Roland Jupiter-X en Jupiter-Xm

Click image for larger version  Name:	jupiter-xm_top_gal.jpg Views:	1 Size:	54,4 KB ID:	3703196



https://www.roland.com/nl/products/jupiter-x/
https://www.roland.com/nl/products/jupiter-xm/
 

Attachments

  • jupiter-xm_top_gal.jpg
    jupiter-xm_top_gal.jpg
    54,4 KB · Bekeken: 277
Last edited by a moderator:
Dat lieg je kerel,niemand die heeft kunnen voorspellen dat dit zou uitkomen,niemand.Ik was eerlijk gezegd met verstomming geslagen,toen ik dit zag.Tuurlijk,eerste moment,weer een zoveelste remake van Roland,maar achteraf beschouwd,goeie zet,zeker de Xm.En de X zou ik zo al kopen gewoon voor die retro look,de X eraf en een 8 erop.:{

:D

Ik vind die Jupiter X er ook wel tof uit zien en die ACB modellen zijn natuurlijk ook gewoon prima. Ik hoop dat ze wel de headroom een beetje gefixt hebben met de nieuwe tech, want dat is wel iets waar ik met alle Aira apparaten tegenaan liep; te makkelijk (lelijke digitale) distortion. Op dit moment gebruik ik vooral die models via de Cloud VSTs.

Ook tof dat er weer een nieuwe generatie grooveboxjes komt. Kortom: je hoort mij verder niet klagen hoor. Ik vind dat spul allemaal leuk. Die paar puristen die geen genoegen nemen met iets anders dan 100% replica's van 40 jaar oude bakken maken een hoop herrie maar zijn uiteindelijk natuurlij kmaar een fractie van de markt.
 
Helaas nog geen handleidingen online, maar de modellen die er inzitten zijn blijkbaar:
- Jupiter-8
- Juno-106
- JX-8P
- SH-101
- XV-5080
- RD-Piano

Voor de drumpart worden de TR-808, TR-909, CR-78 (and more) genoemd.
Verder: "JUPITER-Xm is part of an expandable platform so it can be updated with fresh new content as it becomes available. It can also share sounds and other contents with the full-sized JUPITER-X."

Mijn ervaringen met recente (digitale) Roland instrumenten maken dat ik toch wel warm loop voor deze bak.
Voorlopig heeft de X mijn voorkeur, maar ik hoop de komende dagen meer van deze bakjes te zien en te horen.
 
Voorlopig heeft de X mijn voorkeur, maar ik hoop de komende dagen meer van deze bakjes te zien en te horen.
Dan zal je moeten wachten tot 2020(ergens in april dacht ik gelezen te hebben),waarom?Kinderziektes?Of verder nog te ontwikkelen brilliant ideën die er nog in moeten?
Hoop dat de stereo analoge filters van de Fantom er ook inzitten.Maar dat gaat wel de geluiden beinvloeden tov de originele.Maar toch....
 
Ooh, dat geeft niet.
Kan ik bedenken waar ik ruimte moet maken en de nodige fondsen vergaren.
Bovendien zijn mijn vrouw en ik er nog niet over uit of het nu een X of Xm moet worden.
 
wel grappig om te zien hoe sommige synthforum goeroes beter weten hoe roland geld moet verdienen dan roland zelf. volgens mij is de markt voor dit soort shit enorm, maar goed. in de 2 filmpjes in deze draad vind ik ze wel vrij behoorlijk kut klinken, dat dan weer wel
 
vind ik ze wel vrij behoorlijk kut klinken, dat dan weer wel
Grappig hoe die ervaring verschilt, ik heb juist voor het eerst in jaren dat ik denk, nou dat Roland spul wil ik wel eens wel eens live in de winkel gaan uit checken :P. Ik heb wel een ander filmpje zitten kijken, van Sonicstate geloof ik.
 
Hier ben ik weeral(moet eens dringend aan mijn invulling vrije tijd sleutelen:-)).Meer mijn oefenigen doen op de piano bijvoorbeeld...
Waarom?Omdat ik toch vrij opgetogen ben over deze produkten,je zou kunnen zeggen dat ik een Roland adept ben,als voormalige bezitter ooit van de Jupiter 8,denk ik dat ik een beetje recht heb,eventjes in de schijnwerpers te verschijnen.En toch heb ik momenteel maar één Roland produkt de JD-990 nog in huis.(Wanneer daar eens een remake?).
Een analoge remake van de JP-8 is bijna onbestaande zoals iemand hier al zei,dat de ontwikkelings-produktie kosten naar Moog one prijzen gaan drijven.En met hoevelen zijn we dan om er eentje aan te schaffen.(Alhoewel,ik zou nog kunnen verschieten).
Dus het alternatief kan dit dan wel zijn,en als ik de JP-80 geschiedenis lees,hoop ik dat dit geen vroegtijdige dood gaat worden.
Enfin,ik ga toch met belangstelling dit volgen.
 
Toch is juist de JP-80 één van die instrumenten die mijn studio niet snel (zeg nooit nooit) zullen verlaten.
 
Toch is juist de JP-80 één van die instrumenten die mijn studio niet snel (zeg nooit nooit) zullen verlaten.

Wacht maar totdat uw nieuw lief (X)verschijnt,de 80 wordt vlug je ex..8o
 
Eerder dat mijn vrouw mijn ex wordt als ik voorstel de JP80 de deur uit te doen. ;)
Bovendien geloof ik dat ook niet.
Ten eerste hij klinkt naar mijn mening nog steeds heel goed en kan ik voor mij gevoel bijna eeuwig blijven layeren en splitten en ten tweede heeft hij een heel fijn toetsenbord met de voor mij ideale afmetingen.
Hij vormt toch het hart van mijn studio en daar zit ook een stuk emotie in. We hebben er een tijd voor moeten sparen en vierden er het afstuderen (met de daarbij behorende salarisverhoging) mee.
Het ligt dus gevoelig hier. ;)
 
Tom 32 : jullie hebben zeker ook een gedeeld e-mailadres en Facebookaccount? :D

TomEnTruusSamenOpDeBank@hotmail.com

e-mail.........check
Facebook.....no sorry, just me

Fijn toch dat je een passie kan delen!!

Inderdaad!
Erg fijn dat ik al meer dan vijfentwintig jaar samen ben met een vrouw die mijn passie voor boeken en muziek en synthesizers deelt.
Het gevolg daarvan in materieel opzicht is een halve huiskamer gevuld met boeken (2219 om precies te zijn) en een hele kleine slaapkamer omdat de grote slaapkamer volstaat met apparatuur.
 
Back
Top