Mooiste filmmuziek

aller tijden ? De hitchcock psycho soundtrack

van de laatste jaren ? mwahhh de enige de me een BEETJE is bijgebleven is die van The Social Network.
over het algemeen is het doffe ellende in hollywood
 




 
 
Zo das een moeilijke vraag, het toch een combinatie van beeld en geluid....dat zie je als je zelf een beetje monteert.

Maar goed, hier een paar goeie:
The adjustment bureau, Lord of the rings, star wars, transformers (vooral begin deel 2, om je setje te testen), BBC series Life, planet earth, Face off, golden compass, shooter,

Gewoon teveel om op te noemen....o ja

Tron the legacy was ook top in combi met de beelden....
 
Francois de Roubaix is ook van Chapi Chapo! Die man heeft echt goede dingen gedaan!
 
Ik vind ze allemaal wel mooi, maar die Crockett vind ik de mooiste melody hebben - ook al heb je hem waarschijnlijk het vaakst gehoord. Simpel maar doel treffend.
 
Ome Ennio heb ook een hoop mooie muziek gemaakt:





 
Last edited by a moderator:
1 - Akira



2 - Ghost in the shell



3 - The Serpent & the rainbow



4 - Crouching tiger, hidden dragon



5 - Next of kin
 
Last edited by a moderator:
Goeie soundtracks

Goeie soundtracks

Hoi!

Gisteren naar "it follows" gaan kijken en was op slag verliefd op de soundtrack!!!!!

Echt vette klank en productie, de perfecte sfeer voor een horror/thriller. Dacht dat de synthlovers hier het wel zouden kunnen smaken.

De artist is trouwens Disasterpeace. Hier m'n favostuk:
https://www.youtube.com/watch?v=XxfQEZXRPNQ

En dan de vraag: welke soundtrack vinden jullie zelf echt de moeite?
 
Leuk topic! Even los van de Morricones en Williamsen komt bij mij direct Thomas Newman naar boven. Hij schreef de soundtrack voor ondermeer American Beauty. Ik hoef maar de eerste aanslagen van de piano te horen en de tranen komen vanzelf. Heel soms gebeurt het dat muziek dat met me doet. Dit is zo'n stuk (het plastic zakje moet je er zelf maar even bij denken):

 
Leuk topic! Even los van de Morricones en Williamsen komt bij mij direct Thomas Newman naar boven. Hij schreef de soundtrack voor ondermeer American Beauty. Ik hoef maar de eerste aanslagen van de piano te horen en de tranen komen vanzelf. Heel soms gebeurt het dat muziek dat met me doet. Dit is zo'n stuk (het plastic zakje moet je er zelf maar even bij denken):

www.youtube.com/watch?v=szzsijSr7UI&index=9&list=PLE5FC46579A29EB9F

Nooit geweten dat dit stukje muziek uit een film kwam. Weer wat geleerd.
Inderdaad een mooi stukje muziek.
 
Back
Top