Bloedstollend slechte muziek die verboden zou moeten worden

Hier kan ik me wel goed bij aansluiten maar dan niet m.u.v. andre Hazes.
Kan hem niet uitstaan die knakworst vretende zuiplap. Als ik dat hoor ben ik ook meteen weg.
Zijn fans zijn vooral vrouwen: twintigers, maar ook vrouwen die Hazes sr. nog meegemaakt hebben. Ik vind het ongelofelijk knap wat hij - op zijn leeftijd - tot nu toe gepresteerd heeft. Sterallures heeft hij (nog) niet (vind ik), maar het zit op de grens. Ja, en hij geeft eerlijk toe dat hij wel van een biertje houdt. Daar is toch niets op tegen?! Zolang het het maar niet tot (grote) problemen leidt (zoals destijds met zijn vader). Ik vind het een leuke gozer, die lef heeft, eerlijk is en humor heeft waar ik ontzettend om kan lachen. Dus die "knakworst vretende zuiplap" mag mij 's morgens wel een hazesbeschuitje serveren. ;)

Trouwens, van Beyonce, Rihanna, Justin Bieber etc ga ik ook compleet van over mijn nek. Ik loop winkels en andere publieke gelegenheden gewoon uit als er dit soort herrie aan staat.

Muziek die ik leuk vind wordt bijna nergens gedraaid, alleen maar 'tering herrie' overal waar je komt.
Dan zou ik voorlopig maar even uit de winkels blijven, want het is nu vooral Boef, Lil' Kleine en Sevn Alias wat je hoort. :D

Ik luister graag naar muziek van Rihanna, maar zoals de meeste artiesten vind ik (lang) niet alles goed. Ik was bij een live concert van haar en ik was erg onder de indruk van haar prestaties als zangeres. Maar de show er omheen met dansers is erg ingestudeerd en daar hou ik niet van. Je staat wel tussen een publiek van die-hard fans te springen die vrijwel allemaal laag in de twintig zijn. :)
 
ik heb een haat liefde verhouding met de accordeon... en iedereen hier kan zich vast wel de muziek er bij bedenken van de haat verhouding...
en die hazes senior hadden ze wat mij betreft wel 50 jaar eerder in een baan om de maan mogen schieten
en adele dat zingende taartje is eigenlijk te schattig om aan te moeten horen
en waarom is carnaval hier nog niet langs gekomen. hoogst beschamend en je zou je bijna schamen dat je hollander bent..
 
Laatst gewijzigd:
Zijn fans zijn vooral vrouwen: twintigers, maar ook vrouwen die Hazes sr. nog meegemaakt hebben. Ik vind het ongelofelijk knap wat hij - op zijn leeftijd - tot nu toe gepresteerd heeft. Sterallures heeft hij (nog) niet (vind ik), maar het zit op de grens. Ja, en hij geeft eerlijk toe dat hij wel van een biertje houdt. Daar is toch niets op tegen?! Zolang het het maar niet tot (grote) problemen leidt (zoals destijds met zijn vader). Ik vind het een leuke gozer, die lef heeft, eerlijk is en humor heeft waar ik ontzettend om kan lachen. Dus die "knakworst vretende zuiplap" mag mij 's morgens wel een hazesbeschuitje serveren. ;)

Ik refereerde voornamelijk aan Hazes Sr. Niet aan het spruitje wat hij heeft voortgebracht. (alhoewel..... iets met appel en boom)
Geen idee wat die doet eigenlijk. Hazes Sr. is het trauma wat is blijven hangen bij mij. Zal wel met leeftijd te maken hebben.
 
Dre Hazes Junior raakt bij mij een irritatiespier op een manier die velen raken, maar dan niet zo intens. Zeer knap van hem. Het talentloze op zijn vader's naam parasiterende lelijke kleine ongeschoren talentloze ventje met zijn arrogante "kijk mij eens leuk zijn" houding terwijl hij de diarree onder de volksmuziek maakt - en volksmuziek is al verwerpelijk - is te stuitend voor woorden. Ik voorspel Yes-R achtige taferelen binnenkort met dat jong. Kan me nog herinneren dat die laatste weg moest rennen naar de auto op een buurtfestival in Rotterdam. Zo irritant vinden mensen hem.

Zijn zus daarentegen kiest goede producers uit en heeft, vind ik, een heel bijzondere stem die een snaar raakt. Wellicht niet het grootste bereik, maar muziek gaat niet om kunde maar om emotie wat mij betreft. De eerste keer dat ik haar op de radio hoorde wist ik niet wat haar achternaam was en dacht ik "Wie is dat met die volwassen accentloze emotionele stem?". Toen schrok ik toen ik hoorde dat het reality sterretje Hazes was. Nu kijk ik anders tegen haar aan. ;)
 
ik heb een haat liefde verhouding met de accordeon... en iedereen hier kan zich vast wel de muziek er bij bedenken van de haat verhouding...
Ik mag toch hopen dat je het niet over Johnnie Meijer hebt?
Waarschijnlijk bedoel je de vogeltjesdans en dat soort muziek neem ik aan.

Jullie hebben het over Dre Hazes maar toen ik Hazes noemde had ik het over z'n vader om het toch maar even duidelijk te hebben, Dre daar heb ik niet zoveel mee.

Beyonce wordt ook door sommigen genoemd als irritant en eerlijk is eerlijk; ik vind het ook niet veel.
Zodra iets gepushed wordt dan krijg ik al gauw jeuk en irritaties net als bij reclame.
Ik herinner me nog goed dat ik een jaar geleden naar of Pauw of DWDD zat te kijken en Beyonce was net in de Arena geweest.
Daar werden 3 mannen van ik denk rond de dertig geinterviewd en er werd gevraagd wat ze zo goed vonden aan Beyonce.
Ze vertelden oa dat ze de beste zangeres ter wereld was en dat soort zaken, echt een volledige adoratie.
Ik dacht echt bij mezelf dat als je Beyonce de beste zangeres van de wereld vindt dan ben je dom geboren en nooit wat bijgeleerd.
Wat ze bereikt heeft is niet niks natuurlijk maar dat komt vooral omdat het produkt beyonce heel goed gehyped en gemarket is en vooral gevolgd wordt door een publiek wat zich niet verdiept in muziek en vooral zich laat indoctrineren door wat massaal gedraaid en gepushed wordt.
Er zijn zat goede en interessante artiesten maar je moet je wel een beetje willen verdiepen in muziek ipv hersenloos te consumeren.
Grappig; het doet me meteen weer denken aan I'm the slime van Zappa.
Het was toen waar en het geldt nu nog steeds.
 
en waarom is carnaval hier nog niet langs gekomen. hoogst beschamend en je zou je bijna schamen dat je hollander bent..

In Holland bestaan de volgende drie zaken niet op een manier dat het aan de minimale eisen voldoet:

* friet
* carnaval
* bier

Dus je hoeft je als Hollander sowieso nergens voor te schamen. Carnaval, bier of friet boven de rivieren is alsof iemand je vraagt of je koffie lust en je dan Nescafé oplos krijgt.

Overigens heb ik nog steeds niet echt iets met carnaval. Het concept is vrij goed, jezelf verkleden en dan een paar dagen achter elkaar los gaan maar de muziek die je moet ondergaan....:stupid
 
Ik heb ooit buren gehad die uren achtereen accordeon speelden...om gek van te worden. Het is een mooi instrument (maar voor mij niet meer).

Dat zou wat zijn zeg, Hazes sr. (alive) naar de maan geschoten en dan - vanaf het allereerste radio station daar - toch nog Hazes hier kunnen luisteren. :D

Carnaval is leuk (na eerst een flink aantal borrels naar binnen gewerkt te hebben).

Zielig gedrag hoor om je bier naar Yes-R te gooien. Ga er dan niet heen! Yes-R lijkt me wel een coole knuffelmarrokaan...tenzij ik me erg moet vergissen.

Hazes jr. krijgt soms de kritiek over zich heen dat hij zou teren op het succes van zijn vader. Natuurlijk helpt dat maar hij heeft ook (sterk) eigen materiaal. En wat zijn stem betreft, die heeft niet de kracht van zijn vader maar lijkt daar wel enigszins op. Hij kan best redelijk zingen. Hetgeen niet betekent dat ik muziek van hem heb danwel speel (mocht iemand dat misschien gedacht hebben). Het is voor mij meer het totaal plaatje wat ik zo leuk aan hem vind.

Roxeanne Hazes kan niet zingen (vind ik), waarmee niet gezegd is dat het toch wat (emotioneel) met je kan doen.

De Vogeltjesdans vind ik wel leuk, maar meer om de gebaren die daar bij horen te maken.

Beyoncé is zeker niet de beste zangeres van de wereld! Maar meningen van gasten die bij DWDD, Pauw of Jinek zitten kun je niet altijd serieus nemen. Het is bijna altijd hetzelfde kliekje wat daar zit. Bah...

Dat commerciële muziek vandaag de dag is zooooooo verschrikkelijk is mag iemand vinden, maar ik ben het daar niet mee eens. Natuurlijk is lang niet alles mijn smaak, met dat heb ik ook met muziek dat door deskundig critici als neusje van de zalm beschouwd wordt. Als het mij emotioneel niets doet, dan zal ik het - hoe zogenoemd goed ook - niet spelen / maken.
 
Daar is dat bier dus bedoeld. :D

Ik ben doorgaans vrij goed in het maskeren van negatieve zaken in mijn leven met copieuze hoeveelheden bier maar de carnavalsmuziek daar werd ik echt knettergek van. Overigens niet de klassieke carnavalshoempa maar meer de reut die de commerciële heren van boven de rivieren even snel bakken om te cashen. De zelfde personen die Nederlandstalige skihut maken.

Misschien moet ik gewoon eens naar Duitsland gaan?
 
Technisch gezien zitten heel veel muziek producties erg goed in elkaar.
Adele heeft ook echt wel een goeie stem.

Toch vind ik het allemaal te verschrikkelijk om aan te horen, als ik Adele hoor word ik er ziek van, ik luister niet naar haar teksten, maar die afgrijselijke emotie die overal in ligt, het is nou niet bepaald opbeurende muziek wat ze maakt, als ik aan het werk ben, is wel het laatst wat ik gebruiken kan iemand die op de achtergrond zich een beetje depressief loopt te uiten door middel van zang en de hele tijd enorm uit loopt te halen, en dan ook nog meerdere keren per dag en dat weer meerdere dagen in de week, en dat weer.. jaja ieder week weer, maand... pfff een paar jaar zelfs al weer inmiddels.

Wat ik hoor in die pop muziek is allemaal drama, alles is kut, en daar moeten ze over zingen.
Ga liever schilderen denk ik dan, en doe dat vooral ook thuis. Val mij er niet mee lastig! 8)

En reggae, dat kan ik nou erg waarderen weer, lekker relaxed, vrolijk, meestal positief, warm, chill etc.
Overigens metal is ook goed te pruimen en heel veel muziek zelfs, maar de radio.. blegh..
 
En reggae, dat kan ik nou erg waarderen weer, lekker relaxed, vrolijk, meestal positief, warm, chill etc.

Een album als Kaja van B Marley kan ik echt wel waarderen, heel lekker dus.

en de hele tijd enorm uit loopt te halen,

Precies dat deed Whitney Houston ook continue, zo over the top dat ik me er behoorlijk aan ergerde, dat kon ik dus ook niet echt luisteren.
Terwijl ze echt een goede stem had maar door van dit trucje haar handelsmerk te maken werd het een soort effectbejag ipv nog geloofwaardig.
Zoiets dus

 
Last edited by a moderator:
Als we het over Beyoncé, Whitney Houston en Mariah Carey hebben, dan luister ik veel liever naar een zangeres van het latin genre: Gloria Estefan, Shakira, Jennifer Lopez...

"Waiting for tonight" van Jennifer Lopez



En reggae, dat kan ik nou erg waarderen weer, lekker relaxed, vrolijk, meestal positief, warm, chill etc.
Reggae hou ik ook van. Bekend is uiteraard Bob Marley, maar dat is allemaal weer zo oud hè?! Wel steeds goed nog!
(bijv.) Jesse Royal (uit Jamaica) heeft net een nieuw album: Lily of da valley
Nummer 3 van dit album is "Modern day judas"

 
Last edited by a moderator:
Gloria Estefan, Shakira, Jennifer Lopez dig ik ook wel, Anastacia vind ik nog iets beter kunnen zingen, maar het Latin genre is erg aanstekelijk. Van de uithalers is Sia de enige die ik trek, maar na een half uurtje is het wel weer mooi geweest. Norah Jones kan ik ook altijd goed hebben maar Alicia Keys en alles wat daar ( in de verte ) op lijkt, nou nee dank je.

Veel heeft overigens ook met de sfeer van de muziek te maken, drakerige drama herrie is aan mij gewoon nooit besteed hoe knap het ook is of ‘ze’ ook zijn.
 
Norah Jones en Anastacia hou ik ook wel van, Alicia Keys niet.

Sia staat overigens momenteel hoog in de single top 100 ... ik denk alleen dat het niet jouw smaak is.

 
Last edited by a moderator:
Djeez wat erg... 8D

:D

Toen Sia als zangeres met Zero 7 samen werkte, toen vond ik het nog wel wat, haar oudere solo werk ook, maar ineens werd ze poppy, en toen ging het mis.
 
Ik ga nog even door, Ook vreselijk







Het is vast allemaal goed bedoeld enzo, maar what’s the point van dit soort muziek vraag ik me af.

En die cd’s zijn massaal gekocht... door wie??? Wat bezielt je..? :bekdicht: :dubbel:
 
Last edited by a moderator:
Ik beschouw mezelf niet echt als muzieksnob en kan het meeste wel velen en vind veel popmuziek van nu juist erg leuk MAARRRRR dit is mijn kryptonite:





Als dit langs komt gaat de radio uit of op een andere zender. Past een beetje in het rijtje Adele gejank maar dan nog erger. Daarnaast trek ik ongeveer 99% van de Nederlandstalige muziek niet, vooral de volkszangert/kermis/carnaval hoempa ellende.
 
Last edited by a moderator:
afgrijselijk idd.. waar is die kots smiley als ik hem nodig heb.. :kots:
 
Nog een paar uit mijn Haat Honderd:

Deze drukt bij mij op alle verkeerde knoppen, ook veeeeel te veel moeten aanhoren tijdens mijn middelbare schooltijd:



Ik ben geen Borsato fan maar hij heeft een goede stem en ik snap best dat sommige mensen zijn muziek waarderen. Maar dit nummer is gewoon TE erg. Goedkoop arrangement tot überkitsch Ierse fiddles aan toe en dan die tekst. Die tekst! Dat slaat toch helemaal nergens op?



Het origineel is al verschrikkelijk, maar deze cover doet er nog een schepje bovenop. Vreselijk nummer en dan nog eens veeeeel te serieus gebracht (want d'n Dre is om onduidelijke redenen postuum tot kunstenaar verheven ipv dat we hem herinneren als het druilerig drankorgel dat hij was) waardoor het geheel helemaal tenenkrommend wordt.



Ik kan veel nummers van Rihanna (vooral het oudere werk) best waarderen, maar hier klinkt ze bijna zwakzinnig met d'r gelispel, verschrikkelijk. WAH WAH WAH WAH WAH WAH flikker op. En autotune rapperts. ARG!

 
Last edited by a moderator:
Back
Top