Radikal HybridElements

Radikal verbreedt hun productportfolio met een 'nieuw' synthesizer-concept. Hybrid elements is een synthesizer die kan worden uitgebreid met modules die gebruik maken van de hardware interface van de hoofdmodule.

.slide_RadikalHybridElements.jpg



The Hybrid Elements will run with up to 4 different Hybrid engines at a time. The user can decide if he wants wavetable synth with stereo multimode filters or for example a sample engine with drum programming functions. The different synthesis hardware modules can easily be exchanged and the user decides which kind of engines he wants to use in his desktop module. Another 19'' frame will become available that can hook up the synthesis modules as well without any editing elements. Sounds and sequence patches can be exchanged with the desktop version with a memory flash card or via MIDI dump.

That allows for example to built up a polyphonic version of the hybrid engine by putting multiple similar modules into the 19'' mainframe and controlling them via MIDI. So your system can grow and you pay only one time for the user elements. Adding a second synthesizer engine will be very affordable because you simply don't need to pay for a second limited user interface the user interface will simply adapt the new engine. The basic parameters can all be accessed directly with the knobs and the grafic display allows editing all the more specific parameters.
The basic unit with the Hybrid Wavetable engine will sell for below 1000€ and the modules will be around 400€ or less each. This solution allows to sell Hybrid-engines at a price point, where you usually can get native DSP engines only.
 
Misschien heeft Joerg teveel hooi op zn vork genomen en ziet ie door de bomen het bos niet meer?!?!?!?!?!?!?

Wel zou ik het erg jammer zijn als door het eea Radikal techn. over de kop gaat.

Misschien zou na het releasen van OS 1.0 voor verdere OS releases betaald kunnen worden? Waardoor m.i. iig de programmeur betaald kan worden en er ook verdere features ingebakken kunnen worden en de spectralis niet een langzame dood te laten sterven.

Zelf vind ik me geen toegevoegde waarde om mee te denken over het OS of extra features, als je jezelf dat wel vindt neem dan contact met Joerg op. Beetje open source (unix-linux) idee zeg maar, belangeloos meebouwen aan het (grote) geheel. Vanaf de zijkant roepen is altijd makkelijker dan zelf aan t roer staan :)
 
Hij had toch veel beter een Spectralis MK2 kunnen launchen?

meer ram, compactflash. OS had dan hetzelfde kunnen blijven en doorontwikkeld kunnen worden.

Nu betalen de ouwe klanten de ontwikkeling van de Hybrid. Echt nasty hoor als je het mij vraagt.
 
als ik het allemaal zo eens lees is joerg te afhankelijk van zijn programmeur. een in principe eenmansbedrijfje mét personeel is een zware dobber!
 
Ik lees posts hier van mensen die een Spectralis hebben gehad. Er zijn door hun talloze posts geplaatst met alleen maar lyrische loftuitingen. Dat betekent dus dat de Spectralis op dat moment voldeed en dat alles dat erna kwam alleen maar nog beter kon zijn.

Wat is er veranderd waardoor iedereen z'n mening heeft aangepast?
 
Ik lees posts hier van mensen die een Spectralis hebben gehad. Er zijn door hun talloze posts geplaatst met alleen maar lyrische loftuitingen. Dat betekent dus dat de Spectralis op dat moment voldeed en dat alles dat erna kwam alleen maar nog beter kon zijn.

Wat is er veranderd waardoor iedereen z'n mening heeft aangepast?

Je hebt m zelf ook gehad meen ik te herinneren. Knoppen waar nog geen functie achter zit, geen midi sync, ontbreken van resampling etcetera etcetera. Zolang men ervan uit kon gaan dat deze dingen vlug zouden worden opgelost (wat ook in pre-sales werd verkondigd overigens), neem je dat voor lief en focus je op wat er wel in zit. In het begin zat er in de ontwikkeling, hoewel ook traag, tenminste nog vooruitgang in.

Je hebt gelijk, wat erin zit is echt wel top, je kunt er veel mee aanvangen, maar het gaat mij nog te ver om te verkondigen dat het OS in deze vorm als volledig kan worden gezien. Is dat een vreemde gedachte?

Je zult mij verder ook niet zo snel op negatieve opmerkingen kunnen betrappen die niet op deze problemen gebaseerd zijn. De service, feedback op problemen in het algemeen en de hardware ansich is top.
 
Ik heb 'm inderdaad ook gehad. Heb 'm opgehaald bij Joerg. Sympathieke, maar totaal niet commerciele vent. Was altijd (zeker in het begin) zeer behulpzaam.

Na 2 maanden heb ik 'm een Word-documentje gestuurd met zo'n 60 punten die niet of helemaal niet functioneerden zoals het zou moeten. Inderdaad liep het in het begin allemaal vlot, maar kwam op een gegeven moment de klad erin bij hem.

Dus zo gek vind ik het niet dat je stelt dat het OS niet volwaardig is. Ik denk dat-ie het anders had moeten brengen of nog even had moeten wachten met releasen.

Ik lees alleen hier woorden als "oplichter" en "van onze centen z'n nieuwe product ontwikkeld" en...... Dat ging me te ver en daarom was ik benieuwd hoe iedereen over Joerg en de Spectralis dacht.
 
Ik lees posts hier van mensen die een Spectralis hebben gehad. Er zijn door hun talloze posts geplaatst met alleen maar lyrische loftuitingen. Dat betekent dus dat de Spectralis op dat moment voldeed en dat alles dat erna kwam alleen maar nog beter kon zijn.

Wat is er veranderd waardoor iedereen z'n mening heeft aangepast?

Hey BlackEyed,

Ik heb hem destijds van jou overgenomen, en zelfs nog 1 extra machine gekocht, omdat ik er zeker blij mee was kwa klank.

Maar tezamen met de ijdele hoop dat Joerg, het allemaal snel op orde had. Er zijn zoveel punten waardoor de machine niet lekker te gebruiken is. En ook nog eens geen OSX sample import prog.

Het kost tijd om de Spectralis te leren gebruiken, maar je komt daardoor naar verloop van tijd ook steeds meer achter de tekortkomingen.

Conclusie, het is mooie machine. Maar Joerg heeft teveel beloofd waardoor kopers overstag gingen. Als ik 3 jaar geleden had geweten dat het zo langzaam zou gaan was ik er nooit aan begonnen. In die zin voel ik me genaaid want mijn tijd is ook kostbaar. Ik had dan veel beter een mpc4000 met dikke modulaire filters kunnen leren gebruiken ofzo.. (mpc is ook niet perfect, maar er zit wel in wat ik nodig heb om echt een track "af" te maken)
 
Ik heb hem ook gehad, maar grootste struikelblok voor mij was toch wel de bediening. De spectralis zit gewoon niet logisch in elkaar, tenminste niet mijn logica.

Heel veel knoppen hebben tig andere functies. En voor zo'n bak met veel knoppen zitten er toch nog veel menu's in. Je moet altijd goed bijhouden waar je ook alweer zat.

Wanneer ik dan eindelijk door had hoe iets werkte, en ik hem een tijdje niet gebruikt had was het weer van. Eeehhhhh, hoe moest dat ook alweer of hoe kwam ik daar. Terwijl bij andere synths weet je het wel na 1 keer. Bij de spectralis moet je echt weten wat je doet, het wijst zich niet vanzelf.
 
Ik heb 'm inderdaad ook gehad. Heb 'm opgehaald bij Joerg. Sympathieke, maar totaal niet commerciele vent. Was altijd (zeker in het begin) zeer behulpzaam.

Na 2 maanden heb ik 'm een Word-documentje gestuurd met zo'n 60 punten die niet of helemaal niet functioneerden zoals het zou moeten. Inderdaad liep het in het begin allemaal vlot, maar kwam op een gegeven moment de klad erin bij hem.

Dus zo gek vind ik het niet dat je stelt dat het OS niet volwaardig is. Ik denk dat-ie het anders had moeten brengen of nog even had moeten wachten met releasen.

Ik lees alleen hier woorden als "oplichter" en "van onze centen z'n nieuwe product ontwikkeld" en...... Dat ging me te ver en daarom was ik benieuwd hoe iedereen over Joerg en de Spectralis dacht.

Mja en toch zie ik het deels wel zo. Ik vind Joerg geen oplichter overigens, dat zit volgens mij helemaal niet in hem.

Maar mismanagement is het zeer zeker. En ik vind het inderdaad absurd dat er nu een nieuw product wordt ontwikkeld terwijl de eigenaren van de spectralis het gevoel hebben dat er al een jaar niets is gedaan aan het OS van de unit.

Er zijn best nog wel een aantal van die dignen verkocht na de lataste productierun (Juli 2007) en daar is dus echt wel wat geld uit gekomen, dat dat opgaat aan schulden kan ik niets aan doen.

Ik heb de spectralis gekocht nadat Joerg mij persoonlijk had gegarandeerd dat OS 1.0 binnen aanzienlijke tijd zou verschijnen. Hij heeft toen zelfs voorjaar 2007 genoemd als richtdatum. Terwijl we nu langzaam maar zeker een jaar verder zijn en we alleen een minor update hebben gezien in Februari 2007 vind ik dat schandalig ja. Ik ben misschien niet voorgelogen maar Joerg is duidelijk zijn belofte niet nagekomen.

Dat je een product koopt met als vooruitzicht dat het final OS eraan komt is geen probleem vind ik. Alleen is de beweging richting OS 1.0 final nogal (en dat is heel voorzichtig uitgedrukt) minimaal geweest vind ik. Ik wacht zelf nu zo'n 1.5 jaar...maar er zijn zat mensen die aanzienlijk langer hebben moeten wachten (en veel daarvan hebben inmiddels de unit verkocht).

Als je een machine met een beta OS op de markt brengt moet je echt zorgen dat dat binnen 6 maanden een final OS is. En op dit moment voel ik me zeker genaaid. Joerg zal dit, zoals gezegd niet bewust doen maar uiteindelijk is het wel de trouwe koper van een spectralis die de prijs betaald. Verkopen betekent dik inleveren op de prijs door al dat negatieve nieuws en houden betekent steeds om features heenwerken die er al 2 jaar in hadden moeten zitten.

Deze hele historie heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik nooit meer een apparaat met een beta OS zal kopen. Joerg benadeelt dus ook mensen die iets soortgelijks zouden willen opzetten.

Ik vind de klank van het apparaat nog steeds heel erg goed, en verkopen doe ik niet zo snel. Dit wil echter niet zeggen dat ik niet behoorlijk pissig ben op de manier waarop ik als trouwe klant wortd behandeld (veel beloven, weinig (lees: geen, zelfs als er op het forum expliciet om wordt gevraagd))voortgangs informatie en uiteindelijk niets opleveren).
Je moet namelijk niet vergeten dat de prijs die je voor de spectralis hebt betaald is gebaseerd op de features zoals geadverteerd op de website. En een hele berg van die features zitten er gewoon niet in.
 
Mja dat vind ik toch een non issue. Bij een complex apparaat ontkom je niet aan menu's. Kijk naar een Access Virus, of een Dave Smith evolver. Je kunt zoveel knoppen als je wilt op een frontpanel zetten maar bij een dergelijke complexiteit ontkom je niet aan menu's.

Ook al is het OS nog niet final, de aanwezige functionaliteit is al dergelijk omvangrijk dat niets in menu's hebben en wel erg groot frontpanel tot resultaat zou hebben.

Een groter display had wel kunnen helpen, dat ben ik wel met je eens.


Ik heb hem ook gehad, maar grootste struikelblok voor mij was toch wel de bediening. De spectralis zit gewoon niet logisch in elkaar, tenminste niet mijn logica.

Heel veel knoppen hebben tig andere functies. En voor zo'n bak met veel knoppen zitten er toch nog veel menu's in. Je moet altijd goed bijhouden waar je ook alweer zat.

Wanneer ik dan eindelijk door had hoe iets werkte, en ik hem een tijdje niet gebruikt had was het weer van. Eeehhhhh, hoe moest dat ook alweer of hoe kwam ik daar. Terwijl bij andere synths weet je het wel na 1 keer. Bij de spectralis moet je echt weten wat je doet, het wijst zich niet vanzelf.
 
In principe heb ik geen problemen met menu's. Zolang ze wel een eenheid vormen met de aanwezige hardware-knoppen en dat is wat ik mis in de spectralis.

Je noemt zelf de virus; ik vind die een hele goede interface hebben; alle belangrijke functies zitten op de frontpanel en de menu's heb ik geen problemen mee omdat je altijd weet waar je moet zoeken.

De evolver zit wel logisch in elkaar, in één opslag zie je meteen alle functies omdat alles op de frontpanel staat geschreven. De evolver heeft alleen last van een gebrek aan knoppen wat hem moeilijker te bedienen maakt. Bij de spectralis mis ik die logica alles lijkt her en der verspreid te staan. Als je constant met de handleiding ernaast moet zitten, maakt het er ook niet leuker op.
 
belofte maakt schuld

daar gaat t volgens mij om
en dat er eerst lofuitingen zijn geweest heel veel komt door die belofte enerzijds en het uitgeven van veel poen anderzijds

ik vind oplichter niet eens zo'n verkeerd gekozen term
 
T is te hopen dat die Hybrid wél met een volledig OS gereleased wordt. Als ie namelijk met een onvolledig OS komt zullen weinig mensen (door ervaringen met de Spectralis) de unit kopen denk ik. In dat geval is er ook geen geld voor OS1 van de Spectralis, en is niemand blij.

Als ie de Hybrid 'af' gaat verkopen, dan kan ik me voorstellen dat t nog gaat lukken met t Spectralis OS.. Hopen dat ie zijn woorden waar kan maken dus in dat opzicht.
 
Ik vind gewoon dat iedereen die HybridElements moet boycotten.
Zal het einde betekenen misschien voor de Spectralis, jammer dan. Dit soort acties moet niet beloond gaan worden.

Ik vind dat er geen ct verdiend mag worden aan andere gear voor de company totdat de Spectralis af is en doet wat er wordt gereclameerd.

Weg met die patjepeejers. Ik was ook heel positief in het begin over de Spectralis, maar na 3jaar is alle goodwill vertrokken.

FUCK RADITEK!
 
T is te hopen dat die Hybrid wél met een volledig OS gereleased wordt. Als ie namelijk met een onvolledig OS komt zullen weinig mensen (door ervaringen met de Spectralis) de unit kopen denk ik. In dat geval is er ook geen geld voor OS1 van de Spectralis, en is niemand blij.

Als ie de Hybrid 'af' gaat verkopen, dan kan ik me voorstellen dat t nog gaat lukken met t Spectralis OS.. Hopen dat ie zijn woorden waar kan maken dus in dat opzicht.

Ik denk niet dat z'n Hybrid als produkt al af is - op de homepage is er niet meer dan een eenvoudige tekening te zien...:confused:

Mijn vertrouwen in Jörg als ondernemer is tot het absolute nulpunt gezakt - dat lijkt helemaal nergens op.:doei:
 
Ik heb nog wel hoop dat er nog wat van het Spectralis OS terecht komt. In ieder geval lijkt het me knap zinloos de man af te schilderen als het oog van Sauron ofzo. :doei:

En, ja fjoesz je hebt stiekum weer gelijk, dat schaadt ook het belang van hen die nog iets te verwachten hebben van het bedrijf.

Verder moet je maar doen waar je zin in hebt :D
 
ik schreef op 5 december 2006 het volgende sinterklaasgedicht voor mijn goede vriend kwok..

de inhoud is nog steeds behoorlijk actueel als ik dit allemaal lees hier :D
 
Back
Top