Nieuw VST effect van Arturia: _Rev LX-24 (april 2023)

Arturia zegt:

_Rev LX-24 is een verbeterde virtuele replica van een "retro-ambiancebox" die een generatie lang reverb definieerde. Mixen met echt aanvoelende ruimte, een grotachtige atmosfeer en een subtiel sprankelende textuur in seconden met een vintage digitaal geluid dat weigert oud te worden.

De rijke reverb die je altijd al hebt gekend, waar je altijd van hebt gehouden en die je altijd al wilde hebben. Rev LX-24 geeft je geluid de ruimte, sfeer en sprankeling die je elke keer nodig hebt - en misschien ontdek je onderweg een aantal inspirerende verrassingen.

Klassieke uitrusting, nieuwe trucs. Rev LX-24 is misschien geëmuleerd tot in het kleinste detail van de digitale architectuur van het origineel, maar we hebben een aantal handige functies toegevoegd in het geavanceerde paneel die het gebruiksvriendelijker, flexibeler en beter geschikt maken voor uw DAW-productieworkflow.

Intro offers beschikbaar. De link: Arturia - Rev LX-24 - Rev LX-24

1680685460124.png
 
Last edited by a moderator:
Die 2% CPU is wel een rib uit mijn lijf inderdaad. In elk geval hebben we naast de 'verborgen galm' nu ook 'echt dat VST geluid' toe kunnen voegen aan het SF-idioom, dus deze zure vooringenomen azijnpissersdraad heeft in elk geval íets opgeleverd waar we allemaal mee vooruit kunnen.
 
Azijnpissers? 99.9999% is vrij positief over deze plugin.

Je kunt een stofzuiger aanzetten voor een authentieke ervaring :D Overigens begreep ik wel dat 'ie stiller kon door een weerstandje in het circuit te zetten zodat de fan wat minder hard draait, of wellicht een andere er in zetten ofzo. Het was redelijk extreem en ik kan me niet voorstellen dat ze allemaal zo klinken.

Ik had zelf afgelopen maanden een echte 480L te leen dus ik heb deze vrij goed kunnen vergelijken met de Relab versie behoudens dat ik een thuisprutser ben en dus geen wetenschappelijk verantwoorde laboratorium opstelling heb uiteraard. Dat laat ik graag aan de kurkensnuffelaars en sonologen over, dat is niks voor mij verder. Maar ik had verwacht dat het origineel 'beter' zou klinken (voller, warmer, dikker, directer, whatever) zoals ik nog weleens ervaar met pluginversies van digitale synths, zoals Roland's JV1080 en XV5080 plugins maar ik hoorde echt geen enkel verschil.
Zouden ze dan het algoritme uit een echte zijn firmware hebben gehaald?

Firmware staat hier trouwens: Synthesizer ROM archive

Ik bedoel lijkt me vrij moeilijk om een reverb 1 op 1 na te maken als je niet het algoritme kent.
Ok wellicht impulses.

Ik weet het niet, heb niet het gevoel dat ik wat mis en sla deze over.
 
Zouden ze dan het algoritme uit een echte zijn firmware hebben gehaald?
Ze hebben het algoritme reverse engineered schijnbaar mbv machine learning achtige toestanden. Relab dan, van deze Arturia weet ik het niet.
 
Ik vind dit een hele fijne reverb plugin, een mooie aanvulling van de collectie met een erg fijne sound. Arturia is altijd wel creatief met de styling van de UI, maar hier vind ik 'm wel echt storend. Ik begrijp dat ze een wat groter venster nodig hebben dan alleen de witte control unit (voor de advanced pagina), maar de 'foto' van het onopgeruimde bureau vind ik too much. Die heb ik thuis ook :)
 
Ik heb hem besteld en zodra ik hem ga gebruiken, pas ik mijn motto 'Hardware only' in mijn profiel aan. Ik zal mee moeten met de vaart der volkeren omdat ik SWAM Audio Modeling wil aanschaffen en gebruiken. Die bestaat enkel als software.
 
Back
Top