Korg Kronos

hola,

Ik gebruik nog steeds een yamaha motif ES 8.
Als workstation,maar op een anderen computer De Korg PA4x.
Mocht mijn Yamaha uitvallen,dan zou ik voor kORG gaan workstation.
Maar ik heb dus al 3 keyboards dus daar blijft het even bij.

Maar ook intressant is een midi keyboard met plugins,duidelijk goedkoper ook.
Maar ik wil nog wel eens wat uitproberen en doe dat op de korg met begeleiding,heeft even niets met synth's te maken.
Iedereen maakt verschillen muziek ,en heeft dan voor mij dat daar ook notenschrift bijkomt.
maar kijk ook dus naar de korg.

Groeten van andreos.
Hela hola :erm: da's toch een bericht van ongeveer 10 jaar oud waar je op reageert.. :)
 
Korg Kronos niet meer te vinden op de website van Korg.Dus uit productie?
Normaal is dit een teken dat er een opvolger kan komen in de nabije toekomst, waarschijnlijk met een andere naam.
Natuurlijk heb je de nautilus nog die eigenlijk pas uit is.En de Kronos min of meer vervangt.
 
Korg Kronos niet meer te vinden op de website van Korg.Dus uit productie?
Normaal is dit een teken dat er een opvolger kan komen in de nabije toekomst, waarschijnlijk met een andere naam.
Natuurlijk heb je de nautilus nog die eigenlijk pas uit is.En de Kronos min of meer vervangt.
klopt, die is inderdaad sinds enkele maanden uit productie.
 
Zijn er hier mensen die weleens een extra display op de Kronos hebben aangesloten? Ik had gisteren een Kronos 1 open (61 keys).. ondanks dat de blauwe D-sub nogal op een moeilijk bereikbare plek zit en er standaard weinig ruimte is door de kunststof zijkanten ben ik toch benieuwd of iemand dit weleens heeft gebruikt, er is altijd een mauw aan te passen.. De Kronos 88 keys heeft die ruimte wel en ben benieuwd of iemand gebruikers kent die een extra (of external eigenlijk) monitor gebruiken. Alle info hierover loopt momenteel even dood door een onbereikbaar Korgforum.
Thanks alvast :mega:
 
Weet iemand of je het opslaggeheugen van een Kronos kunt vergroten (de SSD, bedoel ik) en of er iets te doen is aan de tergend trage opstarttijd (3 min, zoiets). In welke winkel kun je voor zo'n operatie terecht?
 
Zijn er hier mensen die weleens een extra display op de Kronos hebben aangesloten? Ik had gisteren een Kronos 1 open (61 keys).. ondanks dat de blauwe D-sub nogal op een moeilijk bereikbare plek zit en er standaard weinig ruimte is door de kunststof zijkanten ben ik toch benieuwd of iemand dit weleens heeft gebruikt, er is altijd een mauw aan te passen.. De Kronos 88 keys heeft die ruimte wel en ben benieuwd of iemand gebruikers kent die een extra (of external eigenlijk) monitor gebruiken. Alle info hierover loopt momenteel even dood door een onbereikbaar Korgforum.
Thanks alvast :mega:

Ik ben daar zelf ook heel sterk in geïnteresseerd omdat ik met mijn mindere zicht, moeilijkheden heb om op het touchscreen de zaken af te lezen. Bij modernere workstations zoals bv de MODX of zo, lijkt dat redelijk eenvoudig, maar voor de Kronos lijkt dit toch wel complex.
Op YT heb ik een tijd geleden een filmpje gevonden van een Engelsman die zich daarin heeft verdiept maar er nog niet helemaal is. Het is een kwestie van in het OS zelf te gaan zitten peuteren en dan haak ik sowieso al af.
Het filmpje vind je terug op YT:
 
Weet iemand of je het opslaggeheugen van een Kronos kunt vergroten (de SSD, bedoel ik) en of er iets te doen is aan de tergend trage opstarttijd (3 min, zoiets). In welke winkel kun je voor zo'n operatie terecht?

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar op zich is een Kronos gewoon een computer moederbord met een Intel Atom en alles erop en eraan. Dus een SSD vervangen of toevoegen is perfect mogelijk.
De twee opties:

1. de bestaande vervangen door een SSD met een grotere capaciteit, daarna het OS opnieuw installeren en daarna updaten naar de laatste versie. Vergeet dan wel niet eerst alle data van de initiële SSD even op USB-stick of zo te zetten zodat je geen data kwijt bent.
Het installeren van een SSD vind je hier terug:


2. een extra SSD naast de primaire (gaat wel enkel voor de KRONOS 2, dacht ik).
Dit vind je terug onder:
.
Voordeel hierbij is dat de originele schijf blijft zitten en je dus niet per se data moet kopiëren vooraleer je begint. Alhoewel, af en toe een backup nemen kan nooit geen kwaad.

Je kan ook altijd eens een berichtje sturen naar het supportcenter van Korg NL: Contact | KORG (The Netherlands).

Succes :okdan:
 
Ik vraag me af of het laden van het OS sneller kan. Het programma in het geheugen laden duurt niet zolang
Ik ben daar zelf ook heel sterk in geïnteresseerd omdat ik met mijn mindere zicht, moeilijkheden heb om op het touchscreen de zaken af te lezen. Bij modernere workstations zoals bv de MODX of zo, lijkt dat redelijk eenvoudig, maar voor de Kronos lijkt dit toch wel complex.
Op YT heb ik een tijd geleden een filmpje gevonden van een Engelsman die zich daarin heeft verdiept maar er nog niet helemaal is. Het is een kwestie van in het OS zelf te gaan zitten peuteren en dan haak ik sowieso al af.
Het filmpje vind je terug op YT:

Wow.. daar zitten idd wel wat haken en ogen aan. Hij heeft volgens mij ook iets externs op de Kronos aangesloten als ik het inleidende filmpje zie. Het is dus niet zo makkelijk als een VGA d-sub connecten en 'n clone van je scherm krijgen.
Heb zelf ook wat moeite met kleine lettertjes maar ook het aflezen en boven de Kronos moeten hangen geeft nekklachten. Nu heb ik em in de breedte gekanteld op 'n Jaspers stand en gaat het al iets beter maar ideaal is als ie wat rechter omhoog staat zoals op andere Korgs kan (Oasys, Pa4x, etc..).

 
Ik vraag me af of het laden van het OS sneller kan.

Het is inderdaad wel zo dat je een dikke twee minuten nodig hebt vooraleer je de Kronos kan gebruiken. Vermits het al een SSD is en geen HDD, kan je daar weinig snelheidsvoordeel halen. Ik denk trouwens niet echt dat de traagheid in het OS zit. Je moet ook rekenen dat de software van alle synthesizermodellen geladen moet worden alsook die van de sequencer, effecten etc. Daarnaast worden ook alle internal waveforms geladen en ook niet te vergeten de volledige userinterface. Dat is nu eenmaal een flinke hap aan data en dat neemt tijd in beslag.

Zo'n trage opstart, is misschien een beetje lastig maar bekijk het van de positieve kant: je kan nog eerst rustig een drankje naar binnen kappen vooraleer je aan je creatieve sessie kan beginnen ;).

:doei:
 
@Danny Dit is eigenlijk wat je wil maar topic is helaas (hopelijk tijdelijk) niet benaderbaar.. http://www.korgforums.com/forum/phpBB2/viewtopic.php?p=809061&sid=7dc0539212a6ef8bf082ddb3235ae391


51857398311_887a570864_b.jpg
 
@MacGyverGear : Dat is tenminste leesbaar :okdan:. Zoiets zou inderdaad een zege zijn voor zij die een achteruitgaand zicht hebben. Ik weet dat de OASYS nogal wat problemen kende met het kantelende scherm maar ik heb nooit gesnapt waarom ze de KRONOS uitgerust hebben met een vast scherm dat nog eens qua oppervlakte kleiner is én dan nog eens met een hogere resolutie. (zelfde probleem heb ik trouwens met de gangbare laptops van tegenwoordig).

Probleem bij de opstelling van de foto is wel dat je niet meer zo goed bij de knoppen kan maar je kan die aux touchscreen ook anders positioneren natuurlijk. Ik hoop ook dat die link terug bereikbaar wordt want het heeft mijn interesse.

Bedankt om dit te delen.

:doei:
 
@MacGyverGear : Dat is tenminste leesbaar :okdan:. Zoiets zou inderdaad een zege zijn voor zij die een achteruitgaand zicht hebben. Ik weet dat de OASYS nogal wat problemen kende met het kantelende scherm maar ik heb nooit gesnapt waarom ze de KRONOS uitgerust hebben met een vast scherm dat nog eens qua oppervlakte kleiner is én dan nog eens met een hogere resolutie. (zelfde probleem heb ik trouwens met de gangbare laptops van tegenwoordig).

Probleem bij de opstelling van de foto is wel dat je niet meer zo goed bij de knoppen kan maar je kan die aux touchscreen ook anders positioneren natuurlijk. Ik hoop ook dat die link terug bereikbaar wordt want het heeft mijn interesse.

Bedankt om dit te delen.

:doei:
Ja, en daarbij dat ze in de Kronos de pianoroll van de Oasys hebben geschrapt.

Je kunt dat schermpje in die foto vast ook anders positioneren. Er staat wel op dat het 'n touchscreen is.. afwachten idd. :engel:
 
als het alleen om de basis gaat en je hebt een ipad dan is er ook een ipad app waarmee je dingen kunt bedienen op de kronos, zoals setlist selectie en volume levels, etc. Deze heet Kronos Remote.

 
als het alleen om de basis gaat en je hebt een ipad dan is er ook een ipad app waarmee je dingen kunt bedienen op de kronos, zoals setlist selectie en volume levels, etc. Deze heet Kronos Remote.


Had ik ook gezien. Maar zou ook wat dieper willen editen en de sequencer willen editen.. Daar wordt het echt minuscuul klein..
 
Hierbij nog een link naar een YT filmpje waarin een vergelijkende test gebeurt tussen twee Kronos-2 modellen: één met een nieuwe primary SSD en een tweede met de originele SSD (en een extra SSD daarbij, niet dat dit verschil in opstarten zal maken).

Het verdict is ongeveer 10 seconden winst met een nieuwere en performantere SSD.

 
@quifster : bedankt voor de tip maar net zoals MacGyverGear het stelt, wil ik ook verder dan de basis kunnen gaan.

De link naar het KORG-forum werkt weer en dat topic brengt niet zoveel concreet op. Er is wel een reactie van litmister die op een volgens hem eenvoudige methode extern touchscreen aan kan sturen. Een nog interessantere oplossing lijkt me dat i.p.v. met een extern touchscreen te werken ook een muis en gewone externe monitor kan gebruikt worden. Jammer genoeg wordt daar in de thread niet verder op in gegaan.

KORG forum - thread externe monitor
 
Back
Top