De "alles-over-de-Novation-KS5" thread

Zijn er evt een aantal mensen die samen die Club 4k part I patches van vengeance voor de V-Station willen halen.
Om deze in de ks te laden?

gr, arno
 
Origineel geplaatst door arno2000
Zijn er evt een aantal mensen die samen die Club 4k part I patches van vengeance voor de V-Station willen halen.
Om deze in de ks te laden?

gr, arno

samen??? :bekdicht: :bekdicht: :bekdicht:
koop gewoon je eigen soundset.:kont:
 
:( maak je eigen soundsets! Neem zelf hooguit patches als uitgangspunt!
 
:stupid Ok, zelf patches maken is super leuk, ik doe het ook graag, maar om nou zo irritant te reageren op Arno2000, dat is toch ook nergens voor nodig???? Ik kom zo nu en dan patches/soundsets tegen voor bepaalde synths en die klinken geweldig en tevens bieden ze je weer een nieuwe kijk hoe instrument patches gemaakt worden.

Maarja.. ik kom er steeds meer achter dat op synthforum een wat irritant sweertje hangt. Erg vaak zie ik reacties die imho te ongenuanceerd zijn. Beetje "ik ben zo geweldig, ik mag dit zeggen want de rest zijn toch domme n00bs" gevoel hangt hier.

Jammer, erg leuke site, kom hier graag. :-)
 
ja, de reacties waren idd. behoorlijk "grof": nergens voor nodig. als iemand presets wil gebruik is dat voor mij OK. iedereen heeft zijn werkwijze.

mijn motto = "zeg een vriendelijk woord, of zwijg"


back on-topic.

ef
 
Nou idd beetje sneu zo maar goed dat zegt genoeg. Ik heb wel vaker sound sets van vengeance gekocht om deze als basis te gebruiken en hier op verder te gaan.

Het maken van patches beleef ik niet veel lol aan maak liever hele nummes dus dat luie donder gaat helemaal nergens over.
Maar goed als het zo zielig moet DJ_LecZ, electrovolt en DJ_LecZ stik er maar in.

Arno
 
Bericht door een moderator:
ok, en nu weer gewoon ontopic
 
Hij heeft er eerlijk gezegd geen tijd meer voor gehad om er naar te laten kijken.
Is een goed voornemen voor 2007 geworden want de synth gaat wel weer gebruikt worden :)
 
sorry voor het oprakelen van een oude thread maar de KS kraakt toch nog steeds behoorlijk, ook na OS-update naar 2.1.02

Voor de rest een geweldige synth !
 
Helpt het afzonderlijk naar beneden brengen van de OSC volumes niet?
Bij een welbepaalde patch nauwelijks.
Maar het kan blijkbaar allerlei oorzaken hebben: Teveel overdrive op de filter, teveel distortion, te harde envelopes, ...

het ding heeft prolly gewoon te weinig rekenkracht. Dat valt nooit met een OS-update op te lossen.
 
Volgens mij hoor je ze overigens ook wel kraken als je geen toets aanslaat. Dan zou ik zeggen dat dat niet direct met rekenkracht te maken heeft.
 
Volgens mij hoor je ze overigens ook wel kraken als je geen toets aanslaat. Dan zou ik zeggen dat dat niet direct met rekenkracht te maken heeft.
Tijdens de release van een noot bedoel je ?
Want hoe kan dat ding nou "idle" kraken ? Heb ik toch nog niet gehoord...

Het vreemde is dat de V-station VST daar absoluut geen probleem mee heeft. Die durft soms wat over te sturen maar dan draai je gewoon het volume lager en die van je monitors / interface hoger...

Als ik me niet vergis is de V-station na de KS-reeks uitgebracht ? Maar beiden hebben wel dezelfde engine ?
In dat geval klinkt het als een fix dat wel vervat zit in de V-station maar niet in KS OS 2.1.02 en dat zou ik ruk vinden.
Tenzij die extra specs / modulatiemogelijkheden van de KS echt zoveel meer CPU vragen.
 
De V station is i.d.d gelijk aan de K-Station. De Nova b.v. kraakt soms ook als hij idle is....best vaag dus. Dus zonder een toets aan te slaan. Een andere gekke kwaal wat wel eens voorkomt bij een Nova is dat de "fast-data" knop waarden uitstuurt (kleine sprongetjes in) en als hij dan warm is, dan is het over....net een echte analoge synth. Maar het geluid is super en ik heb er zelf gelukkig weinig last van met de Nova echt een super bak.
 
Back
Top