Wie of wat heeft je geïnspireerd of bewonder je?

Speedy J / Jochem Paap
Hollands glorie

Speedy J - Ginger (1993)
Speedy J - G-Spot (1995)
Jochem Paap - Vrs-Mbnt-Pcs 9598 I (1999)
Jochem Paap - Vrs-Mbnt-Pcs 9598 II (1999)

Voorbeelden:

Fill 15 (Ginger)


Extruma (G-Spot)


Mrg-Rvx (vrs-mbnt-pcs-9598 II)
 
Ik verkoop nog liever een Synthi - die ik niet heb - dan mijn Les Paul...
Vergeet je pionier Leo Fender niet?!!

Dan heb je wel een hele bijzondere Les Paul waarschijnlijk?
Leo Fender is natuurlijk voor de ontwikkeling v/d electrische gitaar superbelangrijk geweest maar het ging me in dit verhaal vooral om het multitracken waardoor er hele nieuwe opnametechnieken mogelijk werden.
Ik vind dit echt een enorme stap in de techniek.
Leuk clipje trouwens van Schulze als hij de synthi A demonstreert.!


The Smurf
Sexopolis (1971)
Glaciation

Hele lekkere posts, thanks.
Dat sexopolis ook; wat een lekkere muziek!
Dat Trautonium zeg, wat een geweldig apparaat!
Ik keek even op youtube en zag een kort stukje live uit 1991 en 't klinkt super.
En helemaal toen hij aan de zijkant aan een soort van draaischijf begon te pielen, top!

Nog maar 'ns een zolderkamermuzikant maar wel iemand die ik tot het grootste soultalent van de afgelopen 20 jaar reken.
In 2002 kwam deze jongen van uit het niets uit met een cd waarvoor hij alles zelf deed en allemaal sterke songs.
Alle songs schrijven, produktie, mixing, instrumenten en alle vocals, met recht een onwaarschijnlijk talent.
Helaas omdat z'n vriendin bij 'm wegging en z'n moeder overleed kwam hij in een depressieve periode en tot nu toe verder nog niet veel van gehoord.

 
Ik zat nog even naar sexopolis te luisteren en wat een te gekke track!
Dat deed me denken aan een clip van the B Movie Orchestra in vrije geluiden een tijd geleden.
Ik vind dat soort dingen echt super en de dames helemaal in van die Barbarella jurkjes maken het seventies plaatje compleet.

 
Mijn muziekleraar die rond 1983 de DX7 en de 808 het klaslokaal binnen haalde.
 
Ik hield altijd van veel soorten muziek en niet speciaal een synthesizer liefhebber.
Tot ik deze voor iedereen bekende docu een jaar of 2 geleden op de Belgische tv zag en vrij kort daarna na een verkenningstocht op youtube een Waldorf Blofeld aanschafte en daarmee begon het avontuur op synthesizers.

 
voordat ik zelf wat ging pielen en klooien was ik altijd al bijzonder gecharmeerd van alles wat met synths te maken had. met name de progrock!met de dance disco e andere stamp averwanten had ik totaal niets dat begon pas nadat ik aphex twin en alles wat daar op leek begon te luisteren.
had in de muziek.. met name de minimoog die overal op platen weer opdook met een zeer herkenbaar geluid.. ik wist nog helemaal niet wat zoeits was, wat het koste en waar je zoiets moest kopen.. door oa de band saga wilde ik ook zo op een podium staan.. toen ik net mijn eerste synth de korg ms 20 had aangeschaft... en daar keek ik tegenop als een berg.. ten eerstre klonk die ms 20 bij lange na niet als een mini moog.. en ten 2e raakte de hele tijd mijn vingers in de knoop bij het uitzoeken van al die solo,s..
omdat er toevallig een toetsewnbordje vast zat aan die ms 20 kon ikeindelijk muzikaal aan de gang a 22 jaar dat ik de piano bij ons thuis had lopen vervloeken dankzij de piano lessen van mijn moeder..
 
Laatst gewijzigd:
Of die andere Cascade van Future Sound of London (de EP)




Natuurlijk mag dan ook het baanbrekende album Lifeforms (1994) niet ontbreken waar ook een versie van Cascade op staat.

 
Jeff Wayne's Musical Version of The War of the Worlds is een muziekalbum uit 1978 gemaakt door de musicus Jeff Wayne samen met andere artiesten. Het is een conceptalbum, gebaseerd op het gelijknamige boek van H.G. Wells, en vertelt het verhaal uit dit boek begeleid door enkele muzikale nummers. Aanvankelijk werd het uitgegeven als elpee, later als een dubbel-cd.

Een muzikaal en technisch hoogstandje. Uitgebracht in 1978 (zelfde jaar van Jean Michel Jarre's Equinoxe). Geproduceerd in 1976 (Jarre's Oxygene) en 1977 (Vangelis' Spiral)

Een van de eerste veel sporen (24) producties. En natuurlijk met prominente synthesizers.

Bekendste (en openings) track: The Eve of the War


Terugblik op the making of....
https://vimeo.com/31515469
 
Laatst gewijzigd:
Sylvester - I Need Somebody to Love Tonight 12" [Instrumental]

Produced by Harvey Fuqua & Sylvester for Honey Productions.
B-side of the 12" I (Who Have Nothing), released in 1979.

Video clip op Daily Motion
http://www.dailymotion.com/video/x2jp98i

Sylvester werkte ook samen met synthesizer en disco pionier (en een van de eerste AIDS slachtoffers...) Patrick Cowley

COWLEY666.JPG


MEMORIAM%20PAT1.JPG


Patrick startte met een Moog , daarna een PRO ONE en uiteindelijk zijn grootste hits op een PROPHET V. Onderstaande foto is gemaakt in zijn thuis studio home studio.




Patrick Cowley & Sylvester
Do you wanna funk
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top