Roland Promars Plug-out is vanaf nu verkrijgbaar!

promars_plug-out_main.jpg


Please let us introduce "PROMARS PLUG-OUT Software Synthesizer"
as the third in the "PLUG-OUT Software Synthesizer" series from Roland.

The PROMARS PLUG-OUT Software Synthesizer is a complete reproduction of the rare and powerful PROMARS synthesizer first released in 1979.
With two detunable VCOs and two sub-oscillators per voice, the PROMARS is easily one of the most deep and rich sounding mono-synths ever created. Designed for SYSTEM-1 as well as Mac and PC hosts, the new PROMARS uses Analog Circuit Behavior to faithfully recreate every detail of the incredibly warm, dense sound of the original, with a level of authenticity that can only come from Roland.


[Name of the product]
PROMARS PLUG-OUT Software Synthesizer

[Released on]
March 12, 2015

[How to deliver]
Download 

[Delivery URL (Roland Content Store ) ]
http://bridge.roland.com/r/OTk1ZTFmZGE0YTJiNWY1NWVmMGRmNTA4NjhiZjJhOGY=

[Further information]
http://bridge.roland.com/r/ZTE3MTg0YmNiNzBkY2YzOTQyYzU0ZTBiNTM3ZmZjNmQ=
 
Had vroeger een tascam 388 , gekocht tweede hands voor 2500 guldens
Nu , als je hem al werkend heb, krijg een fractie daarvan
Een van de redenen: er zijn volop nieuwe goedkopere alternatieven die ruim voldoen aan de gevraagde taak
Is dat nu niet ook aan het gebeuren met synthesizers ?
 
Het verschil is wel dat er aan 'vintage' synths (en sommige samplers/mixers) bepaalde eigenschappen worden toegedicht die de moderne alternatieven niet zouden hebben. Er zullen altijd wel puristen blijven die per se wat in hun ogen 'the real thing' is willen hebben. En naarmate het aantal werkende units daalt en het aantal puristen gelijk blijft of hoger wordt, zal de prijs niet dalen.
 
Alleen een echte tascam 388 klinkt en werkt alleen als een tascam 388, en dat is een best prettige sound
Dat verschil valt mee

Maar misschien Zie ik het fout en blijven analoge synth nog heel lang heel populair en heel duur :-)
De mini het langst denk ik :D
 
Ik hoef ook geen vintage hoor, geef mij maar nieuwe units.
 
Zoals al vaak eerder gezegd: kijk naar gitaren. Niet gehinderd door enige nieuwe gitaar die de sterren van de hemel speelt, legt men het twintigvoudige neer voor net dat model van net dat ene jaar tig jaar geleden. En dan is de nieuwe versie niét 20% kleiner gemaakt en van populierhout ofzo. Het heeft niet meer met functionaliteit te maken, maar met verzamelwaarde en hype/aura. Gebeurt met bepaalde modellen synths ook wel nu/in de toekomst. Ook al heb je iets quasi identiek nieuw, de originele en dan specifiek die of die variant schuift toch meer geld.

Nu ook niet veronderstellen dat dit met élke synth in dezelfde mate gaat gebeuren; een 70's prul Koreaans gitaartje is nu ook nog steeds zeer weinig waard. :)
 
Verschil dat qua onderdelen een gitaar altijd wel te repareren is
Vraag is of dat voor ( antieke ) electronica ook nog blijft gelden
 
Laten we er dan maarvan genieten zolang we kunnen
En daar mag best een prijskaartje aan hangen:-)
 
typisch - wanneer het veel kost moet het ook wel goed klinken...
cfr dure wijn ; een fles van 100€ moet wel goed proeven
bende rukkers - zijn jullie eerlijk genoeg om (tenminste voor jezelf) toe te geven dat het evengoed is wat uit een toestel/plugin van 100€ komt tov iets dat 10x zoveel kost?
 
typisch - wanneer het veel kost moet het ook wel goed klinken...
cfr dure wijn ; een fles van 100€ moet wel goed proeven
bende rukkers - zijn jullie eerlijk genoeg om (tenminste voor jezelf) toe te geven dat het evengoed is wat uit een toestel/plugin van 100€ komt tov iets dat 10x zoveel kost?


Wil je echt dat we serieus op je lulverhaal ingaan of eh?
 
Als Teigetje gewoon even goed mijn post gelezen had, en dan met name het stukje "Niet gehinderd door enige nieuwe gitaar die de sterren van de hemel speelt" dan was heel zijn flamepost uberhaupt niet nodig geweest...
 
Dat is geen vraag. Dat is gewoon niet het geval.

Nou, bread&butter componentjes zullen nog wel héél lang verkrijgbaar zijn hoor. De truc is dus om synths te kopen die zoveel mogelijk uit bread&butter bestaan, en als ze iets zeldzaam bevatten, een paar op spare houden. Dan overleven die oude synths mij als eigenaar nog wel hoor.
 
Nou, bread&butter componentjes zullen nog wel héél lang verkrijgbaar zijn hoor. De truc is dus om synths te kopen die zoveel mogelijk uit bread&butter bestaan, en als ze iets zeldzaam bevatten, een paar op spare houden. Dan overleven die oude synths mij als eigenaar nog wel hoor.

Uiteraard. Maar ik wil zo graag nog eens een Pro 5 of memorymoog. Maar dan moet je er dus eigenlijk twee kopen.. ;)
 
Tja, in die bakken is het "niet bread & butter" gehalte inderdaad iets uitgebreider...Zelf heb ik alleen wat uA726 op de plank liggen voor de Mini, de rest is zo ook wel te vinden. Korg 35IC's bouw je na of je koopt clones. Oude Keio IC's -indien niet ingegoten- zijn gewoon discreet through hole opgebouwd onder hun doosje. Voordeel van heel oude monosynths zonder geheugen, het zit allemaal erg basic in elkaar.
 
35IC's zijn inderdaad nog niet te koop als kloon, hier wel de jpg om zelf aan de slag te gaan. Als de vraag stijgt, komt er vanzelf wel een bedrijfje dat ze aanbiedt. De 2 courante Keio IC's kan je nu al kant en klaar als clone kopen.

Bij de juno voices zie je dat als de vraag hoog genoeg is, zelfs complex spul wordt nagemaakt. Dus ik zie de redelijk basic oude synths nog wel een lang leven hebben.
 
Back
Top