Muziek en business: slimme zakenman of parasiet?

vroeger toen ik nog extreem jong was zat ik hier ook altijd te bazelen over dat soort shit, zodat iedereen maar wist dat ik wél heel erg super artistiek joepiedepoepie was weetjewel
Vroeger als in "tot afgelopen week"? :D

Pronken met andermans veren is natuurlijk sowieso wat alle DJs doen. Zij staan tenslotte met hun naam op de affiche en in de zaal met de handjes omhoog de bewondering van de crowd te oogsten terwijl ze plaatjes draaien van anderen. [pakt popcorn]
 
Wat je vaak ziet is dat de mensen die echt voor de muziek leven vaak helemaal zich niet bezig houden met hoe ze populair worden, data bekijken en trucs verzinnen om populairder te worden, die willen alleen maar muziek maken en zitten helemaal niet zo op die poespas te wachten.

Vaak zijn het de mindere goden die juist allerlei wegen zoeken om meer aan de weg te timmeren.
Ik herinner me nu ook weer hoe een cd van Bob Sinclar met Love Generation op de voorkant een foto van Bob had met ontbloot bovenlijf in z'n onderbroek, ik kan me niet voorstellen dat bijv Mark Knopfler om maar iemand te noemen dat ooit gedaan zou hebben.

Hetzelfde als met sommige rappers, dan is het imago nog belangrijker dan de muziek, dan komen de dikke auto's, de lekkere wijven en de kettingen en soms een kledinglijn of zo, iemand die serieus met muziek bezig is die gaat niet een kledinglijn doen en vaak zijn die mensen ook niet zo zakelijk, daarom werden ze door managers nog wel 'ns uitgeknepen of besodemieterd omdat kunstenaars vaak heel anders denken.
Is het ene slechter dan het andere, ik denk het niet maar het is een heel andere manier van in het leven staan.
 
Ach, Iggy Pop kennen we al heel lang met z'n blote bovenlijf, die reken ik echt niet onder de mindere goden. Grappige 'parental warning', trouwens. :D

s-l500.jpg
 
dat is inderdaad een heel vreemd woord in deze discussie, want een parasiet zit er ongevraagd en in dit geval stemt de ghost producer ermee in (en krijgt er ongetwijfeld dik voor betaalt).

Van Dale: (m/v/x) iem. die op anderen teert.

Het is wel te dik aangezet. Ik kon het juiste woord niet vinden en 'opportunist' is beter.
 
Ik moet elke keer ik de zogenaamde beste djs zie (vrouwen notabene) telkens denken aan n grijze ghostproducer, als er weer eens n retro track met nieuw jasje en n motorgeluid in passeert… dan denk ik echt: is het zo moeilijk om eens een nieuwe instant classic te maken zonder uit t retro vat te tappen?
Als ze op enkele 100m van mijn deur staat te draaien en ik heb tickets blijf ik wel zelf wat beuk maken in de kelder dat niet uit samples van toen bestaat. Heb ik meer lol aan.

En ja, daar gaat het hier om: mijn lol. Enige dat ik ambieer ☺️
 
Ik moet elke keer ik de zogenaamde beste djs zie (vrouwen notabene) telkens denken aan n grijze ghostproducer, als er weer eens n retro track met nieuw jasje en n motorgeluid in passeert… dan denk ik echt: is het zo moeilijk om eens een nieuwe instant classic te maken zonder uit t retro vat te tappen?
Als ze op enkele 100m van mijn deur staat te draaien en ik heb tickets blijf ik wel zelf wat beuk maken in de kelder dat niet uit samples van toen bestaat. Heb ik meer lol aan.

En ja, daar gaat het hier om: mijn lol. Enige dat ik ambieer ☺️
De muziek die jij maakt slaat ook behoorlijk terug op vervlogen tijden, of ben ik gek? Maar het is bij die DJ slecht omdat het samples zijn? Wat heeft het er overigens mee te maken dat het vrouwen zijn? Vrouwen houden niet van retro tracks? Ik snap je post niet helemaal.

En in alle tracks hoor je wel iets dat je van vroeger kent. Het zal ernstig moeilijk zijn om iemand aan te wijzen die compleet futuristische muziek maakt, toch? Kraftwerk kwam denk goed in de buurt, maar hun muziek is ook niet in een vacuüm ontstaan, hè...
 
Laatst gewijzigd:
op een bepaald punt kwam er een influx van lekker uitziende vrouwelijke dj's die niet konden draaien.
 
Een klein voorbeeld,gisteren dacht ik echt dat de russen een inval deden.
Het voelde als een aardbeving.
Bleek het een carnavals praalwagen te zijn,niks mid of hoog alleen maar sublaag gedreun op 2oo bpm.
Helemaal compleet van god los.
Voor 10K kan ik dat ook wel even oplossen:dubbel::mega:
 
Bleek het een carnavals praalwagen te zijn,niks mid of hoog alleen maar sublaag gedreun op 2oo bpm.

Ja, hier ook al. Ver boven de rivieren, maar toch is carnaval hier best een dingetje. Maar inderdaad veel van dat gedreun, beetje jammer.
 
Back
Top