Waar komen deze strings/pads uit?

demian

Tijdelijk lid
Lid sinds
20 januari 2003
Berichten
16.650
Ik wil graag weten waar de strings/pads uit komen waar dit nummer van Steve Hillage mee begint. Het nummer heet 'Ether Ships' maar ik kan niet achterhalen waar de pads dus uitkomen. Of kan iemand me vertellen hoe ik deze maak.. :)

Track komt uit 1978. Iemand een idee?

www.ali-d.nl/mp3/Ether_ships.mp3
 
Welk geluid precies...ik hoor een synth door een small stone of soortgelijke phaser, krijg je met iedere boerekool synth door zo een ding.
 
Welk geluid precies...ik hoor een synth door een small stone of soortgelijke phaser, krijg je met iedere boerekool synth door zo een ding.

Het is echt die pad waar de track mee begint, ik heb nog een 2e trackje geplaatst, daar komt de karakteristiek van die pad nog iets beter naar voren. (vooral vanaf 4:30)

Wanneer de accoorden wisselen hoor je een soort portamento er op zitten.
 
Idd smackos, de phaser lijkt goed te werken. Ik dacht dat een phaser altijd een bepaalde beweging in het geluid met zich meebracht, maar dat hoeft niet het geval te zijn. De standaard phaser in Ableton live brengt me een stukje dichter bij in ieder geval. Thnx! :)
 
Not Found
The requested document was not found on this server.

Maar zoals je het beschrijft klinkt 't als een Nordlead 3 met, volgens mij, een UPS :D
 
Maar zoals je het beschrijft klinkt 't als een Nordlead 3 met, volgens mij, een UPS :D

Hmm.. dat zou goed uitkomen! :okdan:

Vreemd trouwens dat die 2e track niet te looien valt, hij staat wel op de server.. weird weird weird.

Nog maar een keer uppen dan. :)

polymoog? Nick Mason heeft het geproduceerd.

Thanks, ik ga het chekken! :okdan:
 
Back
Top