Hardcore/Hardstyle VST's

De Novation V-station gebruik ik af en toe, komen wel leuke hardcore/style geluiden uit. Veel mensen gebruiken ook de Junglist, weet ff niet zo snel van welk merk ie is.. Verder zijn over dit onderwerp wel meer treads geweest, misschien dat je daar ook wel een paar tips kan vinden.

Gratis zijn ze trouwens niet(behalve als je je niet druk maakt over illegaal downloaden)..
 
RGC z3ta+. Maarreh.. wat jij bedoelt is -eigenlijk- "welke VST heeft een lading hardstyle PRESETS". Hoef je zelf niet te programmeren, is ook weer lekker makkelijk, toch? :erm:

De Alpha Juno wordt genoemd omdat daar een "hoover" uit wordt gehaald - beide golfvormen en suboscillator aan, chorus snelheid op maximaal, LFO > saw PWM op maximaal, portamento erop, en dan maar freaky filteren. Omdat vrijwel geen andere synth PWM op de saw heeft is het geluid dus niet zo makkelijk na te bootsen, al valt er met creatief programmeren wel iets te doen.

Je kunt al een hoop met Junatek in Reaktor. Vanguard is meer trancerig maar leent er zich ook wel voor, gewoon het recept hierboven volgen. Een Virus kan 't ook wel. M'n Micromodular kan 't ook (als je nou bewijs moet hebben dat 't toch -echt- aan goed programmeren ligt, that's it ;). Ik denk dat ik ongeveer wel weet wat je bedoelt (omdat synthesegewijs beschouwd die dingen ongeveer allemaal wel in dezelfde klasse vallen) alleen ben ik niet bekend met het nummer zelf.

Hieronder een stukje zelfgebrouwen Micromodular. Als het absoluut niet is wat je bedoelt, post dan even een fragment van de track.
 

Attachments

  • hardlead.mp3
    208,6 KB · Bekeken: 95
Origineel geplaatst door omc
Try before buy

Maar om even terug te komen op een gratis plugin die je zeker kunt gebruiken.

Superwave P8

http://home.btconnect.com/christopherg/main.htm

Die kan ik dus weer afraden.. Ik zou voor de grap eens de enige track die ik ooit met dat ding heb gemaakt, moeten posten(als ik m nog niet weggegooid had).
Kun je horen hoe de superwave oppeens je patches een metamorfose geeft waardoor ze niet meer te gebruiken zijn na een aantal keer saven..
 
Origineel geplaatst door The Unholy
Die kan ik dus weer afraden.. Ik zou voor de grap eens de enige track die ik ooit met dat ding heb gemaakt, moeten posten(als ik m nog niet weggegooid had).
Kun je horen hoe de superwave oppeens je patches een metamorfose geeft waardoor ze niet meer te gebruiken zijn na een aantal keer saven..

Dan doe je hem toch meteen naar een audio track kopieren en saven? Maar wel een slechte bug in het pakket zeg. :erm:
 
Origineel geplaatst door Bubbles
ik bedoel waar je makkelijk hardstyle geluidjes uit perst...
Je hebt toch bijvoorbeeld ook de juno 2, waar veel hardcore mee gemaakt word. Die synth word best vaak met hardcore in een zin genoemd...
Dus je snapt wat ik ongeveer bedoel?
ik snap precies wat je bedoelt en het komt op mij over als luiheid (of onkunde) om eigen originele sounds te maken, en dan maar gebruiken wat de ander je voor gedaan heeft. past wel bij dat lonsdale-kaalkop-uniform van vroeger (of nog?).
 
Origineel geplaatst door divi
ik snap precies wat je bedoelt en het komt op mij over als luiheid (of onkunde) om eigen originele sounds te maken, en dan maar gebruiken wat de ander je voor gedaan heeft. past wel bij dat lonsdale-kaalkop-uniform van vroeger (of nog?).

Volgens mij maakt elke zichzelf rescecterende hardcore producer gewoon zn eigen sounds en naar mijn mening is de hardcore 1 van de weinige muziekgenres waarin echt het maximale uit synths word gehaald.

Dus ga nou niet gelijk andermans smaak af lopen kraken alsjeblieft..
 
Origineel geplaatst door divi
ik snap precies wat je bedoelt en het komt op mij over als luiheid (of onkunde) om eigen originele sounds te maken, en dan maar gebruiken wat de ander je voor gedaan heeft. past wel bij dat lonsdale-kaalkop-uniform van vroeger (of nog?).
nou nou niet zo negatief meteen, de ene synth is wat beter geschikt voor hardstyle dan de ander, dat bedoelt 'ie denk ik...dat betekent niet meteen dat ie ladingen presets wil om te gebruiken

als je echt creatief bent dan haal je overal wel wat uit, maar als je creatief bent maak je geen hardstyle :dubbel:

sorry moest ff }:|
 
Origineel geplaatst door divi
ik snap precies wat je bedoelt en het komt op mij over als luiheid (of onkunde) om eigen originele sounds te maken, en dan maar gebruiken wat de ander je voor gedaan heeft. past wel bij dat lonsdale-kaalkop-uniform van vroeger (of nog?).

Dit slaat echt nergens op... Kijk, asl je niet van hardcore/Hardstyle houd, ok... Maar laat mij leuk me vraagjes stellen. Ik probeer alleen makkelijk te formuleren wat ik wil. Ik zoek een VST, waar op een niet al te moeilijke manier strakke hardstyle leadjes uit te halen zijn. Dat heeft geen reet met luiheid te maken. Het gaat mij erom dat dat een beetje makkelijk gaat. En bij mij is het zo, dat ik geen gebruik maak van presetjes.
 
Origineel geplaatst door Nightstorm
nou nou niet zo negatief meteen, de ene synth is wat beter geschikt voor hardstyle dan de ander, dat bedoelt 'ie denk ik...dat betekent niet meteen dat ie ladingen presets wil om te gebruiken

als je echt creatief bent dan haal je overal wel wat uit, maar als je creatief bent maak je geen hardstyle :dubbel:

sorry moest ff }:|

Kijk, en dit is dan weer op een leuke manier je afkeur van hardstyle tonen.

Maar wie kan mij iets aanraden?
 
Back
Top