Nieuw VST effect van Arturia: _Rev LX-24 (april 2023)

Arturia zegt:

_Rev LX-24 is een verbeterde virtuele replica van een "retro-ambiancebox" die een generatie lang reverb definieerde. Mixen met echt aanvoelende ruimte, een grotachtige atmosfeer en een subtiel sprankelende textuur in seconden met een vintage digitaal geluid dat weigert oud te worden.

De rijke reverb die je altijd al hebt gekend, waar je altijd van hebt gehouden en die je altijd al wilde hebben. Rev LX-24 geeft je geluid de ruimte, sfeer en sprankeling die je elke keer nodig hebt - en misschien ontdek je onderweg een aantal inspirerende verrassingen.

Klassieke uitrusting, nieuwe trucs. Rev LX-24 is misschien geëmuleerd tot in het kleinste detail van de digitale architectuur van het origineel, maar we hebben een aantal handige functies toegevoegd in het geavanceerde paneel die het gebruiksvriendelijker, flexibeler en beter geschikt maken voor uw DAW-productieworkflow.

Intro offers beschikbaar. De link: Arturia - Rev LX-24 - Rev LX-24

1680685460124.png
 
Last edited by a moderator:
Ik heb de plugg lx224 al dus dat vind ik mooi genoeg.
 
Niet mijn wereld dus daar zeg ik verder niks over. Wel grappig dat Arturia met zijn promofilmpje Behringer kloont: Europeanen die proberen "super excited" te acteren.. 8o)
 
Inmiddels heb ik de demo geinstalleerd en running.
Mijn indruk is dat het een degelijke reverb is die de Lexicon klank benadert.
Maar i'm not blown away.
 
Er staat inmiddels al een update voor deze plugin klaar in het Arturia Software Center

"Decay optimization values have been updated on several factory presets to lower the amount of emulated digital defects"
 
Er staat inmiddels al een update voor deze plugin klaar in het Arturia Software Center

"Decay optimization values have been updated on several factory presets to lower the amount of emulated digital defects"
Thanks! Zou mooi zijn als ze ook wat aan de cpu gaan doen. Andere reverbs zoals de LX480 zijn een stukje zuiniger.

De side chain option werkt goed, en hij klinkt toch ook weer heel anders dan m'n andere reverbs. Geef me zelf tot zondag de tijd, maar bijna wel zeker dat ik deze ga aanschaffen.
 
Humm ja CPU daar noem je wat. Er zijn net zo goed of zelfs beter klinkende alternatieven die minder CPU verbruiken.
 
Nee, daar werkt Arturia niet mee.
Is ilok niet een beetje gedateerd(oud) ik zie en of hoor het eigenlijk nooit meer er over dat het nog het gebruikt word…
 
Is ilok niet een beetje gedateerd(oud) ik zie en of hoor het eigenlijk nooit meer er over dat het nog het gebruikt word…
Het wordt gebruikt door Soundtoys, Empirical Labs, Universal Audio Digital, Eventide en meerdere vele grote ontwikkelaars
 
Het wordt gebruikt door Soundtoys, Empirical Labs, Universal Audio Digital, Eventide en meerdere vele grote ontwikkelaars
Oh ok wist niet dat het nog zoveel gebruikt word het zijn geen onbekende merken voor mij die jij opnoemt.
 
Voor Uvi, Altiverb en Lexicon heb je ook iLok nodig. De laatste twee zelfs de USB hardware/dongle nog.
 
Voor Uvi, Altiverb en Lexicon heb je ook iLok nodig. De laatste twee zelfs de USB hardware/dongle nog.
Over welke vorm van iLok ging het eigenlijk oorspronkelijk? Software iLok en dongle iLok zijn conceptueel 2 verschillende vormen van DRM/copy protection. Software iLok is eigenlijk gewoon een vorm van Challenge/Response (licentie gebonden aan specifieke computer hardware (/onderdelen)). Ik dacht dat er zelfs implementaties waren van soft iLok die regelmatig online moeten zijn (ik kan fout zijn...).
 
Over welke vorm van iLok ging het eigenlijk oorspronkelijk? Software iLok en dongle iLok zijn conceptueel 2 verschillende vormen van DRM/copy protection. Software iLok is eigenlijk gewoon een vorm van Challenge/Response (licentie gebonden aan specifieke computer hardware (/onderdelen)). Ik dacht dat er zelfs implementaties waren van soft iLok die regelmatig online moeten zijn (ik kan fout zijn...).
De originele iLok was een USB dongle met je licentiefiles erop, later is er een soort 'cloud based' online iLok gekomen waarbij je licenties activeert op je computer en de iLok software checkt met een server. De laatste variant is niet heel anders dan de meeste DRM tegenwoordig, waarbij je ook vaak in moet loggen op een account. En die wordt ook het meeste gebruikt van de iLok vormen, bijna alle software kun je zonder de dongle gebruiken op een paar uitzonderingen na. Je kunt die 'cloud' licenses wel nog steeds op een USB dongle zetten zodat je ze mee kunt nemen of makkelijk op een andere computer kunt gebruiken. Ik snap de haat tegen iLok niet zo, ik heb er in elk geval nooit gezeur mee gehad en DRM lijkt nu eenmaal een noodzakelijk kwaad te zijn dankzij al het gekopieer en gepiraat (al vinden die daar ook altijd wel weer een weg omheen natuurlijk).
 
DRM lijkt nu eenmaal een noodzakelijk kwaad te zijn dankzij al het gekopieer en gepiraat (al vinden die daar ook altijd wel weer een weg omheen natuurlijk).
Er zijn onderzoeken die dat tegenspreken. Dit lijkt me niet het geschikte topic om dat te vermelden, of dieper op in te gaan.
 
Oh ok wist niet dat het nog zoveel gebruikt word het zijn geen onbekende merken voor mij die jij opnoemt.
Ik zie in mijn lijstje ook nog Akai, Air, Avid (Pro Tools), Celemony (Melodyne), iZotope, Moog, Softtube, Solid State Logic (SSL), Sonivox en nog wat losse fabrikanten. Dus niet echt verouderd, nee.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Ik kon hem scoren voor € 29,00 dus wat mij betreft een no-brainer. Hopelijk doen ze wel iets aan de interface, dat bureaublad doet me namelijk niet zo veel.
 
Bij de LX480 was het enige verschil tussen de plugin en de originele Lexicon het ontbreken van het geluid van een opstijgende straaljager op het moment dat de ventilatoren van de hardware unit aan gaan. Dat is tussen het moment van in- en uitschakelen van het toestel overigens, dus je hebt ook meteen een white noise generator in je studio. Of dat je reverb iedere keer stop wordt gezet en opnieuw begint als je een setting wijzigt op de LARC. Ik weet niet of dit bij de LX24 hetzelfde is omdat ik het origineel niet bij hand heb, maar ik vermoed dat het niet heel anders is. Deze 'romantiek' wordt gek genoeg nooit genoemd door de vintage fans.
 
Bij de LX480 was het enige verschil tussen de plugin en de originele Lexicon het ontbreken van het geluid van een opstijgende straaljager op het moment dat de ventilatoren van de hardware unit aan gaan. Dat is tussen het moment van in- en uitschakelen van het toestel overigens, dus je hebt ook meteen een white noise generator in je studio. Of dat je reverb iedere keer stop wordt gezet en opnieuw begint als je een setting wijzigt op de LARC. Ik weet niet of dit bij de LX24 hetzelfde is omdat ik het origineel niet bij hand heb, maar ik vermoed dat het niet heel anders is. Deze 'romantiek' wordt gek genoeg nooit genoemd door de vintage fans.
"vintage fans"... dat is inderdaad de oorzaak van dat lawaai :D

Ik heb nooit een 480L gehad. Toen in 1998 kon ik niet eens een goedkoop camera'tje betalen om er een foto van te maken. Begin jaren 2000 had ik wel een bloedhete Athlon met een hoop (maximum) 8 cm ventilators, draaiend aan 5 miljoen miljard toeren per minuut.
Als die eens 's nachts aanstond om een aflevering van Enterprise te downloaden kon ik me goed inleven hoe het moet zijn om naast een luchthaven te wonen.

On topic; da's dus niet geëmuleerd door Relab, wat jammer :D
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
On topic; da's dus niet geëmuleerd door Relab, wat jammer :D
Je kunt een stofzuiger aanzetten voor een authentieke ervaring :D Overigens begreep ik wel dat 'ie stiller kon door een weerstandje in het circuit te zetten zodat de fan wat minder hard draait, of wellicht een andere er in zetten ofzo. Het was redelijk extreem en ik kan me niet voorstellen dat ze allemaal zo klinken.

Ik had zelf afgelopen maanden een echte 480L te leen dus ik heb deze vrij goed kunnen vergelijken met de Relab versie behoudens dat ik een thuisprutser ben en dus geen wetenschappelijk verantwoorde laboratorium opstelling heb uiteraard. Dat laat ik graag aan de kurkensnuffelaars en sonologen over, dat is niks voor mij verder. Maar ik had verwacht dat het origineel 'beter' zou klinken (voller, warmer, dikker, directer, whatever) zoals ik nog weleens ervaar met pluginversies van digitale synths, zoals Roland's JV1080 en XV5080 plugins maar ik hoorde echt geen enkel verschil.
 
Laatst gewijzigd:
Ongetwijfeld betreft het wegens de gestaag verder afnemende spelvaardigheid van Interface hier ook weer een typo,
...of zou Leonardo da Vinci toch wellicht Lexicon voor zijn geweest?


Bekijk bijlage 3834023
"meest succesvolste" lijkt mij ook wat overtreffend dubbelste trap
 
Back
Top