Dave Smith releases Tetra synth

Dave Smith Instruments today released Tetra, its next-generation analog polyphonic synthesizer. Tetra’s four voices feature a 100% analog signal path and four-part multitimbral operation with individual outputs per voice.

attachment.php


“We’ve been getting the message loud and clear from our customers that ‘smaller is better,’” said company founder Dave Smith. “All our recent products pack a lot of power and functionality into a small package—even the Prophet ’08, which is relatively small for a full-sized keyboard. We’d also gotten a lot of requests for a poly version of Mopho, our analog mono synth, which has been very successful. By following Mopho’s lead and paring the interface down to the essentials, we can keep the price low and provide excellent value. Everybody wins.” Tetra is fully programmable via the front panel or with a free downloadable editor for Mac OS and Windows.

Tetra is basically four Mophos in a very compact (7.9" L x 5" W) enclosure, a sort of mini Prophet with a couple of extra tricks up its sleeve: specifically, a sub-octave generator for each oscillator and feedback. With a street price of approximately $799, that’s like four Mophos for the price of two. And it’s expandable. Tetra can be poly chained with additional Tetras or a Prophet ’08 for up to sixteen-voice polyphony.

Other features include Combo Mode, used to combine four programs into unison or poly “super patches.” Combos can also play four 16 x 4 step sequences—one per voice/program—simultaneously. In Multi Mode, each of Tetra’s voices responds to a different MIDI channel, making it ideal for complex arrangements and sequencing analog drum sounds. Tetra is the first DSI product to feature USB. “USB is one of the most requested features across our entire product line,” said DSI’s Tracy Wadley, “so it’s great to be able to offer it.”

Tetra’s classic analog sound and unprecedented combination of performance, flexibility, and price make it an outstanding value.

Tetra is available now with an MSRP of $879.00 and an MAP of $799.00.

Bron: http://www.gearjunkies.com/news/4082
 

Attachments

  • DSI_Tetra_front_NEWS.jpg
    DSI_Tetra_front_NEWS.jpg
    307,4 KB · Bekeken: 153
Last edited by a moderator:
Ik snap trouwens niet zo goed waarom iedereen meerdere stemmen wil op zijn synth? ik vind 1 of twee eigenlijk beter klinken.. je kan er het karakter duidelijker in aflezen.
of ben ik gewoon nog niet klaar voor vier stemmige synths? ;)
 
Als opstapje kun je proberen de vier voices te stacken om 1 dikke monopatch te maken. M'n A5000, E4 Ultra en S6000 hebben 128 voices bedenk ik me nu.....Aan de slag!
 
Ik snap trouwens niet zo goed waarom iedereen meerdere stemmen wil op zijn synth? ik vind 1 of twee eigenlijk beter klinken.. je kan er het karakter duidelijker in aflezen.
of ben ik gewoon nog niet klaar voor vier stemmige synths? ;)


sla je wel s een akkoord aan?

overigens zou ik persoonlijk ook eerder een P08 rack 2e hands kiezen dan de tetra, maar dat is omdat ik van knopjes hou.. qua klank heb ik geen flauw idee
 
Het is lastig om dat automatische merksysteem uit te zetten van zijn eigen site. Het is overigens meer om te voorkomen dat mensen zomaar bandbreedte jatten door die plaatjes te linken en nergens te bedanken.
 
sla je wel s een akkoord aan?

overigens zou ik persoonlijk ook eerder een P08 rack 2e hands kiezen dan de tetra, maar dat is omdat ik van knopjes hou.. qua klank heb ik geen flauw idee

Even op de site gekeken. De patches van de Prophet, Mopho en Tetra zijn op details na uitwisselbaar. Zelfde engine/bouw neem ik aan, sound ook. Ik zou dan eerder voor de '08 rack gaan, als ik de ruimte had. Sub-osc en vernaggelfeedbackherrie doe ik wel ergens anders mee.
 
Subosc lijkt me voor poly niks inderdaad, beetje teveel van het goede. Feedback idem. Klinkt eerder als multitimbraal dan poly qua de aard van het beestje.
 
Vind het dan altijd wat veel worden, maar het is een kwestie van smaak idd.
 
hoeft niet gelijk vol open, maar veur een randje aan d'onderkant zeer hendig
 
Waar dient die "Push it"-knop voor ?

Om de sequencer mee te starten/stoppen of om een losse noot te laten spelen (audition) zodat je niet perse een Midi controller nodig hebt om er geluid uit te krijgen.
 
Voor Salt 'n Pepa Remixes.
Briljant !

Dat ik zoiets nog mag meemaken ;{



Naah thx, Napoleon. Het mocht misschien als een domme vraag klinken maar heb geen ervaring met zo'n doosjes. ;)
 
Ik vind het helemaal geen domme vraag. Dave Smith had volgens mij die knop 'push it' juist expres zo genoemd zodat mensen er uit nieuwsgierigheid op zouden gaan drukken omdat ze niet zouden weten wat 'ie deed. Dus in dit geval heeft het gewerkt want het maakt jou ook nieuwsgierig :D
 
Op de site van DSI bij mopho en tetr4 staat waar die knop voor dient:

Tetr4
The Push It button is a manual trigger to play notes and latch sequences on without the need for a MIDI controller.

Mopho
The Push It button is a manual trigger that lets you play a specific note or latch notes and sequences on. It can also step through a sequence to play short melodic lines without a keyboard.
 
Voor een poly vind ik 4 stemmen net te weinig. 5 of 6 geeft tenminste wat meer creatieve ruimte voor akkoorden etc.
 
De poly word hier doorgaans bij de DSI'tjes gebruikt om een monofone arpeggio toch een fijn decay te geven. Dat afkappen vind ik vaak maar niks.
 
Back
Top