metatron
Sw, Sdshn, Ptch & Rvrb
Bij “selling your soul to the devil” moet ik hier aan denken…
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik sprak onlangs een enthousiaste, commerciële en succesvolle DJ. Hij heeft zijn niche echt gevonden en kan nu leven van zijn hobby. Op alle bekende platforms heeft hij flink veel volgers en op Insta en TikTok plaatst hij regelmatig zonnige plaatjes. Alleen Spotify miste hij nog. Daarom heeft hij een ghostproducer ingeschakeld. Die covert overbekende nummers in zijn stijl, zodat de dames lekker mee kunnen zingen op de dansvloer. Een van die nummers staat nu op honderdduizenden plays op Spotify en er zijn er meer onderweg. Aan die muziek zelf doet hij helemaal niets.
Nu vroeg ik me af: is hij nu een slimme zakenman, die zijn dromen heeft waargemaakt? Heeft hij zijn artistieke ziel verkocht aan de duivel? Of zit het er tussenin? Ik kom er niet goed uit Wat vind jij?
Kennelijk is het zijn ambitie om zijn ego op grootschalig niveau te laten strelen door het publiek en daarnaast te gaan voor het grote geld. Ik heb daar verder geen oordeel over maar heb best wel medelijden met hem dat hij op muzikaal gebied de kern van zichzelf daarmee verliest. Er komt altijd een moment dat je je realiseert dan je eigenlijk alleen maar muzikale shit bent aan het maken bent vanuit verwachtingen/portemonnee van je omgeving. Dat lijkt me op den duur erg onbevredigend/frustrerend voor je muzikale ziel. Geld en roem is maar relatief, zeker in de zieke muziekindustrie.
een hoge notering in de contest op SF is ook leuk maar daar kan je niet van eten.
Met een tientje eet je als een god bij de febo!Een diner-bon voor de winnaar is inderdaad wel een leuk idee, nu je het noemt.
Met een tientje eet je als een god bij de febo!
Toch liever een Bax bonEen diner-bon voor de winnaar is inderdaad wel een leuk idee, nu je het noemt.
Toch liever een Bax bon
Boeiend.. zeg ik dan. Ik kan de muziek dan nog steed waarderen voor wat het is en zien dat het sterke nummers zijn. In het geval van MJ betekend dat het hele spul wel naar zijn visie werd gevormd en hijzelf en het hele team achter hem waren in de top of de top in wat ze deden. Boeiend dat ze presets gebruikten.Mja eens ik doorhad dat MJ de D50 presets gebruikte voor bad, topmuzikanten had, Madonna de beste producters gebruikte enz werd ik ‘volwassen’ en was de magie er dik af.
Je denkt nl dat t een one man show is en dat is gewoon een band of erger, een fabriek.
Dat is inmiddels ook verleden tijd.Met een tientje eet je als een god bij de febo!
Daarom wil ik daar ook niet over oordelen. Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij doet. Als men van deze manier van werken daar een daar een kick van krijgt. So be it. Ik zou er zelf jeuk van krijgen.Denk dat het lastig is om zo te oordelen. Misschien heeft die persoon helemaal geen muzikale kern? En waarschijnlijk kickt zo iemand op aandacht, anders zou je het zo niet aanpakken.
Aan zo een album van MJ hebben honderden mensen meegewerkt.
Maar MJ is wel echt de 'artiest', 'liedjes schrijver' en 'muziekant' die het alleen kan.
Dus ja die recordings gingen miljoenen in om.
Maar is niet zo nep als John Doe die net doet alsof hij een producer is.
Oh ja... teleurstellend...Dat is inmiddels ook verleden tijd.
Schrok me laatst kapot van die prijzen, en de burger is net een plakje salami.
Nooit meer.