PC specificatie thread + geluidskaarten deel II

Zoals ik hierboven in een van mijn eerdere posts al meldde ben ik dus bezig met dus zorgvuldige afweging over de zo gewenste configuratie voor mijn DAW-systeem.

Ik heb een paar maanden terug via een forumlid een Audiophile 192 gekocht.

Hier omheen hoop ik begin januari het volgende systeem te bouwen:

Intel Core 2 Duo 6750 (2x 2.60 Ghz, 1333 mhz FSB, 4 MB L2 cache) met standaard koeler?
Gigabyte DS3R moederbord op basis van intel P35 chipset (ook 1333 mhz FSB)
2x samsung spinpiont T166 320gb
2x 1 gb dualchannel werkgeheugen PC6400 (800Mhz) (merk nog niet nader bepaald, liefst zo min mogelijk latency)
Geforce 8600GT silent 256 MB (MSI, Asus of Gigabyte, geen voorkeur)
DVD-brander (waarschijnlijk een NEC)
DVD-speler (waarschijnlijk samsung)
Antex NKS6580 miditower met 430W voeding (standaard erbij)

Draaiend op XP home SP2 dat ik erbij aanschaf.

Bij de audiophile zit wat OEM software o.a. Ableton live lite en een uitgeklede versie van Reason. Dit zal dan mijn startpunt zijn in de wereld van (o.a.) softsynths en het werken met een DAW.

Hebben jullie nog tips? of andere op of aanmerkingen die ik persé moet weten? Misschien zelfs redenen om de bovenstaande config te heroverwegen? Laat het me weten, sta uiteraard open voor bruikbare suggesties. Misschien zijn er enkelen onder jullie die een vergelijkbare config hebben draaien? Laat me even weten hoe het een en ander bevalt.

Groeten,
Daan
 
nog tips?

Ja, maken dat je de centjes bij elkaar hebt om zo vlug mogelijk deze reuze pc ineen te steken. Veel plezier! Mooie setup!!
 
Denk ook aan een stille CPU-koeler en aan (een) grote, stille casefan(s), liefst met toerental regeling.
 
Hallo,

Zou iemand mij kunnen vertellen of er ook goedkopere opties zijn dan een e-mu 0404 om softsynths te draaien zonder al te veel (minder dan 6 ms) latency? Wat ik vooral gebruik is the grand II. De rest van de pc zou geen bottleneck moeten vormen.
Ik ben momenteel al in het bezit van een e-mu 0404, maar ik heb op m'n studentenkamer nu ook een geluidskaart met asio nodig. 2e hands is geen probleem natuurlijk!

Tips?

Alvast bedankt!
 
welke geluidskaart is goed?

welke geluidskaart is goed?

hallo iedereen.
ik kwam er vandaag achter dat mijn geluidskaart toch niks is.
het is trouwens een terratec phase 22.
dus nu moet ik een andere kopen maar wil wel onder de 150 euro blijven.
weet iemand een goeie budget geluidskaart die ik kan kopen.

alvast bedankt
 
Re: welke geluidskaart is goed?

Re: welke geluidskaart is goed?

Origineel geplaatst door justy
hallo iedereen.
ik kwam er vandaag achter dat mijn geluidskaart toch niks is.
het is trouwens een terratec phase 22.
dus nu moet ik een andere kopen maar wil wel onder de 150 euro blijven.
weet iemand een goeie budget geluidskaart die ik kan kopen.

alvast bedankt
intern? extern?
usb? firewire?

voorwaarden?
 
ik wil het liefst extern met usb of firewire.
ik wil extern omdat ik dan makkelijk het volume kan regelen en niet elke keer software moet openen om dat te doen.
 
Origineel geplaatst door daan79
Zoals ik hierboven in een van mijn eerdere posts al meldde ben ik dus bezig met dus zorgvuldige afweging over de zo gewenste configuratie voor mijn DAW-systeem.

Ik heb een paar maanden terug via een forumlid een Audiophile 192 gekocht.

Hier omheen hoop ik begin januari het volgende systeem te bouwen:

Intel Core 2 Duo 6750 (2x 2.60 Ghz, 1333 mhz FSB, 4 MB L2 cache) met standaard koeler?
Gigabyte DS3R moederbord op basis van intel P35 chipset (ook 1333 mhz FSB)
2x samsung spinpiont T166 320gb
2x 1 gb dualchannel werkgeheugen PC6400 (800Mhz) (merk nog niet nader bepaald, liefst zo min mogelijk latency)
Geforce 8600GT silent 256 MB (MSI, Asus of Gigabyte, geen voorkeur)
DVD-brander (waarschijnlijk een NEC)
DVD-speler (waarschijnlijk samsung)
Antex NKS6580 miditower met 430W voeding (standaard erbij)

Draaiend op XP home SP2 dat ik erbij aanschaf.

Bij de audiophile zit wat OEM software o.a. Ableton live lite en een uitgeklede versie van Reason. Dit zal dan mijn startpunt zijn in de wereld van (o.a.) softsynths en het werken met een DAW.

Hebben jullie nog tips? of andere op of aanmerkingen die ik persé moet weten? Misschien zelfs redenen om de bovenstaande config te heroverwegen? Laat het me weten, sta uiteraard open voor bruikbare suggesties. Misschien zijn er enkelen onder jullie die een vergelijkbare config hebben draaien? Laat me even weten hoe het een en ander bevalt.

Groeten,
Daan

Da's best netjes. Je hebt 3 PCI sloten, dus één voor FW/USB pci, en midi-interface. De laatste zou je kunnen gebruiken voor pci Wifi kaart. Althans, zo heb ik het op mijn mobo.

Dat je systeem stil is, is het belangrijkste. Je zou nog wat dempende matten kunnen kopen. En werk (al eerder gezegd) met grote fans. Deze hoeven minder hard te draaien om evenveel (of meer) lucht te verplaatsen. Het hebben van een passief gekoelde gpu scheelt al een hele boel. Als voeding zou je voor een Zalman kunnen gaan.

Uiteraard kun je ook een geluidsdichte kast bouwen waar je de pc in zet. Deze kast staat dan in een andere ruimte. Door middel van kvm kabels kan je dan de pc toch besturen.

Maar zo gaat het in prof studio's :)

Origineel geplaatst door justy
ik wil het liefst extern met usb of firewire.
ik wil extern omdat ik dan makkelijk het volume kan regelen en niet elke keer software moet openen om dat te doen.

Voor 150 euro valt toch niet echt veel kwaliteit te krijgen als je naar extern kijkt. Je kan dan beter intern nemen en een oplossing bedenken voor het regelen van het volume. Maar dan ben je alsnog meer dan 150 euro kwijt.
 
ok bedankt dan zal ik eens kijken voor een interne kaart rond die prijs klasse.
 
beste forumleden

ik heb een acer laptop gekocht waar op zich prima geluid uit komt,
ik heb echter nogal last van pieken in de CPU waardoor hij gaat stotteren en een hoge latency ( waarschijnlijk doordat ik het nogal bont maak met plugins)

kan ik de latency en/of het pieken verminderen door een eenvoudige USB geluidskaart te kopen??
(m-audio of zo)

alvast bedankt
 
Latency wel. Zorg ervoor dat je een kaart koopt met ASIO-drivers. Die pieken kunnen ook het gevolg zijn van brakke plugins oid. Hoeft niet per se verholpen te zijn met een andere geluidskaart.
 
mooi bedankt

ik ga op zoek naar een goedkope geluidskaart met een ASIO driver
geen idee wat asio inhoud maar het zal wel goed zijn ?
 
Laptop ervaringen (PC)

Laptop ervaringen (PC)

Hoi

ik ben van plan een PC laptop aan te schaffen voor op podium maar ook voor op te nemen. Ik heb een RME multiface voor mijn desktop nu (dus daar moet dan een cardbus bij)

Ik vroeg me af wat de ervaringen zijn van laptopgebruikers (PC)? Welke systemen, merken, chipsets etc, waar kan je het beste kopen..

Ik weet het, er is de PC specificatie thread maar die gaat ook over desktops (is toch iets anders). Daarnaast wil ik eigenlijk goede en slechte ervaringen van echte gebruikers horen zodat je zeker weet wat wel en niet werkt..
(en deels in die thread is natuurlijk verouderd..2004)
(en ik kan moeilijk wegwijs in die bijna 3000 berichten..)

thanks
TC
 
Wat weet je al?
 
Bericht door een moderator:
Samengevoegd. Je mag in deze thread ook over laptops praten hoor :)
 
Ok misschien moet ik iets preciezer zijn.

Ik stel dus mijn vraag aan PC laptopgebruikers: gebruik op podium en/of voor audio op te nemen

-Wat zijn de ervaringen met jullie laptops? Wat is stabiel en welke crasht?
-Waar kan ik het beste kopen? Speciaalzaak (bv infinity4) of internet,
-centrino, dell, sony waio, geen merknaam..??
etc..



thnks!
TC
 
Combinatie 2 keyboards, Midi interface en laptop

Combinatie 2 keyboards, Midi interface en laptop

hoi,

ik ben hier nieuw en ook ben ik nieuw in de wereld van de MIDI.

ik speel in een band en we willen ons keyboard aansluiten op een Lap Top, via een MIDI interface. om zo de VST van de Fab Four (van eastwest, of northsouth ik weet niet meer hoe dat merk heet) te gebruiken. het is namelijk een Beatles band.

nu is mijn vraag de volgende. wat heb ik precies allemaal nodig hiervoor, dus wat voor computer, wat voor een interface en wat voor extra spullen.

ALvast bedankt,

groetjes
Floor

oh ja we willen misschien ook een 2e keyboard aansluiten. is dit mogelijk via de MIDI thru, of moeten er dan op de interface 2 MIDI inputs zijn.

Als dit onderwerp op het verkeerde deel van het forum is geplaatst laat het me dan weten, en dan verplaats ik het wel
 
Hi,

Wat ik gebruik:

Toshiba laptop. Dual Core 1.86Ghz - 1G Ram <-- ruim voldoende
Edirol FA-101 interface. 10 In/Out <-- ruim voldoende
Casio WK-3000 + M-audio Oxygen 8 als midi keyboards <-- Casio voor toetsen, Oxygen voor controllers (rotary knobs)
Ableton Live 6 als VST-host en ook om de audio te routen. Roland RD + Roland orgelmodule + Casio sounds gaan via de interface naar de mixer.

Dus. Recente laptop + recente firewire interface (met midi) is zeker voldoende.

Groetjes,
Yves
 
Back
Top