SBlive niet goed?

TraiZor

Ouwe rot
Lid sinds
1 november 2001
Berichten
593
Locatie
Zevenaar
Ik hoor allerlei commentaar van mensen dat een SBlive niet goed zou zijn voor het maken van muziek met softsynths. Ik hoor op mijn hoofdtelefoon de fijnste hoge tonen tot het diepe bas en dus weet niet of het nou nóg beter kan. Is het nou zo als ik een Audiophile of Pulsar ofzo koop dat het geluid opeens veel beter is?
De latency is geen optie.. ik heb nu immers 8ms.
 
Ik denk dat een sblive zeker volstaat voor de meeste muziektaken. Handig zijn natuurlijk de onofficiele ASIO drivers ( come.to/sblive ). Misschien dat het mogelijk is 2 SB-lives in de computer te bouwen en zo een heel erg cheap 8 kanaals systeem te creeren (maar ik denk eigenlijk dat de drivers hier niet op berekend zijn)

Een creamwarekaart is eigenlijk beter als je bakken met DSP power nodig hebt. Als je een snelle PC hebt maakt dit niet zo veel uit (natuurlijk is meer altijd beter...).

Houdt er wel rekening mee dat een SBlive intern op 48 Khz werkt en alles wat je hem in 44,1 voert eerst door de hardware naar 48k geconverteerd wordt.
 
ik zit met t zelfde probleempje en dacht er zelfs aan om die audigy gewoon naast mn live te zetten....

Als t om geld gaat hebben we geen miskoop gedaan dat zeker, maar mocht je echt willen investeren en als een "prof" te werk willen gaan dan kan je verwachten dat geluidskaarten die zelfs bij dixons te koop zijn worden afgezeken...

hell, was er maar iemand met een gewone tapedeck en zn setup die vettere shit maakte dan die gasten die alleen maar kunnen zeiken...
 
Ik zou ook niet voor de Soundblaster Audigy gaan. 2ehands kun je voor een redelijke prijs echt wel een audiowerk2/8 of een terratec ews64 kopen ! Ik denk dat de 24/96 hype begonnen is en dat creative als eerste op de kar springt. Menigeen zal een *GOEDE* 16 bits kaart prefereren boven de eerste de beste 2496 kaart.

En helaas is het waar... Er zijn mensen die met fasttracker en een hand vol gare samples vettere shit maken dan wij.. *SNIK*
Ik zal binnenkort eens wat URL's plaatsen met XM files waar je steil van achterover slaat !
 
yeah ben van oorsprong ook een tracker en ik verbaas me gewoon dat ik minder productiever ben met de windows proggies dan ooit ben geweest in DOS
 
Moet je hardware eens proberen... sorry. Daar ga ik weer.
Negeer dit bericht maar. Hikkups.
 
ja dat zou een goed alternatief wezen gitaar,keys,sampler enz enz

Maar aangezien je sblive ook soundfonts ondersteunt, heb je al weer een sampler op zich en dat wordt weinig aangehaald!
 
Ik gebruik zelf een SB Live naast mijn Audiowerk 2 en ik vind het een prima combinatie.
De Audiowerk 2 is in ieder geval een echte aanrader, erg goed en niet zo duur.

Ik heb wat reviews en specs gelezen van de Audigy en volgens mij heeft ie absoluut geen toegevoegde waarde voor de serieuze muzikant.
Krijg je alleen maar spijt van als je die koopt.
 
Orgineel geplaatst door Synic
Ik gebruik zelf een SB Live naast mijn Audiowerk 2 en ik vind het een prima combinatie.
De Audiowerk 2 is in ieder geval een echte aanrader, erg goed en niet zo duur.

hoezo is die Audiowerk2 een aanrader dan? Betere geluidskwaliteit als SBlive? of betere latency dan de SBlive (8ms)?
 
Betere latency, betere geluidskwaliteit (een veel hogere signal-to-noise ratio), een veel groter dynamisch bereik en ASIO en MME compatible.
 
volgens mij bedoelt ie dat qua higend of midrange (synic help?!;) )
kaart de audiowerk2 een goede keuze is...

En naast de sblive een goede aanvullig IS of kan weze<8)>

ja nog een psje...
ben niet echt een serieuze muziekant, wel een grote hobby maaar niet mn cariere mee aan t plannen ofzo
 
Laatst gewijzigd:
Het verschil in dynamisch bereik tussen de Live en de AW2 is goed te horen.
Het geluid van de AW2 heeft net iets meer ballen.

Ik gebruik voornamelijk de ASIO drivers binnen Logic, dus daarmee haal je een goede latency.
Net als met de APS drivers van de SB Live, alleen daar heb ik weer wat problemen mee gehad.
Met mijn PIII 1 GHz en de AW2 heb ik in ieder geval geen problemen meer.

De AW2 hoort thuis in het rijtje pro audio kaarten.
Ik heb hem een jaar geleden nieuw gekocht voor 550 piek (nu kostie nieuw iets meer geloof ik).
Maar als je hem tweedehands kunt kopen, zou ik het niet laten.

De kaart is alleen niet als standaard Windows geluidskaart te gebruiken.
Daarvoor gebruik ik weer de Live.
Zo kan ik ook CoolEdit gebruiken terwijl Logic nog openstaat 8)
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb naast mijn SBlive een Yamaha SW1000XG en je hoort echt een duidelijk verschil. De yamaha heeft veel meer dynamiek (dat mag ook wel voor die prijs). Ook heeft 6 stereo audiokanalen. Erg handig.
Wat betreft die soundfonts van de SBlive: verveeld snel. Wat nou sampler op zich. Geluidje aan, geluidje uit. That's it. Je kan verder niks aan de samples veranderen. Het is gewoon te eenvoudig.
 
Ik heb vienna wel gebruikt maar vond het te omslachtig.
Of heb ik weerus wat over het hoofd gezien?
Ik wil eigenlijk mijn samples in een nummer rechtstreeks kunnen aanpassen.
Volgens mij kan dat met vienna niet. Toch?
 
ow als je live wilt gaan tweaken dan is t jammer ja...

Maar verschillende pads onder al die keys toewijzen en ze dan aanpassen aan de sound hoe je wil vindt ik voor een (vergeleken met andere kaarten) goedkoop kaartje wel leuk...

ja toen die 24bit kaarten nog niet op komst waren enz enz
 
audiowerk

audiowerk

Topicstarter:

Als je nu effe wat geld over hebt en je bent toch niet helemaal tevreden met je sblive zou je eventueel bij de music store koln ( www.musicstorekoeln.de ) een audiowerk2 (99 Euro !!!) of een audiowerk8 (149 EURO !!!!!!!!!!!!) kunnen scoren.
 
Ik heb zelf ook een SBLive en het enige probleem dat ik had is dat ik vrij regelmatig gekraak en tikken had als ik iets opnam vanaf m'n synthesizers....dit bleek echter aan het moederbord te liggen, sinds ik een nieuw mobo heb heb ik nergens meer last van. zowel softsynths als de midi interface van de SB live vind ik behoorlijk goed, en de livedrive! erg handig.
 
Back
Top