Radikal HybridElements

Radikal verbreedt hun productportfolio met een 'nieuw' synthesizer-concept. Hybrid elements is een synthesizer die kan worden uitgebreid met modules die gebruik maken van de hardware interface van de hoofdmodule.

.slide_RadikalHybridElements.jpg



The Hybrid Elements will run with up to 4 different Hybrid engines at a time. The user can decide if he wants wavetable synth with stereo multimode filters or for example a sample engine with drum programming functions. The different synthesis hardware modules can easily be exchanged and the user decides which kind of engines he wants to use in his desktop module. Another 19'' frame will become available that can hook up the synthesis modules as well without any editing elements. Sounds and sequence patches can be exchanged with the desktop version with a memory flash card or via MIDI dump.

That allows for example to built up a polyphonic version of the hybrid engine by putting multiple similar modules into the 19'' mainframe and controlling them via MIDI. So your system can grow and you pay only one time for the user elements. Adding a second synthesizer engine will be very affordable because you simply don't need to pay for a second limited user interface the user interface will simply adapt the new engine. The basic parameters can all be accessed directly with the knobs and the grafic display allows editing all the more specific parameters.
The basic unit with the Hybrid Wavetable engine will sell for below 1000€ and the modules will be around 400€ or less each. This solution allows to sell Hybrid-engines at a price point, where you usually can get native DSP engines only.
 
Krijg je dan weer zo'n bak waarbij het OS nooit afgeraakt?

Zowieso is 2600 euries voor een 4 stemmig polyfone bak dan wel erg veel van het goede.
 
Het feit dat Radikal nog steeds in gebreke blijft bij het afleveren van OS1.0 die 'nu echt bijna klaar is' ( :frons: ), zorgt inderdaad voor de logische kritische reacties op het Spectralis forum. Vanuit Radikal geloven ze er niet echt in dat de Spectralis zichzelf kan financieeren wat betreft verdere ontwikkeling.
 
Tsja, er valt wat voor te zeggen dat zij het proberen om unieke synths aan de man te brengen. Terwijl de groten laf alleen maar romplers blijven uitmelken en waar je ook een slappe van krijgt.
Maar dan nog is het eenvoudig een gevolg van marktwerking dat dit soort bedrijfjes het wel of niet kunnen volhouden.
 
http://www.spectralis.de/phpBB2/viewtopic.php?t=1011#top

Hier is de forumpost. Ik kan 't op zich goed begrijpen, je doet wat je moet om je kop boven water te houden.

Al kan ik me voorstellen dat een hoop mensen naar iets boetiek-achtigs zitten te kijken en dan toch misschien liever voor een Prophet of zo gaan. Of een Voyager.
 
ziet er leuk uit.

maareh... inderdaad hoor ik al jaar en dag mensen klagen over het spectralis os... misschien is hij de toren van babel aan het nabouwen in zijn achtertuin ?
 
hehe

die gast is compleet ongeloofwaardig toch
en gooit zn eigen ruiten in
die heeft niet lang meer
ik verwacht veel schulden ook
pompen of verzuipen!
ik zeg, zet de kraan nog wat verder open
 
Moet de hele riedel dan door Akai worden opgekocht?
Nee kan kom je verder. :D

(ook leuk, lekker hakken)
 
Joerg heeft z'n OS nog niet 1.0 genoemd, omdat het nog niet aan de standaard voldoet die met zijn Spectralis wil behalen. Het huidige OS biedt niet minder dan zoals ermee wordt geadverteerd. Ik vind het daarom ook niet fair om hem af te rekenen op het feit dat hij (voornamelijk op zijn eigen forum) iedereen op de hoogte houdt van zijn ontwikkelingen.

Ik vind daarom de Spectralis een erg leuke en goede machine die ook nog eens wordt door een symphatieke vent (inderdaad niet belangrijk voor het geluid, maar ik denk dat Robert Moog ook niet zover was gekomen als hij een andere persoonlijkheid had gehad, dan die heeft/had).
 
Het huidige OS biedt niet minder dan zoals ermee wordt geadverteerd. Ik vind het daarom ook niet fair om hem af te rekenen op het feit dat hij (voornamelijk op zijn eigen forum) iedereen op de hoogte houdt van zijn ontwikkelingen.

Was dat maar waar. :)

Als je het verhaal een beetje volgt op het Spectralis forum weet je waar het probleem zit. En dat is juist de onvolledigheid van het product m.b.t. tot het OS én het ontbreken van enige concrete opmerkingen over de vooruitgang van de ontwikkelingen. De toezeggingen die wel zijn gedaan, worden niet nagekomen. Daar heeft Joerg vast een reden voor, het zal ook ongetwijfeld een prima vent zijn, maar moet een keer over de brug komen.

Het is vooral ook een stukje tragiek misschien wel, omdat alle gebruikers, mezelf inbegrepen, op het forum het in doorsnee een geweldige bak vinden, maar met nare gebreken te wijten aan het onvolledige OS. Zie ook de eerste reactie hier in de thread wat voor gevolgen het heeft voor het imago van Radikal in het geheel. Het is gewoon jammer.
 
En laat al die valse beloftes nou net de reden zijn van veel mensen die dan vinden dat hij de boom in kan met z'n apparaat.
Het is tegenwoordig bijna onmogelijk om iemand nog te geloven op z'n woord en toch trap je soms weer in die onzin marketing praatjes.
 
chronisch geldgebrek is klote - een programmeur gaat ook niet voor niets werken.

jörg moet snel een investor vinden en de spekie OS 1.0 geven, ipv nieuwe dingen te gaan doen (die ook weinig uitzicht op sukses hebben).

pray. :engel:
 
Zou Joerg familie zijn van een van die knakkers in Waldorf?
*gniffel*
 
jorg werkt toch voor radikal technologies ?= is toch een redelijk groot bedrijf '
(sac controller ,motormix etc ....) lijkt me onwaarschijnlijk dat hij geldschieters moet zien te vinden
 
tja, ik geloof dan meer in de DSI prophet 08 desktop....als het ware.
Joerg Schaaf kan wat mij betreft.....................[vul zelf maar in]
 
Ik ben normaal best relaxed, en vertrouwde Joerg echt. Maar kort gezegd heeft hij gewoon gelogen. Belofte na belofte,

Tis echt een schande!

Ook ik heb tegen mijn overkopers gezegd, ja binnenkort komen er updates hoor!!
Kon toch ook niet anders?

Niet eens een OSX editor, 2 dagen werk man!!!!

Kan het gewoon niet geloven, wat een aktie...echt dom, en vooral zonde en dat meen ik oprecht.
 
Dus daarom zijn de laatste tijd zoveel spectralissen verkocht?
 
als de opbrengsten niet opwegen tegen de kosten, dan is 'zoveel' niet genoeg.
wat radikal gaat doen na de introductie van de nieuwe HybridElements, dat is weer afhankelijk van de marktwerking en zullen we moeten afwachten.
 
Zowieso is 2600 euries voor een 4 stemmig polyfone bak dan wel erg veel van het goede.

FF wat mierenneuken... :geslaagd:
het is namelijk 2.200EUR, want er zit bij die 1.000EUR al één module... je hoeft er dus nog 'maar' drie bij te kopen...
 
Back
Top