korg wavestate (native), opsix (native), modwave

Stuurt hij geen sample data mee als je patches download/upload?
nee,

de sample data moet je via aparte software uploaden naar de wavestate (soort van flash geheugen wat je vult), de patches maken daar dan gebruik van.

vanaf 12 minuten
 
Bedankt!

Hoe zit dat als ik bv jouw patch set koop Quifster, gebruikt die enkel de stock samples?
Ja, die gebruikt alleen de stock samples,

sowieso is die wavestate sample library huge en zeer de moeite waard om zelf te bekijken als je je eigen sounds maakt. Aangezien denk ik wel meer dan 90 procent niet in sounds op de wavestate gebruikt wordt, maar alles komt voorbij kwa samples, van ms20 tot M1, dus perfect om je eigen sounds op te ontwerpen.
 
Prettige ontdekking dat die Korg Native plugins NKS ondersteunen (al zijn veel labels alsnog vrij cryptisch) én poly aftertouch. Dat speelt meteen lekker weg met mijn nieuwe Kontrol S61 MK3.
 
Ik heb de updater werkend, mijn Wavestate is nu 3.1.7 ofzo.
De editor/librarian werkt ook. Allereerst heb ik een backup van alles gemaakt. Tenminste, tot ik ontdekte dat 2 van mijn eigen sounds om één of andere reden niet automagisch in de lijst waren verschenen. Die heb ik dus nog manueel uit de synth geupload naar de editor.

Volgende stap lijkt me om eens alles wat nu in de synth zit te beluisteren en alvast te wissen wat helemaal niet mijn ding is (met name van die digital native dance achtige ritmes waar je geen kant mee op kan). Als de opruim gedaan is, dan eens op zoek naar andere patches om er bij te laden. Hoop werk!
 
Ik heb de indruk dat mijn (tweedehands) Wavestate een boel third party patches heeft, waarvan de custom samples in mijn Wavestate ontbreken. Ik heb bv de Good Lady Choir patch:



Maar ik hoor de vrouwenstem niet. Layer A en B zijn onhoorbaar.

Is er een manier om die samples terug te toveren zonder deze soundssets opnieuw te kopen? En omgekeerd, als ik nu een backup maak waarbij ik aanvink om "include user sample bank" te doen, dan veronderstel ik dat dit probleem in de toekomst wel voorkomen wordt als ik met custom samples aan de slag ga?
 
Mijn complete Wavestate backup van meer dan 300 patches "including user sample bank" is slechts 28MB. Het lijkt me dus dat mijn user sample bank gewoon leeg is... In de problematische aftermarket patches zie ik ook "missing multisample" in de betreffende lane...
 
Laatst gewijzigd:
Is er een manier om die samples terug te toveren zonder deze soundssets opnieuw te kopen? En omgekeerd, als ik nu een backup maak waarbij ik aanvink om "include user sample bank" te doen, dan veronderstel ik dat dit probleem in de toekomst wel voorkomen wordt als ik met custom samples aan de slag ga?
Nee, als de verkoper je die sound sets niet geeft dan heb je er niets aan zonder de samples. In het voorbeeld van jou zijn het de sounds van Angelstar (Marc Barnes), deze zijn niet duur overigens mocht je ze willen uit zijn shop die je hier kunt vinden:
 
Zo, ik heb alle defecte patches gewist. Bij gelegenheid eens wat sets kopen en wat gratis patches uitproberen.

Nu heb ik een Wavestate met een berg werkende, bruikbare patches. Een deel daarvan zijn mijn favorieten. Wat is nu de beste/eenvoudigste manier om mijn favorieten te verzamelen? Duplicates van die patches maken en een categorie "favorieten" aan toewijzen, of is er een elegantere methode?

(en als ik "patches" zeg dan heet dat op een Wavestate "performances" als ik het goed heb, maar dat terzijde)
 
Zo, ik heb alle defecte patches gewist. Bij gelegenheid eens wat sets kopen en wat gratis patches uitproberen.

Nu heb ik een Wavestate met een berg werkende, bruikbare patches. Een deel daarvan zijn mijn favorieten. Wat is nu de beste/eenvoudigste manier om mijn favorieten te verzamelen? Duplicates van die patches maken en een categorie "favorieten" aan toewijzen, of is er een elegantere methode?

(en als ik "patches" zeg dan heet dat op een Wavestate "performances" als ik het goed heb, maar dat terzijde)
je hebt op een wavestate performances, sounds en samples. Dat zijn allemaal soort van patches. Sounds zijn de patches in synth terminologie, en performances is meer een combi van patches.

Om je sounds te grouperen heeft een wavestate zogenaamde collecties, die kun je onbeperkt aanmaken en dan kun je de performances daarin zetten en dan kun je zo'n collectie selecteren en dan heb je direct toegang tot alleen die performances. Ik zou voor collecties gaan, er zijn ook favorites in sets, maar collecties werkt handiger vind ik.
 
Ik zie in mijn wavestate 2 collecties, maar in de librarian vind ik die niet terug. Mis ik iets? Het zou er in moeten zitten, dus ja. :) Morgen nog eens goed kijken.

Ps ik denk dat wat jij in het begin "sounds" noemt, in de Wavestate "programs" heten. Maar het lijkt me de bedoeling dat je speelt (zeg maar op het podium, niet als klankenbrouwer) op performanceniveau, want het navigeren gebeurt ook op performanceniveau en niet op programniveau.
 
Laatst gewijzigd:
Ik zie in mijn wavestate 2 collecties, maar in de librarian vind ik die niet terug. Mis ik iets? Het zou er in moeten zitten, dus ja. :) Morgen nog eens goed kijken.

Ps ik denk dat wat jij in het begin "sounds" noemt, in de Wavestate "programs" heten. Maar het lijkt me de bedoeling dat je speelt (zeg maar op het podium, niet als klankenbrouwer) op performanceniveau, want het navigeren gebeurt ook op performanceniveau en niet op programniveau.
klopt, heten programs inderdaad.

je kunt switchen tussen performance en programs (heb ik volgens mij in mijn eerste wavestate video uitgelegd hoe je daar komt), maar het is inderdaad zo dat je dan 1 layer gebruikt in een performance. Dat is min of meer hetzelfde.

Collections kun je aangeven als tags bij een sound, en daar kun je dan op filteren (ook op de hardware, maar in de librarian kun je het makkelijker zien). Bij collection geef je de naam van de collection op bij een performance of program en dan kun je die filteren op collections zoals je hier in de librarian van de native ziet (links onderin), maar op de hardware is het precies hetzelfde
wavestatecollection.JPG
 
Hmmmm dan lijk ik wel een beperking te zien met collections: je kan volgens mij niet een patch aan meerdere collections toevoegen zonder duplicates te maken?

Ik zie in mijn Wavestate ook Set Lists, misschien moet ik toch daar maar mee gaan experimenteren.
 
Ik kan in de librarian nu een nieuwe setlist maken die dan vol staat met de init performances, maar ik vind nog niet hoe ik de slots aan andere performances kan toewijzen. Vanavond nog maar eens in duiken. Edit: gewoon slepen. :)

Alternatief: een patch kan 2 categorieën hebben. Ik kan gewoon aan alle gewenste patches een tweede categorie "favorieten" toevoegen.
 
Ondertussen ontdekt dat je geen custom categorie kan maken. Ik zal dan toch maar gewoon 1 setlist volproppen met mijn favorieten.
 
Back
Top