• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer en krijg je ook geen email als je je wachtwoord probeert te resetten?
    Neem dan even contact met ons op.

Korg SQ-64

In het Loopop filmpje zie je dat hij aangestuurd kan worden door een externe keyboard, dus het lijkt me dat dit voor overige midi input bronnen (usb bijv) geldt toch? of bedoel je dit niet.

Overigens was mijn intentie om hem te pre-orderen bij Bax, maar heb het uiteindelijk niet gedaan. Wat voor mij nu nog een dealbreaker is dat de drumsequencing per track gaat en ik niet (op zijn minst) 4 drumtracks gelijk kan zien/editten. Dit leek me juist cool om een zo een wat meer complex hihat pattern live te kunnen editten. Hoop dat dit nog gaat komen.
Ja dat is toch wel zo basic als feature. Korg heeft bv de Prologue ook heel onaf in de markt gezet. Net als Roland met de 707. Basic features die miste zijn er wel gekomen.

nomore

Lintage Vid
Ja dat is toch wel zo basic als feature. Korg heeft bv de Prologue ook heel onaf in de markt gezet. Net als Roland met de 707. Basic features die miste zijn er wel gekomen.
Ja dacht ik ook. Ik snap het ook niet helemaal zo van een afstandje. Je gaat naar ‘drum mode’ (track 4) en dan heb je de 16 pads met 4 beschikbare sequencer tracks. Waarom zou je dan alleen de onderste beschikbaar maken voor die modus?
Ander puntje, maar dat is misschien meer even wennen is het selecteren van je drum geluid op de 16 pads, je moet wel even goed herinneren waar je welke drum sound je neerzet.

pulsepsycle

Ooglid
In het Loopop filmpje zie je dat hij aangestuurd kan worden door een externe keyboard, dus het lijkt me dat dit voor overige midi input bronnen (usb bijv) geldt toch? of bedoel je dit niet.

Overigens was mijn intentie om hem te pre-orderen bij Bax, maar heb het uiteindelijk niet gedaan. Wat voor mij nu nog een dealbreaker is dat de drumsequencing per track gaat en ik niet (op zijn minst) 4 drumtracks gelijk kan zien/editten. Dit leek me juist cool om een zo een wat meer complex hihat pattern live te kunnen editten. Hoop dat dit nog gaat komen.
Het gaat om de output. Vergelijk het met de Doepfer Darktime. Sync met USB en de noten worden via MIDI uitgestuurd maar ook via CV. Dat SQ-1 dingetje doet het dan alleen via CV. Lastig als ik 'm aan wil sluiten op een Pulse 1 of FSr1 b.v.

Rvooh

Well-known member
de mijne is onverwacht vandaag gearriveerd.. uiteraard van die jack => midi kabels te kort :D

Vind het wel een leuk ding, ondertussen ook door dat, als je door de settings gaat in het menu, bepaalde toetsen oplichten voor "snelle toegang" tot de settings.. heel handig dit..
ik blijf bij mn eerste commentaar, steile leercurve door gebrek aan labels bij de toetsen, maar eens je snapt hoe het werkt volgens mij super productief speelgoed

2tranquil

Member
Het gaat om de output. Vergelijk het met de Doepfer Darktime. Sync met USB en de noten worden via MIDI uitgestuurd maar ook via CV. Dat SQ-1 dingetje doet het dan alleen via CV. Lastig als ik 'm aan wil sluiten op een Pulse 1 of FSr1 b.v.
Korg sq1 dingetje heeft toch echt wel een midi-out.

2tranquil

Member
Klopt helemaal. En als je hem standalone gebruikt zend ie de midi-noten ook netjes uit via Midi-Out. Als je 'm synced via USB, met in mijn geval Cubase, worden de noten niet uitgezonden via Midi-Out. Dan werkt alleen de CV-a / CV-b Out.
Oh ja ! DAT was het !!! Helemaal vergeten......