Muziek en business: slimme zakenman of parasiet?

Maareuh, dat wil ik eigenlijk ook wel. Een ghostproducer die mijn tracks maakt, dan kan ik me met mijn leven bezighouden.

Hoeveel tracks kan ik kopen voor 10K ?

Ik zie wel wat in een SF promo actie, leggen we 10K bij elkaar, laten we een ghostproducer een hersenloze stampkraker in elkaar batsen, nog even een contest om fake user en dito name te verzinnen, wat toffe AI plaatjes van een hippe gozer in een Hawaii blouse, en dan kijken hoeveel streams er gehaald gaan worden.. als het bevalt hebben we een nieuw business model voor SF. Ofzo.. weet ik het. :D
 
Laatst gewijzigd:
Zo stond het er. Daar baseer ik me op.

'Aan die muziek zelf doet hij helemaal niets.'
Misschien kan Bombario daar nog iets over zeggen want als je iemand gewoon z'n gang laat gaan dan lijkt die muziek toch niet meer op die van jou?
Misschien ben ik iets te naïef in deze dingen en slikt het grote publiek alles?
 
Maareuh, dat wil ik eigenlijk ook wel. Een ghostproducer die mijn tracks maakt, dan kan ik me met mijn leven bezighouden.

Hoeveel tracks kan ik kopen voor 10K ?

Ik zie wel wat in een SF promo actie, leggen we 10K bij elkaar, laten we een ghostproducer een hersenloze stampkraker in elkaar batsen, nog even een contest om fake user en dito name te verzinnen, wat toffe AI plaatjes van een hippe gozer in een Hawaii blouse, en dan kijken hoeveel streams er gehaald gaan worden.. als het bevalt hebben we een nieuw business model voor SF. Ofzo.. weet ik het. :D
Hangt helemaal van de ghost producer af. Ik weet dat er een bekende is waarbij je met 10k op maar 1 track komt.
 
Ik dacht al dat dat de prijs zou zijn, niet verkeerd, voor 10K koop je dus een hit, je moet hem alleen nog goed in de markt zetten. :)
 
@bombario wat vindt hij zelf goed eigenlijk qua muziek?
De bagger die hij draait en maakt of andere dingen?

Ik geloof best dat hij dit leuk vindt om te doen. Hij is hier ingerold, het sloeg waanzinnig aan en dat heeft hij slim uitgebouwd tot een succesvol merk. Ik denk alleen dat dit slechts een stukje is van wat hij leuk vindt.

Persoonlijk vind ik het allemaal zo liefdeloos en doordacht. Ik krijg er een enom Q Music-gevoel bij. Met data heel precies monitoren wat de meeste mensen willen horen, op welk moment, in welke sfeer en met de beste commerciële potentie. Op die zender zitten ook best talentvolle DJ's die veel meer kunnen, maar niet mogen. En zich dus maar 100% houden aan het format, inclusief het geforceerde opgewekte toontje en het namaak-gelach. Het is dát, of je plekje afstaan.

In een zakelijke setting vind ik dit allemaal heel begrijpelijk. Maar in een artistieke setting hoop ik stiekem op wat meer. Ben ik nu een hopeloze romanticus? 😉 Pronken met andermans veren ben ik niet dol op. Ga dan op zijn minst naast de producer zitten, om het echt samen te doen. Nu spreken mensen hem aan op zijn geweldige nieuwe track: "Wow, je kunt ook echt alles!" Wat antwoord je dan?
 
Ik dacht al dat dat de prijs zou zijn, niet verkeerd, voor 10K koop je dus een hit, je moet hem alleen nog goed in de markt zetten. :)
Voor 10K moet ook dat wel lukken. Met veel kleine lettertjes en zonder garantie natuurlijk. Heerlijk gevoel als je dan later je plaat onder je naam ook nog een terug hoort.
 
Nu spreken mensen hem aan op zijn geweldige nieuwe track: "Wow, je kunt ook echt alles!" Wat antwoord je dan?
Hij zal instemmend antwoorden, glimlachen, gauw over wat anders beginnen en als het een zij is zeggen 'zullen we even .. ?'
 
Ik geloof best dat hij dit leuk vindt om te doen. Hij is hier ingerold, het sloeg waanzinnig aan en dat heeft hij slim uitgebouwd tot een succesvol merk. Ik denk alleen dat dit slechts een stukje is van wat hij leuk vindt.

Persoonlijk vind ik het allemaal zo liefdeloos en doordacht. Ik krijg er een enom Q Music-gevoel bij. Met data heel precies monitoren wat de meeste mensen willen horen, op welk moment, in welke sfeer en met de beste commerciële potentie. Op die zender zitten ook best talentvolle DJ's die veel meer kunnen, maar niet mogen. En zich dus maar 100% houden aan het format, inclusief het geforceerde opgewekte toontje en het namaak-gelach. Het is dát, of je plekje afstaan.

In een zakelijke setting vind ik dit allemaal heel begrijpelijk. Maar in een artistieke setting hoop ik stiekem op wat meer. Ben ik nu een hopeloze romanticus? 😉 Pronken met andermans veren ben ik niet dol op. Ga dan op zijn minst naast de producer zitten, om het echt samen te doen. Nu spreken mensen hem aan op zijn geweldige nieuwe track: "Wow, je kunt ook echt alles!" Wat antwoord je dan?

Niet. Beetje dom lachen. Volgende track instarten met de dj-sync aan. Voor sommige mensen werkt de scene totaal anders dan voor jou en mij of wie dan ook. Ik zou het niet teveel aandacht geven (dan groeit het) en vooral je eigen gang gaan. Dit soort lui zullen er altijd zijn, ze zijn succesvol en het is weird. So be it.
 
En vooral je eigen gang gaan. Dit soort lui zullen er altijd zijn, ze zijn succesvol en het is weird. So be it.

Klopt en het is ook gewoon knap hoe iemand dit opbouwt. Van de 100 concurrenten lukt het 99 mensen niet. Van de 1000 misschien 999 wel niet. Ik merkte alleen dat het me prikkelde en aan de vele reacties te zien mij niet alleen 😉
 
het is gewoon fletse entertainment en er zijn lui die het consumeren, whatever
vroeger toen ik nog extreem jong was zat ik hier ook altijd te bazelen over dat soort shit, zodat iedereen maar wist dat ik wél heel erg super artistiek joepiedepoepie was weetjewel, echt super boeiend allemaal. het is ook vrij onschuldig, er gaat niemand dood en t regenwoud hoeft er niet voor gekapt te worden.
doe je artistieke ding en inspireer er lui mee of niet maar probeer niet je positie op de statusladder omhoog te discussieren door af te geven op lui die die status ook zo belangrijk vinden. je kan er beter een dikke track tegenover zetten of zo
 
het is gewoon fletse entertainment en er zijn lui die het consumeren, whatever
vroeger toen ik nog extreem jong was zat ik hier ook altijd te bazelen over dat soort shit, zodat iedereen maar wist dat ik wél heel erg super artistiek joepiedepoepie was weetjewel, echt super boeiend allemaal. het is ook vrij onschuldig, er gaat niemand dood en t regenwoud hoeft er niet voor gekapt te worden.
doe je artistieke ding en inspireer er lui mee of niet maar probeer niet je positie op de statusladder omhoog te discussieren door af te geven op lui die die status ook zo belangrijk vinden. je kan er beter een dikke track tegenover zetten of zo
Precies :halleluja 8) en zolang je je geld kunt verdienen zonder dat je je in een crimineel mileu begeeft of aan witwaspraktijken meewerkt, is ook altijd prettig als je inkomsten verwerft uit de muziekbiz.

Ik vind eigenlijk gewoon dat synthforum over synths moet gaan.. maar ja.. :bekdicht:
 
Je kan er beter een dikke track tegenover zetten of zo

Kijk, dat zijn de goede antwoorden 😁 En het is niet dat ik mijn eigen status omhoog probeer te discussiëren hoor, want ik beschouw mijn brouwsels allerminst als kunst. Ik houd wel van een levendige discussie en dat is volgens mij gelukt. Daarom houd ik het hierbij en stort ik me weer op het maken van een dikke track. Touché! 😉
 
Niks mis met een dicussie op discussie forum. Of het zinvol is valt te betwijfelen, en van status verhogend gedrag merk ik eigenlijk ook weinig hier. Mensen zeggen wat ze vinden, 't is niet meer dan dat.
 
Back
Top