Korg Kronos

Hartelijk dank voor de uitgebreide uitleg. Dat zegt veel meer dan de vele reclamefilmpjes en verkooppraatjes. Het blijft toch een synth die mijn hart sneller doet kloppen.
Het geluid en Karma vind ik het belangrijkste. En dat blijkt in orde te zijn.

Kwalitatief geloof ik er wel in. Ik heb al jaren een aantal synths van Korg en nog nooit iets stuk gehad. Zo lijkt b.v de Nano serie op speelgoed, maar ze zijn niet stuk te krijgen.

Ben natuurlijk ook benieuwd wat de prijs gaat worden.
Mij is verzekerd, dat de 88 keys net onder de euro 4000,00 zal zijn. Ik hoop dat dat waar gemaakt zal worden.

Afwachten maar!

Nogmaals bedankt.
 
@rinycub,

Laten we het hopen dat die toezegging klopt dan ziet het er nog gunstig uit.
 
Alleen vind ik het ontwerp te kort werd gedaan door die plastic piano zwarte eindkappen. De faders daarbij had ik gelijk eerste klas rommel. Kom op faders wil ik geen fadertjes.
ja ben ik het helemaal mee eens, die plastic knopjes en die gammele faders verwacht je normaal niet echt in deze prijsklasse.

Verder viel mij op dat hij de sampler en de sequenzer niet eens werden gedemonstreerd.
Toen ik ernaar vroeg kreeg ik antwoorden waar ik totaal niks mee kon.
Vaag,
op de musikmesse werd de sampler gewoon uitgebreid gedemonstreerd. De sequencer werd toen alleen gebruikt voor het starten van de songs waar ze op meespeelden. Maar die sampler hadden ze zo out of the box moeten kunnen demo-en lijkt me.

Dat Korg durft te beweren dat dit een game changer is nog lang niet het geval.
De Kronos is wat de M3 had moeten zijn de nieuwe broer van de OASYS die voor vele onbereikbaar is. Dus ja een board die pas met de juiste software en aanpassingen het zeker gaat maken.
ja hier kijk ik anders tegenaan, en ben het niet met je eens op dat vlak. De M3 is gewoon een standaard synth met KARMA aan boord. Niets speciaals verder en zeker niet als vervanger voor de oasys bedoeld.

Ik vind de kronos wel degelijk een gamechanger, omdat dit 1 van de eerste workstations is waar je 9 synth engines in hebt die te combineren zijn op vele vlakken. In deze prijsklasse vindt je geen workstations die ook maar in de buurt komen van de mogelijkheden die je hiermee hebt. Ook de Motif niet (ik heb een Motif XS8 staan), de motif is echt een geweldig apparaat en 1 van mijn favorieten maar is een totaal andere (simpelere) synth dan de kronos.

<€3000,dan ben ik om.
En veel realistischer IMHO dan de geschatte prijs.
zou mooi zijn, maar dat gaat echt niet gebeuren :D
 
ja ben ik het helemaal mee eens, die plastic knopjes en die gammele faders verwacht je normaal niet echt in deze prijsklasse.

Dat vond ik toen al toen de Triton uitkwam: was ook een € 2000+ synth, maar die knoppen..... :(

Zonde dat ze daar niet aan gewerkt hebben dan..


zou mooi zijn, maar dat gaat echt niet gebeuren :D

Geef 't een paar maandjes, 't blijft KORG he..? ;)
 
@quifster;

ja hier kijk ik anders tegenaan, en ben het niet met je eens op dat vlak. De M3 is gewoon een standaard synth met KARMA aan boord. Niets speciaals verder en zeker niet als vervanger voor de oasys bedoeld.

Ik vind de kronos wel degelijk een gamechanger, omdat dit 1 van de eerste workstations is waar je 9 synth engines in hebt die te combineren zijn op vele vlakken[. In deze prijsklasse vindt je geen workstations die ook maar in de buurt komen van de mogelijkheden] die je hiermee hebt[/B.

Klopt in die prijsklasse heb je een 88 keys yamaha XF8 roland G8 of KORG M3 88*D

Wat ik bedoelde eigenlijk min of meer is dat ik de Kronos de synth tussen de m3 en oasys zie. Geen opvolger.
Omdat ik een nieuwe synth aan wil schaffen ben ik me aan het orienteren welke opties er zijn.
 
Die 73-toetsenversie mag toch niet meer dan 3500 kosten hoor! Dat is de dollarprijs die ik bij meneer Kay (van Karma) heb gezien, maar dan in euro's. Anders wordt het prijsverschil met een tweedehands Oasys te klein. Maar we zien het wel in september als hij wordt uitgeleverd....
 
Tja, afgezien van een ingebouwd kleurendisplay en wat andere interpretaties van het oasysconcept levert het hele verhaal niet op. Ik zal nog eens een gouden tip geven: koop een oasys en voor het geld dat je in de zak kunt houden gewoon lekker iets anders erbij kopen ( of op vakantie gaan) ik speel nou zo' n jaar of vier op een oasys en ik herkende nagenoeg elk schermpje tijdens de demo's, de engines zijn veelal het zelfde en hij ziet er nog lekker uit dan een oasys ;-) serieus, als de 61 keys ZO duur wordt wat kost de 88 dan? De oasys was ik meen €9000 en dat is nog steeds een geweldig apparaat. De vergelijking met de ex5 gaat niet op maar de kronos is misschien een doorontwikkelde oasys. Een beetje zoals korg en roland steeds weer een lettertje veranderen, er een kleurenschermpje induwen en wat mooiere graphics.
 
Het was een beetje te verwachten maar dit jaar heeft de Korg Kronos de 12th mipa - Musikmesse International Press Award 2011 titel gewonnen voor beste workstation.

De top 3 is uiteindelijk geworden:
1. Korg Kronos
2. Kurzweil PC3K8
3. Yamaha Motif XF

Hier zie je alle winnaars: http://www1.mipa-award.de/2011/winner.htm
 
Tja, afgezien van een ingebouwd kleurendisplay en wat andere interpretaties van het oasysconcept levert het hele verhaal niet op. Ik zal nog eens een gouden tip geven: koop een oasys en voor het geld dat je in de zak kunt houden gewoon lekker iets anders erbij kopen ( of op vakantie gaan) ik speel nou zo' n jaar of vier op een oasys en ik herkende nagenoeg elk schermpje tijdens de demo's, de engines zijn veelal het zelfde en hij ziet er nog lekker uit dan een oasys ;-) serieus, als de 61 keys ZO duur wordt wat kost de 88 dan? De oasys was ik meen €9000 en dat is nog steeds een geweldig apparaat. De vergelijking met de ex5 gaat niet op maar de kronos is misschien een doorontwikkelde oasys. Een beetje zoals korg en roland steeds weer een lettertje veranderen, er een kleurenschermpje induwen en wat mooiere graphics.

Amen,had ook een oasys,en de kronos is gewoon doorontwikkeld by korg.10 jaren rechearch om de osasys te ontwikkelen laat je niet liggen,daar valt geld mee te rapen.Dus daar de kronos.
Als je af en toe naar de forums gaat van korg,lees je toch dat ie beter klinkt dan de oasys,en dit van oasys bezitters.
Ben benieuwd wanneer ik de kronos gaat uit proberen,in hoeverre de klanken simultaan zijn met de oasys,hoeveel vergelijkbaar het zal zijn met de oasys,en ik denk zeeeeeer veel van hetzelfde!
Vernieuwend?
 
Laatst gewijzigd:
Feedback adverteert met de Kronos 61 voor 2999,00, Dus ik denk dat de dan 73 ongeveer 3400,00 , en de 88 ongeveer 3900,00 zal gaan kosten.... (pin me er niet op vast)....
 
Feedback adverteert met de Kronos 61 voor 2999,00, Dus ik denk dat de dan 73 ongeveer 3400,00 , en de 88 ongeveer 3900,00 zal gaan kosten.... (pin me er niet op vast)....

dat valt me 100 procent mee om eerlijk te zijn, ik had het veel hoger verwacht.

Het is natuurlijk wel veel geld, maar goed, je krijgt er wel 9 synthesizer engines voor, dus dan is het eigenlijk weer een koopje (hou ik mezelf maar voor hehehe).
 
Hahaha ik houd me precies hetzelfde voor.. Ik denk dat mijn Fantom G maar in de verkoop gaat tegen die tijd, mijn Motif XS houd ik sowieso. Korg kronos 61 erbij, plus een padcontrol voor de pads die ik van de fantom ga missen. Serieus, waarom heeft die kronos geen pads? De Oasys heeft ze, de M3 heeft ze, waarom de kronos niet? Ik wil gewoon makkelijk samples kunnen triggeren.. Dat wordt een apart midikeyboardje of padcontrol dus..
 
dat valt me 100 procent mee om eerlijk te zijn, ik had het veel hoger verwacht.

Het is natuurlijk wel veel geld, maar goed, je krijgt er wel 9 synthesizer engines voor, dus dan is het eigenlijk weer een koopje (hou ik mezelf maar voor hehehe).

Nog altijd geen richtprijzen in Belgie.
en wanneer op de markt?
hopelijk niet zoals kurzweil,want wanneer die iets aankondigen,kun je 2 jaar wachten.
 
Hahaha ik houd me precies hetzelfde voor.. Ik denk dat mijn Fantom G maar in de verkoop gaat tegen die tijd, mijn Motif XS houd ik sowieso. Korg kronos 61 erbij, plus een padcontrol voor de pads die ik van de fantom ga missen. Serieus, waarom heeft die kronos geen pads? De Oasys heeft ze, de M3 heeft ze, waarom de kronos niet? Ik wil gewoon makkelijk samples kunnen triggeren.. Dat wordt een apart midikeyboardje of padcontrol dus..

ja, dat is inderdaad dom van die pads, ik doe het zelf maar via de ipad tegen die tijd, zet ik daar wel 8 pads op. Motif XS hou ik ook, ik twijfel alleen nog of ik wel of niet de weighted keys moet nemen op de kronos. Ik ben bepaald geen fan van dat RH3 keyboard wat korg gebruikt, maar aan de andere kant zit ik ook niet echt te wachten op een semi weighted keys voor zo'n workstation.

lastige keuze :(
 
en wanneer op de markt?
ik zelf ga uit van september voordat die hier in de studio kan staan. Ik geloof die eind juni releasedate niet zo.
 
ja, dat is inderdaad dom van die pads, ik doe het zelf maar via de ipad tegen die tijd, zet ik daar wel 8 pads op. Motif XS hou ik ook, ik twijfel alleen nog of ik wel of niet de weighted keys moet nemen op de kronos. Ik ben bepaald geen fan van dat RH3 keyboard wat korg gebruikt, maar aan de andere kant zit ik ook niet echt te wachten op een semi weighted keys voor zo'n workstation.

lastige keuze :(

Inderdaad, ik ben eigenlijk ook aan het twijfelen of ik weighted moet gaan of niet, maar aangezien ik al een XS8 heb (vind ik zelf een erg lekker voelend keyboard) kan ik altijd nog een kronos 61 aansturen mbv de XS8..

Wat betreft de pads, ik weet het nog niet.. Misschien MPC, misschien toch triggeren met toetsen/kleine midicontroller..
 
Back
Top