Helpen jullie me even denken? Studio -> Live

was ook een poging to grap.
Ik ben echt net met de Analog Keys begonnen.
Hij klinkt lekker.
Eindelijk een sequencer die je lange sequences kan laten doen.
Vind hem alleen heel gebruiks onvriendelijk, raar gedrag, en bijna alles is wel een sneltoets.
Maar goed ik heb er pas een paar uur op zitten.
Is echt 100% de tegenpool van de Pioneer SP16.
Juist samen zijn ze een goed team en kun je er hele producties op maken.
Maar om hem live te gebruiken moet ik er veel meer tijd in stoppen.
Ik herken je gevoel volledig... ik heb ook een AK gehad en heb m van ellende weer weggedaan. Of het door de tijd die er tussen zat komt, óf door de aangepaste interface, de MK2 (non keys dus) vind ik hé-le-maal te gek! Het scherm is toch wel een wezenlijk onderdeel van de interface, omdat ie context afhankelijk is. Niet te onderschatten dus. Hetzelfde gevoel heb ik bij de octa Mk1 vs Mk2. De Mk2 heeft toch een aantal dingen echt beter voor elkaar (zeker gevoelsmatig).

De A4 heeft soms een beetje werk nodig, het duurt even voordat de sweetspots gevonden zijn. Als het eenmaal zover is... een beest! Zéker voor techno
 
De meest flexibele methode lijkt me om Ableton live weer op te pakken en al je loops en midi files in 1 groot projectbestand te zetten. het is een veelgebruikt systeem hiervoor dus er zijn veel tips en trucs om dit soepel te laten lopen. bijvoorbeeld tempo veranderingen tussen de nummers, loops van verschillende lengten, etc kunnen gemakkelijk in dat systeem gezet worden. ook zijn er veel controllers beschikbaar om er lekker mee te kunnen jammen als je er je draai in gevonden hebt. Uiteindelijk heb je dan amper nog het scherm van je laptop nodig.
Een wat overdreven maar daarmee niet minder leuk voorbeeld:

Shiiiiiiiit, dut is wel echt next level hoor...
 
Back
Top