Wie verdient z'n geld met muziek? / Wat is je beroep?

Zijn er nog mensen die behoorlijk geld kunnen verdienen met hun muziek?!

Zijn er nog mensen die behoorlijk geld kunnen verdienen met hun muziek?!

Hoi,

Overal hoor je dat het slecht gaat met de muziekindustrie en ik heb ook niet de indruk dat labels nog veel investeren in nieuwe artiesten, tenzij ik mij vergis. Het valt mij trouwens op dat in de hitparades het vooral pop is dat scoort en dat indies met vocal dance/trance steeds minder voorkomen of is dat maar een indruk? Wat is gebeurd met al die indies en dance producers?!

Daarom dat ik eens wou vragen of er hier mensen zijn of dat je artiesten kent die nog behoorlijk geld kunnen verdienen met hun muziek, hetzij door eigen releases of via remixes, etc.. en over welke bedragen dat we dan nog spreken of is het onmogelijk geworden om nog je boterham te verdienen met muziek, zelfs als je succes hebt?! Verdienen de grote namen als Tiesto, Armin van Buuren, etc.. nog altijd even veel als vroeger met releases of is dat voor hen ook eerder publiciteit geworden ter ondersteuning van hun DJ-carrière.

Iemand die een duidelijk beeld kan schetsen van de huidige situatie en hoe zit het overigens met deals in buitenland (Engeland, Duitseland), is dat beter of slechter?!

Iedereen alvast bedankt voor alle goeie feedback!

Beste groeten,

Mike.
 
Als je echt goed kunt spelen kun je daar wel een leuk zakcentje mee verdienen hoor.. zie Wibi Sourjadi (spelling?) dat is toch wel iemand die niet op een euro meer of minder hoeft te letten geloof ik :D
 
Kan iemand met ervaring in de music biz zo'n beetje de bedragen noemen die je vandaag de dag met releases en remixes nog kan verdienen naagelang het succes enzo, kwestie van een concreter idee te hebben. Je kan misschien wat voorbeelden geven van artiesten, kwestie van eens een juist beeld te hebben daar omtrent dat als je gaat onderhandelen ik in het vervolg weet of ze me een goed contract voorstellen of niet. Zou interessant zijn moesten mensen met wat ervaring hier wat meer concrete info kunnen over geven!

Alvast bedankt!

Mike.
 
ik verdien het meeste met het draaien en het afwerken van eindmixen in opdracht van andere studios mijne studio kost veel geld ma brengt ni veel op tis voor de lol ma daar komt wel verrandering in kga hem verhuren als mijne zolder volledeig af is me de zomer luk da wel ma als er iemand iets goe heeft mail maar een demoke alst goe is ken ik de weg om het op de markt te brengen vinyl&cd je weet nooit doen nu zalt wel juist staan zeker moe die saite nog wa wennen pfff
 
ik heb er altijd geld op toegelegd
 
Geld verdienen? neuh.. Niet dat ik het niet zou willen, maar ik heb niet de brandende ambitie om er je dagelijkse brood me te gaan verdienen. Dat is namelijk rete moeilijk..
en ja, een goeie baan om centjes te verdienen pushed je ook niet om je nek uit te steken IMO
 
Origineel geplaatst door djwhitefrog
ik verdien het meeste met het draaien en het afwerken van eindmixen in opdracht van andere studios mijne studio kost veel geld ma brengt ni veel op tis voor de lol ma daar komt wel verrandering in kga hem verhuren als mijne zolder volledeig af is me de zomer luk da wel ma als er iemand iets goe heeft mail maar een demoke alst goe is ken ik de weg om het op de markt te brengen vinyl&cd je weet nooit doen nu zalt wel juist staan zeker moe die saite nog wa wennen pfff

Newsflash: die leestekens zitten niet voor niets op je toetsenbord. Misschien moet je ook maar alle spaties uit je post weglaten zodat het nog nèt iets makkelijker te lezen is!
 
Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Newsflash: die leestekens zitten niet voor niets op je toetsenbord. Misschien moet je ook maar alle spaties uit je post weglaten zodat het nog nèt iets makkelijker te lezen is!

Joh wat heb je nou aan leestekens het gaat toch om de strekking van het verhaal dus het kan ook best zonder want ja toch iedereen snapt toch wat je bedoelt ja toch niet dan want ja zeg nou zelf helemaal niet nodig en eigenlijk vind ik dat leestekens verboden moeten worden want het kost je weer extra toetsaanslagen per minuut terwijl zonder had je allang klaar geweest:duivels:



Godskolere! Inderdaad, LEESTEKEN EN NEDERLANDS A.U.B... dat scheelt een hoop ergernis.

rv
 
Wat doen julie als beroep?

Wat doen julie als beroep?

Gewoon even om te weten wie er hier nu geld verdiend met muziek te maken... Wat is uw hoofdberoep en eventuele bijverdiensten (Dj-en, ...). Wie heeft er hier van muziek zijn beroep kunnen maken?

Ik zelf werk nu in een callcenter en geef technische ondersteuning bij internet problemen (voor Telenet). Niet echt een droomjob dus, maar ondertussen kijk ik uit naar ander werk...

Voor de rest maak ik wat muziek met den pc en speel ik nog wat gitaar en dwarsfluit. En af en toe draai ik wat plaatjes in het plaatselijk jeugdhuis :dj: . Verdien dus geen geld met muziek te maken, maar amuseer me wel door wat met muziek bezig te zijn...
 
Sinds kort vast sounddesigner/music composer voor hoofdzakelijk commercials. Af en toe wat minimale centjes van een optreden. Zodra ik puur van eigen muziek kan leven, stop ik met opdrachten. Hopelijk dit jaar een vinyl release. Zou mooi zijn.
 
Ik ben consultant bij een grote IT organisatie.

Dagelijkse bezigheden zijn software testen op gebied van functionaliteit en performance. Verder doe ik veel beheer en netwerkarchitectuur.

Niet zo leuk als full-time muziekm maken, maar ja, je moet ook een boterham verdienen he! ;)

In het verleden vrij veel Dj gedie gedaan (techno/electro/drum 'n bass) maar dat is nu veel minder (ook i.v.m. werk)

In mijn vrije tijd maak ik graag muziek en hoop binnenkort een release op vinyl te doen.
 
ik ben werkeloos.

eh pardon ... ik zit tussen twee banen. zo dat klinkt al veel beter.

dus als er iemand leuke (betaalde) muzikale opdrachten heeft dan kan ie bij VanHeckis terecht.
 
computers assembleren en repareren.
ook niet echt een droombaan, maar ach...

en daarnaast af en toe een optreden of een ander muziekproject waar ik wel wat verdien...
 
ben Consultant bij een klein IT bedrijfje.
Bevalt prima. Heb eigenlijk niet de illusie dat ik ooit met muziek m'n brood kan verdienen.
hoeft ook niet. t is maar een hobby.
 
Leraar in opleiding voor het vak Maatschappijleer.:D En af en toe beun ik wat bij, maar fulltime muziek maken mij niet gezien, moet wel hobbie blijven.

Greetzzz Synthfreak
 
Ik heb een eigen bedrijf (vooral industriele waterzuivering en -hergebruik, maar ook multimedia design).
Ik heb nog nooit één cent met muziek maken verdient, maar het is een best uitlaatklep!
 
Back
Top