruikt werd voor de productie van het eerste album van "the prodigy")
De tonen klinken leeg en achterhaald....als je echt vette sounds uit je comp wilt stampen
ga dan voor de Arturia synths

ciao:biertje:
 
Back
Top