Roland GAIA SH-01

Nieuw - en morgen op de Messe! Helaas nog weinig van bekend, behalve dat 't een SH-201 opvolger is.

Camshot van iemand die op de Messe rondsneakte volgens mij:
attachment.php
 

Attachments

  • sh01.jpg
    sh01.jpg
    55,7 KB · Bekeken: 99
Als dit ding echt analoog is denk ik dat ze hem met volledige vrachtwagens gaan moeten aanvoeren in de winkels...
Ik begrijp nog altijd niet waarom Roland en Korg de laatste jaren geen analoge synths meer op de markt brachten... Het commercieel potentieel is enorm...

Omdat het commercieel niet interessant is om zon duur product op de markt te zetten? De merken die met dit soort spullen komen zijn over het algemeen de kleinere merken met een waarschijnlijk veel kleinere oplage.
Waarschijnlijk zal het de gemiddelde koper van dit soort spullen ook geen bal uitmaken of het een analoge synth is. Als de presets maar goed zijn 8o).
 
Omdat het commercieel niet interessant is om zon duur product op de markt te zetten? De merken die met dit soort spullen komen zijn over het algemeen de kleinere merken met een waarschijnlijk veel kleinere oplage.
Waarschijnlijk zal het de gemiddelde koper van dit soort spullen ook geen bal uitmaken of het een analoge synth is. Als de presets maar goed zijn 8o).

De Prophet 08 kost ongeveer 1600 euro. De Roland V-Synth GT 2995 euro. De V-Synth is niet analoog.
Dus het argument dat een analoge bak te duur zou zijn vind ik niet terecht.

Dit gezegd zijnde las ik net dat er meer dan 20 waveforms in de Gaia zouden zitten. Analoog zal hij dan zeker niet zijn...
 
Een VSynth GT overstijgt de Prophet 08 wel zo ongenadig qua mogelijkheden dat die twee vergelijken onmogelijk is.

Anders zou ik b.v. dit kunnen zeggen: een Juno Di kost 549 euro heeft meer stemmen dan een P08, meer voices en kan ook synthsounds spelen. We weten allemaal dat het onzin is om een Juno Di met een prophet te vergelijken natuul'k ;-)

Analoog is duurder en de krantewijk kiddies kan het volgens mij aan hun r%^t roesten of iets analoog is. Als het maar vet klinkt. ZEKER als deze ook weer dienst kan doen als audio interface. Waarmee ik nogmaals wil zeggen dat het aantal analoog puristen zichzelf in aantal overschat als het gaat om de verhouding mensen die gewoon digitale shit willen (lees: niet beter weten). Roland verkoopt aan de massa. Dave Smith aan de niche....
 
Op de Roland website (U.S)kan je nu info vinden over hun nieuwe producten,
de GAIA is dus een VA.
Verder is er een nieuwe soort keytar :-)
verder niet veel soeps
 
jandorie, idd,
'k had het juist opgegeven met opde roland site te clicken :)
 
GAIA moet toch voor iets staan ?

Gaia kan verwijzen naar:

Gaia (mythologie), een Grieks mythologisch figuur
Gaia (motorfiets), een historisch motorfietsmerk
Gaia (Global Astrometric Interferometer for Astrophysics), een Europese satelliet in aanbouw
GAIA (Global Action in the Interest of Animals), een Belgische organisatie die opkomt voor de rechten en het welzijn van de dieren
Gaia-hypothese, een reeks wetenschappelijke modellen voor de biosfeer. Volgens deze modellen creĆ«ert het leven zijn eigen ideale levensomstandigheden door de aardse omgeving te beĆÆnvloeden
Gaia (methodologie), een methodologie voor het ontwerpen van multi-agent systemen
Gaia (nummer), een nummer van de Nederlandse musicus Valensia
GaiaPark Kerkrade Zoo
Gaia (online community), een sociale netwerksite


... ik gok op de motorfiets !
 
Interessant. Audio over USB net als de Access Virus TI?

"USB and EXT IN

Connect directly to a computer (Mac or PC) with one simple USB cable, and stream audio directly to the software of your choice. The SH-01ā€™s USB ports can also be used to transmit and receive MIDI data, and to store your patches and phrases (recorded with the Phrase Recorder) to a USB memory stick. For integrating with external devices, the SH-01ā€™s EXT input lets you connect external audio sources such as an MP3-player and play along with your favorite songs or backing tracks - great for practice and live performance. Manipulate the incoming audio with three Center Cancel modes, which let you eliminate pre-recorded vocals, guitars, or bass."
 
Leuk, maar niet nieuw want de SH201, Sonic Cell, SP 555 en Fantom G hadden dat al.

Meer dan een simpele audio interface moet je er niet achter zoeken overigens.
 
Die Gaia lijkt geen 'VST' editor te hebben zoals de SH201???
of toch wel ???
 
Net even geluisterd naar een demo op YouTube. Mijn initieel enthousiasme is compleet weg. Weer meer van hetzelfde als een SH201.
 
Heb is even zitten kijken op de roland website. Maar pfff.. wat een niveau die filmpjes! Is ook gelijk duidelijk op welke doelgroep ze zich richten. Maar jammer, heb toch altijd nog wel de hoop dat Roland OOIT met iets leuks zal komen. Gaat waarschijnlijk wel erg lang duren op deze manier :P Want er zit sinds de JP-8000 en 8080 geen vooruitgang meer in!

Op de V-Synth na natuurlijk, maar dat vind ik een heel ander soort synth. Meer een soort hybride tussen een synth en een soundcanvas.
 
Back
Top