SBlive niet goed?

Ik heb ook een platinum en het enige waar ik echt gek van wordt is de ruis op de micro/aux ingang.. grrrrr!

Arv
 
maarre als er tracks zijn voortgekomen met behulp van je sblive, dan is t toch okay?
 
Het schijnt trouwens dat als je alle ingangen mute, je toch nog ruis hoort.
Nooit geprobeerd eigenlijk, dat is wel een testje waard.
 
pffffffff spookgeluiden misschien maar bij mij niet?!

Hoe ken dat?

enne ik ben neit zo n typ dat zn muziek altijd luistert op een hoog volume hoor

enne iemand met de APS divers die weet waar mn aux in nu voor dient?
 
Laatst gewijzigd:
ik weet niet.

Vind hem te commercieel!
Als je dat ding koopt krijg je er nog games bij ook.
En die EAS enzo, wat heb je eraan. Lekker boeiuh dat je er een telefoonbeantwoorder erop aan kan sluiten. En terecht dat je systeem crasht als je de drivers installeerd (lifeware ofzo).
Dat je ook nog die drivers van EMU moet gaan installeren. wat een gedoe. Je moet een audiobewerkingskaart kopen om audio te bewerken. Niet om games te spelen!!!

Als je een lowbudget kaart wilt kopen met goede functies, koop dan zo'n apparaat van Terratec. Die zijn beter. Ik hou het gewoon bij mijn Echo MIA, met gebalanceerde 1/4 in- en outputs.

CU M8's *D
 
Hoi,

Ik wilde even iets kwijt over het gebruik van geluidskaarten.
Zelf wil ik uiteindelijk wil ik wel mijn setup uitbreiden, maar momenteel gebruik ik om muziek te maken alleen maar mijn SB Live! geluidskaart en de Ultramizer.

Het geluid dat uit de kaart komt is best goed, maar ik denk wel dat je met bijvoorbeeld de Ultramizer je geluid beter tot zijn recht laat komen. Bij mij klinkt het geluid stukken beter nu ik de Ultramizer aan mijn geluidskaart heb gekoppeld.

Nadeel van als je serieus produkties wilt gaan maken met een geluidskaart alleen, dat de gehele produktie 1 grote brei van geluiden wordt en niet meer mooi gaan klinken als geheel. Combineer dan liever je geluidskaart met externe apparatuur (synthesizers, effectmodules enzo).

Groeten,
 

Attachments

  • mvc-065f.jpg
    mvc-065f.jpg
    27,1 KB · Bekeken: 119
Laatst gewijzigd:
Sorry....

Sorry....

Hoi,

Daar ben ik weer eventjes.

Ik wist niet dat die foto van mijn kameraad en mezelf zo inmens groot werd geplaatst.

Gaat weer ten koste van jullie ruimte he?

Haha, sorry...

Groeten,
 
ik heb ook een SB live kaartje in mijn PC zitten, als backup kaartje...... doet het wel ok maar ben er niet heel erg enthousiast over......de S/N ratio is niet super, en die gehackede ASIO drivers werken absoluut niet optimaal met bv Nuendo of Reason...

goede en niet te dure alternatieven:

m-audio audiophile
echo mia

Olaf
 
Hoi,

Dan zeg ik: Baik, baik! Jazeker!

Ik hoop trouwens dat ik later de eerste Indonesiche (streepje Nederlandse) synthesizer-virtuoos wordt, hahah!

Groeten,
 

Attachments

  • musicnt.gif
    musicnt.gif
    21,1 KB · Bekeken: 112
Heb ook een SB Live Platinum, en ben best tevreden. Leuk kaartje voor een beginner, zeker als je ook games speelt. Enige waar ik knetter gek van wordt is latency in Reason (46 ms).

Greetz,

Yawgoth
 
Ik heb pas geleden me windows ME is helemaal gecleand: dus alle background tasks eruit, weinig kleuren, lage res (1024), windows animaties eruit. nu draai ik in bepaalde apps die directsound ondersteunen met 7ms latency zonder problemen met me sblive. jammer dat cubase geen directsound ondersteund, maar alleen asio. die aps drivers zijn niet echt bruikbaar omdat alles nogal kraakt bij 8ms. pas boven de 20 wordt et beter. ook jammer dat windows ME zo onstabiel is. maar goed, toch 7ms latency met een sblive. =]

Yawgmoth: ik weet niet of reason directsound ondersteund (waarschijnlijk heb je dat al geprobeerd), maar ik kan je een systeem cleanup aanraden, zodat je daarna met lage latency kan draaien met directsound.
 
Dank je voor je advies, zal Direct Sound nog eens verder uitdiepen. Mijn systeem is behoorlijk clean, ik draai op een 1,2 gHZ Duron DDR 256 mb DDR, Win 98. Verder alleen een 4us scanner. Software anders dan muziek software draai ik op een andere comp op mijn netwerk.

Greetz,

Yawgmoth
 
Back
Top