Analogue Solutions Ample, nieuwe pin-matrix synth

Analogue Solutions AMPLE is een nieuwe pin-matrix analoge Synthesizer met de beste eigenschappen van hun recente producten.

376638253_687355553424516_7591786971065794380_n.jpg



 
Last edited by a moderator:
Liefhebbers van echte oude analoge klanken van toen..Meer dan 2000 euro, ja ok,blijft maar komen.Wat komt er morgen weer uit?
 
Mooi spul van Analog Solutions altijd.
Dit lijkt me ook een toffe bak weer.
Die pin matrix heb ik wel een proberen te bestellen maar moeilijk. En ook vrij duur
 
Ik ken werkelijk geen 1 synth onder de 2k met een Ghielmetti pin matrix.
Ik zou echt graag een matrix los willen kopen....
 
Hoe werken die pinnen? Een modulaire kabel van output a naar input b snap ik wel maar wat is het voordeel van pinnen ipv knoppen?
 
Ik vind hem er wel tof uitzien en klinken eigenlijk. En wat is dat eeuwige gezeur over de prijs van alles tegenwoordig hier. Stelletje Hollandse krentenkakkers :D
 
Hoe werken die pinnen? Een modulaire kabel van output a naar input b snap ik wel maar wat is het voordeel van pinnen ipv knoppen?
Die pin is 1 pole. Voordelen zijn overzicht, compact en freaking sexy
Is dat anders dan bij een EMS?
Ik had begrepen dat bij die de hoeveelheid weerstand kan variëeren en daarmee dus ook de sound op die manier verandert zoals bij cv neem ik aan?
 
Pinnen werken wezenlijk hetzelfde als dat je patched met jackkabels, je legt de verbinding tussen punt a en B.

En dat is idd hetzelfe bij een Synthi. Dus -stel- je steekt een pinnetje in de vco rij in de envelope, en in de envelope rij patch je naar de output. Voila, nu heb je een vco die door de env naar de output gaat. Easy peasy

En ja, verschillende weerstanden in het dopje vd pins hebben effect op wat je patched.
 
En dat is idd hetzelfe bij een Synthi. Dus -stel- je steekt een pinnetje in de vco rij in de envelope, en in de envelope rij patch je naar de output. Voila, nu heb je een vco die door de env naar de output gaat. Easy peasy

En ja, verschillende weerstanden in het dopje vd pins hebben effect op wat je patched.
Ah oké, da's toch iets anders dan ik een beetje uit het verhaal wat ik indertijd hoorde opmaakte, ik kreeg het idee dat de weerstand kon veranderen door te variëeren met de pin op zich maar je variëert met de pins onderling.
Het is dus niet zoals met cv dat je traploos kan variëeren, je onderbeekt echt je patch op dat moment, wel jammer eigenlijk.
Nu ik er over nadenk zou het ook leuk zijn als ze bij elke input een klein draaiknopje zou maken waarmee je dan het voltage beïnvloedt, dan hoef je je patch niet te onderbreken terwijl je wel variëert.
 
Back
Top