Roland TR-8S

Met 8 outputs, sample import and the Aira TR ACB modelling:

ts_roland-tr-8s-rhythm-performer.jpg


https://www.bhphotovideo.com/explor...brings-sound-design-and-sampling-to-the-table

$699 dollar listprice.
 
De felbegeerde aparte outs zijn in elk geval aan boord ... 8 stuks.

Yeah!

Jammer dat de samples alleen via SD ingeladen kunnen worden en niet via USB, als je hem update (TR8) wordt het ook een drive/folder, dus zou moeten kunnen. Als is het alleen maar om eenmalig er een berg in te gooien en dan te rebooten in normale modus. Das weer jammer. Maar voor de rest, deze komt er dus gewoon! Super
 
misschien moet je even teruglezen en de specs doornemen :D (@barend, dark lord zat er ineens tussendoor :D)

dit ding gaat echt fekkin hard verkocht worden denk ik zo hehe
 
misschien moet je even teruglezen en de specs doornemen :D (@barend, dark lord zat er ineens tussendoor :D)

dit ding gaat echt fekkin hard verkocht worden denk ik zo hehe

zeker weten en de return van auto fill-in!!! Dat is op een egte 808 ook cool
 
Vragen die resten:

- Tunable TR909 BD ?
- Zit de verbeterde TR09 model erin of de TR8 909 kit ?
 
ruilen voor Tr09 :P ?
 
Zeker interessant. Het is op alle fronten een verbetering op de TR8.
Maarre, de scatter functie zit er nog steeds op hoor :engel:
Ik heb daar toch veel plezier mee gehad door externe signalen (synths en samples) er doorheen te halen. Als je die functie spaarzaam gebruikt is het echt bruikbaar. Net als de sidechain functie.

Iemand nog een TR8 kopen? Met de 606 en 707 kits er bij. En die van mij heeft geen lelijke groene randjes!
 


 
Was nog niet genoemd geloof ik, maar het beestje moet $699 gaan kosten. Dus dat zal wel €749 worden.
 
Workflow op de TR-8 vond ik heerlijk als iemand die alleen maar live improv doet... Dit heeft wel een beetje een alles wat ik er aan wou verbeteren... Eigen samples is natuurlijk heel mooi!
 
De felbegeerde aparte outs zijn in elk geval aan boord ... 8 stuks.

wat ik niet snap: 8 outputs voor "professional" use, en dan wel een adapter voor de voeding? duh...
 
Mooi ding met in ieder geval heel veel van de zaken die te wensen overbleven bij het vorige model.
Maar ooit was Roland de firma die iconische apparaten maakte en de laatste tijd is er behalve de se-02 alleen maar dingen uitgekomen die eigenlijk oude wijn in nieuwe zakken zijn.
Het zou toch leuk zijn als ze weer 'ns iets uitbrengen wat echt de bakens verzet voor het komende decennium.
 
Ze hebben duidelijk naar onze ergenissen geluisterd.
Ik koop m niet. Hier staat al genoeg.
 
Waarom is het zo lastig voor alle sample-player fabrikanten om "Drag&drop samples via USB" te implementeren? Ik niet snap.
 
wat ik niet snap: 8 outputs voor "professional" use, en dan wel een adapter voor de voeding? duh...

Ik vind dat een non-issue, anders zou er een adapter IN het apparaat gebouwd moeten worden dat hem weer groter en zwaarder en lastiger te reparareren maakt.
 
misschien moet je even teruglezen en de specs doornemen :D (@barend, dark lord zat er ineens tussendoor :D)

dit ding gaat echt fekkin hard verkocht worden denk ik zo hehe

Ja, ik was iets te snel. Mijn TR-8 staat ook al te koop...haha

Wel benieuwd wat ze hiermee bedoelen. Zitten er ook wat bas samples in misschien, of hebben ze het hier over eigen samples of melodische drumklanken?:
"Create melodies and bass lines"

Benieuwd naar de euro prijs...
 
Ik ben op zich wel onder de indruk van de demo’s en de mogelijkheden van deze bak. Wat mij echter wel opvalt is dat het allemaal vrij gladjes en gelikt klinkt en ik vraag mij af of dit te maken heeft met (te veel) effecten die worden gebruikt. Ik wil de knuppel niet in het hoenderhok gooien, maar een 909 en 808 hebben nu eenmaal een bepaalde rauwe, gritty “in your face” sound die staat als een huis en ik vraag mij af of dat ook uit deze machine is te halen.

Dat zal toch wel mogelijk moeten zijn met al die geavanceerde modelling?

Luister bijvoorbeeld naar het onderstaande filmpje (patterns zijn even niet belangrijk; het gaat puur om de sound). Zou de TR-8S ook zo kunnen klinken?

 
Een echte handleiding dit keer. :okdan:

Deze gaat er bij mij wel komen.
Ik ben de afgelopen vier jaar erg tevreden geweest over de TR-8, maar deze heeft voor mij voldoende toegevoegde waarde om aanschaf ervan te rechtvaardigen.
Als de prijs inderdaad zo rond de € 750,- vind ik dit alleszins redelijk.

Ik ben er nog niet uit of ik mijn TR-8 wegdoe, heb al erg veel in deze machine.
 
Back
Top