nieuwe motu!

attachment.php


http://www.motu.com/products/motuaudio/8pre/
 
picje (misschien in eerste post plaatsen, mod. viel niet te wijzigen. dank)
 

Attachments

  • motu.jpg
    motu.jpg
    47,5 KB · Bekeken: 50
uh nieuw? hahaha, ze hebben zelfs al windows drivers uitgebracht! en dat zegt wat! :D

in ieder geval, het is een ding dat ergens tussen de 896HD en de 828mkII hangt, gewoon op dezelfde firewire driverbase.
 
Origineel geplaatst door Hanz
uh nieuw? hahaha, ze hebben zelfs al windows drivers uitgebracht! en dat zegt wat! :D

in ieder geval, het is een ding dat ergens tussen de 896HD en de 828mkII hangt, gewoon op dezelfde firewire driverbase.

zag het (zoals waarschijnlijk veel mensen) net voor de eerste keer. had ook al wel tijdje motu-website niet meer bezocht ;)
tis iig een nieuw toestel, dus ff posten dacht ik... cheers voor de edit, hanz!
 
Origineel geplaatst door Hanz
uh nieuw? hahaha, ze hebben zelfs al windows drivers uitgebracht! en dat zegt wat! :D

in ieder geval, het is een ding dat ergens tussen de 896HD en de 828mkII hangt, gewoon op dezelfde firewire driverbase.

lijkt mij gewoon een traveller met 8 pre amps ipv 4 .. mooie aanvulling dus naast een traveller .. en nieuw is context gebaseerd natuurlijk .. op deze site was er volgens mij nog geen topic over ..
 
Origineel geplaatst door MadR
lijkt mij gewoon een traveller met 8 pre amps ipv 4 .. mooie aanvulling dus naast een traveller .. en nieuw is context gebaseerd natuurlijk .. op deze site was er volgens mij nog geen topic over ..

Lijkt me wel dat je de outputs enorm gaat missen.
Tuurlijk stond dit apparaat nog niet op deze site, daarom ook terecht op de FP door Maks.
Misschien moet ik minder manisch op de MOTU site rondhangen in permanente afwachting van Windows drivers met langverwachte bugfixes. :D

Voor de liefhebbers: er *is* dus van de week een nieuwe MOTU firewire driverversie uitgekomen... 3.6.7.3 ... maar die wil bij mij niet eens normaal installen. Ik zit dus nog steeds lekker op 3.5.3.2, zoals zoveel Win-MOTUanen... ;)
 
den upgrader

den upgrader

khad eens een vraagje, heb in 2003
ook een motu aangeschaft, zeker aan te raden !!!
maar ik gebruik nog altijd dezelfde firewire driver,
vanuit de optiek : als em marcheert, boer verander uw schapen niet /ofzoiet/

<<<hij marcheert dus perfect>>>

wat voor voordeel heb ik mocht ik upgraden naar de nieuwere versie
misschien niet de nieuwste dan, hieronder verneem ik immers da die nog ni op punt staat ...
had ik graaf ff geweten, vanuit het standpunt van 'de upgrader'

thanx

<<<ah ook win motu ! hier>>>
 
Origineel geplaatst door Hanz
Lijkt me wel dat je de outputs enorm gaat missen.

idd .. wat stom .. lijkt wel op die onyx van mackie .. naja zal wel een reden voor zijn ..
 
Hij is denk ik ook niet bedoeld als full-feature audio interface, maar juist om 8 kanalen met preamp aan je computer-setup toe te voegen.. Als je die 8 pre-amps bv zou willen doorlussen naar andere apparaten en dan opnemen kan je beter een losse mic-preamp kopen en een 828mkII denk ik. :)
 
Origineel geplaatst door Flying Panther
Hij is denk ik ook niet bedoeld als full-feature audio interface, maar juist om 8 kanalen met preamp aan je computer-setup toe te voegen.. Als je die 8 pre-amps bv zou willen doorlussen naar andere apparaten en dan opnemen kan je beter een losse mic-preamp kopen en een 828mkII denk ik. :)

In dat geval: voor 8 preamps een 896HD kopen. Dat is namelijk bovenstaande plus 8 outputs, zeg maar.
Of idd. een 828mkII, daar zitten natuurlijk ook al 2 preamps in.
Of een Traveller, dan heb je er 4 van betere kwaliteit, schijnt. Ja ja, MOTU heeft het segment aardig volgestouwd. ;)

Kwa driver zijn heeft het normaliter altijd zin om de laatste versie te gebruiken, maar in geval van MOTU blijven er een aantal serieuze en minder serieuze issues openstaan (op Windows). Even uit m'n hoofd, er stond laatst een aardig overzicht op Unicornation:

-MOTU beveelt bij problemen (bluescreens, slechte performance) nog immer aan om XP met SP1 te gebruiken, wegens aanhoudende issues met Firewire i.c.m. SP2. Dat is natuurlijk niet echt serieus te nemen, SP1 wordt al niet meer ondersteund door MS. Een officiele driver voor SP2 is er nog altijd niet.
Veel mensen draaien gewoon op SP2, maar zodra je in de problemen loopt komt MOTU officieel amper verder dan: gebruik XP SP1.

-MOTU support reageert vrijwel niet op support-vragen, en komt in ieder geval niet met oplossingen.
Nieuwe driver-versies gaan niet gepaard met een documentje waarin te zien is wat er eigenlijk gefixed is.
De nieuwste driverversie 3.6.7.3 weigert correct te installeren alhier.
De iets oudere versie 3.6.7.0 geeft bij veel mensen bluescreens op gekke momenten.
De voorlaatste major release 3.5.3.2 wordt vaak zonder problemen gebruikt, maar heeft geen ondersteuning voor de nieuwste MOTU firewire apparaten.

-In sequencers als Cubase SX 3.1 zijn de ADAT ports niet automatisch zichtbaar. Allereerst moet de MOTU device panel worden opgeroepen / het device worden gereset. Dit is een driver/registry probleem, waar MOTU al geruime tijd van op de hoogte is.

-De ondersteuning voor de Windows WAVE driver (Windows geluiden, zeg maar) is zo rudimentair, dat er niet eens een eigen volumeslider voor deze device is. Dat betekent: altijd vol volume òf helemaal niets.

-Het schakelen van sample-rate geeft een luide kraak, omdat de buffers niet gecleared worden.

-Nog wat kleinigheidjes, als benoembare labels voor kanalen in cuemix, die bijv. op de Apple wel gewoon aanwezig zijn.
Niet echt een technische reden om niet door te voeren.

Dat was het wel ongeveer. Het stomme is: de MOTU hardware bevalt me erg goed (al zijn er ook mensen die hier issues mee hebben). Maar het niveau van Windows support voor de firewire apparaten is zo droevig, dat ik me afvraag in hoeverre dit echt een aanrader is. Natuurlijk, met een beetje tweaken valt er prima mee te werken, maar ik blijf het wonderlijk en eigenlijk gewoon onnodig vinden.
Ondanks bovenstaande toch nog even een privé-wens: wat zou ik blij worden van een apparaat als de 24I/O maar dan gewoon met Firewire! Weg met al die mic pre-amps! Jack inputs, die willen we! :D
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Hanz
-In sequencers als Cubase SX 3.1 zijn de ADAT ports niet automatisch zichtbaar. Allereerst moet de MOTU device panel worden opgeroepen / het device worden gereset. Dit is een driver/registry probleem, waar MOTU al geruime tijd van op de hoogte is.
Da's een geruststelling, dat het een erkend probleem is en niet aan mij ligt ! :) Dit probleem heb ik ook wel eens als de laptop waar de motu aanzit aan geweest is zonder het ding, ik moet dan regelmatig het zaakje weer aanvinken en resetten.
Weg met al die mic pre-amps! Jack inputs, die willen we! :D
Niet (alleen) dus :D
waarom heeft dit bakje ( of een 828 ) maar 1 adat-aansluiting.... =(
 
De nieuwste driverversie 3.6.7.3 weigert correct te installeren alhier.

Zojuist de driver geïnstalleerd zonder problemen.

Het kan dus wel goed gaan iig. Zodra ik tegen iets oploop laat ik het wel weten.

Fingers crossed.

ens
 
Okee dan... nieuwe driver... misschien wel het proberen waard!

Ik heb de 828 (MKI)... jaja, die mooie ouwe blauwe :)

Daar heb ik laatst driverversie 3.6.7.0 op gezet. Mooi NIET werken dus he.
Aan te raden op deze 828 MKI de nieuwere driver te zetten?

Ik draai momenteel 3.5.x.x (weet niet precies) en daar ben ik niet al te tevreden over op XP.
- Vaak knalt Logic Platinum ineens terug naar het begin van de song en krijg ik een of andere Sync error.
- Vaak krijg ik een samplerate probleem, zomaar ineens tijdens het afspelen van een song (couldn't recognize samplerate 45167 Hz en dat soort onzin, je kent het wel).
- Bij het laden van sommige plugins krijg ik Error Returned By ASIO (soms oneindige foutmelding)
- Soms herkent m'n pc bij het opstarten m'n hele Motu 828 NIET! Dan moet ie ff uit en aan of pc opnieuw opstarten.

Volgens mij draaide ik hiervoor driver versie 3.3 op een andere pc overigens. En echt noooooooooit problemen gehad.
(was overigens ook Win XP SP1 en niet SP2).

Tja, het kan aan zoveel liggen, maar in het kort:
Deze nieuwe driver proberen op de oudere Motu 828?
 
Origineel geplaatst door Subgroover
Tja, het kan aan zoveel liggen, maar in het kort:
Deze nieuwe driver proberen op de oudere Motu 828?

Proberen kan natuurlijk altijd, je ziet al wat voor een variatie aan problemen / successen er zijn tussen verschillende gebruikers. Zowiezo heeft MOTU voor alle Firewire apparaten één unified driver. Die kan je op hun site downloaden in de versie 3.6.7.3 (de meest recente) en 3.5.3.2 (de versie die wordt aanbevolen als alternatief bij problemen).
Succes, en hou ons op de hoogte! :)
 
Origineel geplaatst door bliepbliep
maarre, als je 8 inuts wil kan je toch beter de focusrite octopre nemen? http://www.focusrite.com/product/octopre/

correct me if i'm wrong...

bliepbliep

Die heeft geen Firewire, hè... ;)
Als je al meerdere MOTU firewire spulletjes hebt, is deze 8pre misschien wel een leuke toevoeging.
Kan je ze allemaal onder dezelfde driver gebruiken, immers.

Trouwens, 8pre kost nog geen 600 euro. Een Octopre met A/D board zit al ergens rond de 1100.
Da's nogal appels met peren vergelijken dus.
 
Om even terug te komen op mijn driver-probleem...

Ik heb net de nieuwste driver geïnstalleerd. En zoals verwacht... NIET werken!
Ik had 3.6.7.0 al eens geprobeerd en daarbij behaalde ik het resultaat dat deze onder windows wel gewoon alles afspeelde, maar zodra ik Logic Platinum open en deze de ASIO driver wilt initialiseren, crasht Logic direct!

Met de nieuwste driver 3.6.7.3 exact hetzelfde. Voor de Motu 828 (MKI) zijn dit dus gewoon zware ruk-drivers!


Hiervoor had ik versie 3.5.nogwat geïnstalleerd. Deze werkte wel gewoon. Ook ASIO, maar kreeg echt supervaak vreemde fouten als "Error returned by ASIO" of "Too many interrupts" en samplerate problemen.
In het begin niet zo vaak, maar op 'n gegeven moment steeds vaker, vandaar dat ik besloten heb de nieuwste driver te proberen.

Nou, Motu raadt dus aan bij problemen versie 3.5 te proberen... ik dus niet!

Ben nu versie 3.30 aan het installeren... kijken wat die doet!


Overigens zijn al deze problemen ontstaan bij een nieuwe pc
- Asus P4P800x met Intel P4 3,2 GHz
- 1 Gb RAM
- Firewirekaartje

Hiervoor had ik een Athlon 2400+ en echt nooooooooooooooit gezeik mee gehad...

Ook heb ik met driver 3.5 vaak het probleem dat mijn Motu bij een koude start (lees: stekker van pc eruit geweest) niet herkend wordt door windows. Soms moet ik dan rebooten of alleen de motu ff uit en aan zetten. Dit kan volgens mij aan alles liggen. P4 / Mobo / Motu Driver / Win XP SP2....?


Okee... V3.30 is nu geïnstalleerd. Logic draait!
Song ingeladen en draait stabiel!

Conclusie tot nu toe: Gebruikers met een 828 (MKI) interface kunnen het best driver versie 3.30 installeren!

Ik houd jullie op de hoogte als ik nog meer ervaar met deze combi!
 
Back
Top