Nieuw VST effect van Arturia: _Rev LX-24 (april 2023)

Arturia zegt:

_Rev LX-24 is een verbeterde virtuele replica van een "retro-ambiancebox" die een generatie lang reverb definieerde. Mixen met echt aanvoelende ruimte, een grotachtige atmosfeer en een subtiel sprankelende textuur in seconden met een vintage digitaal geluid dat weigert oud te worden.

De rijke reverb die je altijd al hebt gekend, waar je altijd van hebt gehouden en die je altijd al wilde hebben. Rev LX-24 geeft je geluid de ruimte, sfeer en sprankeling die je elke keer nodig hebt - en misschien ontdek je onderweg een aantal inspirerende verrassingen.

Klassieke uitrusting, nieuwe trucs. Rev LX-24 is misschien geëmuleerd tot in het kleinste detail van de digitale architectuur van het origineel, maar we hebben een aantal handige functies toegevoegd in het geavanceerde paneel die het gebruiksvriendelijker, flexibeler en beter geschikt maken voor uw DAW-productieworkflow.

Intro offers beschikbaar. De link: Arturia - Rev LX-24 - Rev LX-24

1680685460124.png
 
Last edited by a moderator:
Gedownload en getest.

Mooie plug-in die eenvoudiger is dan de UAD Lexicon 224
 
Relab heeft de Lexicon 480L genaild met hun LX480, ben benieuwd of Arturia ook zo dichtbij het origineel zit. En hoe die afsteekt tegen de UA versie.

-edit- Na inloggen op mijn account was 'ie maar €49 dus maar gekocht ... mooie reverbs heb je er nooit teveel van tenslotte.
 
Laatst gewijzigd:
Zag hem via het Arturia YouTube-kanaal:



Klonk top, prijs gechecked. 29 euro in mijn geval dus een no-brainer, afgaand op de demo.
 
Ik had ooit het voorrecht om 2 dagen te werken in een studio met de hardware lexicon 224 over zo'n luxe D&R Avalon tafel. Wat een prachtige dikke reverb is dat.
Als deze plugin in de buurt komt ga ik het gelijk proberen en kopen.
Goeie muzikale reverbs zijn toch nog dun gezaaid anno 2023.

De Relab LX480 vond ik ok, maar niet super.
 
De Relab LX480 vond ik ok, maar niet super.
Ik had de plugin en de echte hardware naast elkaar en zelfs de experts (jarenlange Lexicon hardwarefanaten) konden het verschil niet horen.
 
klinkt goed zeg. Ik heb het vaak niet met 'hifi' reverbs.
vind die vermoeiend en dominant.
Maar deze klinkt echt super relaxed/natuurlijk.
 
voor 29 ballen (heb alles van arturia qua software) een no-brainer, klinkt echt goed. Hup op de stapel naast de 50 andere verbs :D
 
Ik zeg:
Lebara_Doen_Banner.png
 
ge kunt nooit genoeg verbs hebbe... van alle effekten klopt dat wel, heb ik het gevoel, over iig een redelijke kollektie is wel fijn. in mijn ervaring.

29 ballekes inderdaad, voor mij, gisterenavond gekocht. vandaag, zojuist, op een maf, niet typisch projekt (zal ook niemand ooit te horen krijgen, dat ik normale nummers er kan uitpersen..), was even snel gekozen om te horen wat ie kan en hoe ie klinkt; en ja, wow. erg fijn instelllen, tevens.

lange decay, pitch shift op 16, sprankelend, op zich al een geluid, dat je isoleren kan, klinkt erg goed.
even vergeleken met de Tsar-1, die hebben niks met elkaar te maken, maar de Tsar-1 is simpelweg 1 van de beste reverbs...

mooie uitbreiding van het verb arsenaal. (met het laatste effekt, of voorlaatste (?), Coldfire, daar heb ik nog nix zinnig mee kunnen doen, terwijl de andere distortions van arturie wel voor mij werken, een terzijde).

dit wordt wel een reverb, die een vaste plaats krijgt, naast een reeks andere reverbs. en de NI RC 24 zal ik denk ook blijven gebruiken, zo vaak gebruikt, werkt ook erg goed voor wat ik doe.
 
Moet je er ilok voor hebben?
 
Even getest net.
Die klinkt lekker.
Ja, ik heb al best wat reverbs, maar deze heeft wel weer wat anders.
En voor € 29,- ..... (als je de FX collection al hebt)
 
Heb de reverb even getest, en klinkt niet slecht. Ook wel weer anders dan de LX480 (maar dat kan natuurlijk ook aan de instellingen liggen). Wat ik minder vind is de interface met de bureauachtergrond. Ik snap waarom ze hier voor hebben gekozen, anders zou de advance gedeelte er heel anders uitzien, maar niet echt mooi. Viel me ook op dat het aardig wat cpu eet.

Weet iemand hoe lang die plugin voor deze prijs beschikbaar is? Wil het nog even een paar keer testen en vergelijken. €69 vind ik voor nu even net iets te veel (wat de plugin absoluut waard is).
 
Heb de reverb even getest, en klinkt niet slecht. Ook wel weer anders dan de LX480 (maar dat kan natuurlijk ook aan de instellingen liggen). Wat ik minder vind is de interface met de bureauachtergrond. Ik snap waarom ze hier voor hebben gekozen, anders zou de advance gedeelte er heel anders uitzien, maar niet echt mooi. Viel me ook op dat het aardig wat cpu eet.

Weet iemand hoe lang die plugin voor deze prijs beschikbaar is? Wil het nog even een paar keer testen en vergelijken. €69 vind ik voor nu even net iets te veel (wat de plugin absoluut waard is).
Als je inlogt (en je hebt al wat van Arturia) kan hij goedkoper worden.
Ik heb de FX collection en dan is hij 'maar' € 29,-
Die demo kun je wel een tijdje gebruiken en volgens mij is zo'n introduction offer wel een week of wat beschikbaar (maar pin me er niet op vast)
 
Ongetwijfeld betreft het wegens de gestaag verder afnemende spelvaardigheid van Interface hier ook weer een typo,
...of zou Leonardo da Vinci toch wellicht Lexicon voor zijn geweest?


24.jpg
 
  • Duimpje
Duimpjes: fpa
Zag hem via het Arturia YouTube-kanaal:



Klonk top, prijs gechecked. 29 euro in mijn geval dus een no-brainer, afgaand op de demo.

net even geluisterd:
op 2:22 hoor je toch wel weer echt dat VST geluid. Meh is mijn eerste indruk, ik ga de demo vanavond even proberen.
 
Back
Top