De "alles-over-de-Novation-KS5" thread

Origineel geplaatst door ELectronic SKIL
Ja dan kom je die kraak zoieso niet echt tegen!

Ik heb ook 2.1.02. En als ik 8 noten of zo speel bij organ-sounds... KRAAK! In het ergste geval begint het bij 3 noten al.
 
Maar dan heb je wel de release ver open staan neem ik aan.

Ik gebruik nooit acht noten te gelijk, en ben meer aan het editen.

Ik heb trouwens de ks rack vandaar!
 
Mijn KSR trekt ook makkelijk 14 stemmen aan orgel. Ik denk dat je KS5 aan garantie-omruil toe is.
 

Attachments

  • ksr.mp3
    412,3 KB · Bekeken: 106
Wat ook zeer raar is, is dat hij in het begin perfect deed. Daarna ging dat knopje stuk, kon ik hem laten kraken en tenslotte ging nu het scherm stuk.
 
Midi input werkt niet

Midi input werkt niet

Ik ben nu al dagen bezig met mijn KS5, zelfs Pjotr G heeft er naar gekeken, maar het lukt niet om midi input te ontvangen. We krijgen op geen enkele wijze een reactie van de synth op midi input. De output werkt wel. Het ligt niet aan de kabels, geluidskaart of sequencer want we hebben het getest met een andere synth.

Kan er iets kapot zijn ofzo? Of een instelling? Ik heb werkelijk geen idee meer. (En uiteraard heb ik alles al geprobeerd wat betreft midi opties, channels, ports, etc.)

=(

[edit]
Wacht dit kan beter in een nieuw topic
[/edit]
 
ik was erbij dus ik antwoord ff:

local off, dan stuurt ie nog steeds midi uit, en komt er nog steeds geen midi in.
 
heb je een led die knippert? Visuele controle?
Anders, heb je het geluid misschien toegewezen aan output 3 en 4 terwijl je uit 1 en 2 luistert?:eureka:
 
Heb geen led kunnen ontdekken die zou knipperen op midi input.

Kanalen per part ook geprobeerd, kreeg ook niks.

Tevens audio kabel in 3 en 4 gestoken en hoorde ook niks.
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
Heb geen led kunnen ontdekken die zou knipperen op midi input.

Kanalen per part ook geprobeerd, kreeg ook niks.

Tevens audio kabel in 3 en 4 gestoken en hoorde ook niks.

OK=(
Wat zijn de symptomen eigenlijk waardoor je de conclusie trekt dat ie niet ontvangt? Heb je stand alone wel geluid?
 
ja stand alone werkt ie gewoon. Midi out werkt ook gewoon.

Ik heb echt geen ideeen meer, en begin te vrezen voor iets in de trant van kaduuke midi input ofzo.
 
Je stuurt hem extern aan vanuit? midi out of thru?
in geval dat thru geen optie is, staat in je externe bakkie de "echoback" dan wel goed?
 
extern is er niks aan de hand. Hij wordt gevoert door midi out van pc. Ik heb de KS5 even vervangen voor mijn MC-307 ter test, en die werkte onmiddelijk gewoon.

Dus het probleem zit niet in de pc, en niet in de kabels, en niet in de signalen, maar ergens in de KS5.
 
Haha ik ben er even niet en meteen al een hele discussie :)
Ik heb idd al gemaild naar de tech support, als die niets weten dan schroef ik hem maar eens open.

Mail gehad:
there is no software option to turn the MIDI input on or off.

You can have a play with the Local control setings but I doubt this will sort out the issue.

I would suggest contacting your country's distributer who should direct you to a service centre.

http://www.novationmusic.com/wheretobuy.asp

Olly
 
Back
Top