Nick1000 - Largo

nick1000

Ouwe rot
Dismembered
Lid sinds
27 oktober 2009
Berichten
755
Locatie
Gent(BE)
Aaaah, de leukste tijd van het jaar en daar hoort ook deze Synthforum Contest bij. De lat ligt weer heel hoog dit jaar(heb al heel wat goeie tracks gehoord).

Et voila, bij deze mijn inzending voor dit jaar.
 

Attachments

  • Largo.mp3
    5,3 MB · Bekeken: 126
YES !! De Typische Nick1000 Pads en Chords !! :mega::mega:
Echt, Ik hoop dat ooit iemand vd a State of Trance Scene eens werk maakt van jou pads,
om er een full trance hit mee te maken,,

't is mss idd iets de minimal,, maar altijd goed om enkele keren te beluisteren, Grtn,,
 
Ik vindt die pads echt super dik (hoop dat er je ooit nog eens drums onder gaat zetten) Heb ik al geschreven dat ik die pads super dik vindt? :W
 
Ik vind het echt heel "wijs"(leuk) dat er mensen zijn die dit konden aanhoren. Het is artificieel "klassieke" muziek. Zo beschouw ik het althans.

Een kleine tehnische noot: (maar eigenlijk maakt het niet uit): Alles is live ingespeeld in multitrack met hardware instrumenten. Het "LO-FI" geluid is bewust. De instrumenten hierbij gebruikt zijn: Eminent 310 en JX-305, Alle klanken zijn over- gesatureerd (4x chorus, in combinatie met delay). Het string ensemble is niet gebruikt. De basisklanken zijn puur de registers.

Voila, dit terzijde.

Nogmaals, merci om het eens te beluisteren.
 
Dat is een beetje naar de geest van dat ene nummer van JM Jarre (ja sla me dood maar ik herrinner mij dat alleen van bassie en adriaan als ze in de grot op lanzarote lopen :P)
 
Dat is een beetje naar de geest van dat ene nummer van JM Jarre (ja sla me dood maar ik herrinner mij dat alleen van bassie en adriaan als ze in de grot op lanzarote lopen :P)


A ok, ik ga dat eens opzoeken welk nummer van JM Jarre je bedoeld. In mijn stuk was ik eerder geïnspireerd door de composities van Prokovief, Bach en Beethoven. Maar zeker niet door bassie en adriaan of JM Jarre. Maar eigenlijk komt mijn inspiratie niet alleen door klassieke componisten, maar door bombastische gebouwen. Gebouwen ontworpen en gebouwd in de 18de eeuw. Hoge monumentale herenhuizen, bombastische monumenten,... Zoals in Brussel, Gent, Antwerpen, Parijs, Berlijn,... Dat inspireert mijn muziek. Ik zelf woon (qua gebouwen architectuur) in een monumentale en bombastische stad, en ik hou er van. Dat geeft mij de inspiratie voor de muziek die ik maak.
 
Laatst gewijzigd:
Zeer klassiek idd, het lijkt zelfs af en toe op een bekende compositie, maar van wie? Doet mij emotioneel wel wat, wordt een beetje treurig,maar da's niet verkeerd op zijn tijd. Ik vind 'm mooi! (En Gent als stad zeker ook!)
 
Mooie sounds, en mooie compositie. Heerlijk om naar te luisteren ook. Well done :)
 
Back
Top