Mooiste filmmuziek

Alan Silvestri - Back to the Future en Forrest Gump
Hans Zimmer - Gladiator, Backdraft, Crimson Tide en The Contender
John Williams - Saving Private Ryan, Schindlers list en tja... Home Alone (zooo herkenbaar)
James Horner - Legends of the Fall, Braveheart
Thomas Newman - Meet Joe Black, Shawshank redemption

to name a few...
 
Wat ik van recente films erg mooi vind is het themanummer van 'Das Leben der Anderen' dat je door de hele film heen hoort, van Gabriel Yared en Stephane Moucha. Echt schitterend :)
 
Origineel geplaatst door Frank H
.. 'Das Leben der Anderen'..

:frons: Ken 't niet, maar (de serie/film?) doet me teveel aan m'n werk denken..
 
Art of Noise is ok.
Ik vind de thema's van Twin Peaks van David Lynch erg goed.
 
Art of Noise is ok.
Ik vind de thema's van Twin Peaks van David Lynch erg goed.

Hmmm de muziek van Twin Peaks is van Angelo Badalamenti, 1 van mijn helden....

Grappig dat in deze hele thread Mulholland Drive niet wordt vernoemd....luister en huiver...



 
Last edited by a moderator:
Peter Guja :) Heeft een grote Jan Hammer invloed. Check him out ;)
 
Eentje uit de ouwe doos, Soldaat van Oranje soundtrack van Rogier van Otterloo 1 van de beste nederlandse film ooit.



 
Blade Runner is al meerdere keren genoemd, maar die scoort bij mij toch echt wel hoog hoor, Pjoris :)
Maar laat ik ook 's wat anders noemen: één van mijn favorieten als het om 'mooi' gaat, is Crouching Tiger, Hidden Dragon.

Niet 'mooi', doch Axel F is natuurlijk wél heerlijk :D
 
Blade Runner is al meerdere keren genoemd, maar die scoort bij mij toch echt wel hoog hoor, Pjoris :)
Ik weet het en ik probeer er echt minstens jaarlijks naar te luisteren. Ooit ...

Ter compensatie:
 
Te veel keuze, gelukkig al een flink aantal genoemd (Hans Zimmer, Yann Tiersen, etc.). Hier nog een handje vol favo's:













En nu moet ik ophouden, zo kan ik er eindeloos uit m'n mouw schudden :mega:
 
Last edited by a moderator:
Back
Top