Derrick en knullige synth muziek

Goed, dan maar even iets on-topic. Een groot deel van de muziek in Derrick (maar ook Der Alte en Tatort) is gemaakt door Frank Duval. Hier in actie, op de Deutsche TV, 1981. Bekijken en beluisteren op eigen risico.


 
Ik vond het liedje hieronder in 80's echt super tof!! Werd afentoe eens op de radio gedraaid.. maar kwam er veel later pas achter dat ze Nederlands waren toen ik een clipje ervan tegenkwam op YT ik geef verder toe dat het er wel een beetje knullig uit ziet.. :D Maar die sounds zijn toch zeker inspirerend geweest.. het klonk zo super en gepolijst.. nog steeds heerlijk om te horen.. :luv:


Gelukkig betere clip gevonden met betere geluidskwaliteit.. de pakken in de clip hieronder waren ook wel ernstig fout :D



 
Laatst gewijzigd:
Doe deze er ook bij ! Het prachtige: Das Madchen Auf Der Treppe uit Tatort 1982 en daarmee meteen een van de mooiste nummers van TD :halleluja



Of gewoon de White Eagle LP versie

 
Ik vond het liedje hieronder in 80's echt super tof!! Werd afentoe eens op de radio gedraaid.. maar kwam er veel later pas achter dat ze Nederlands waren toen ik een clipje ervan tegenkwam op YT ik geef verder toe dat het er wel een beetje knullig uit ziet.. :D Maar die sounds zijn toch zeker inspirerend geweest.. het klonk zo super en gepolijst.. nog steeds heerlijk om te horen.. :luv:


Gelukkig betere clip gevonden met betere geluidskwaliteit.. de pakken in de clip hieronder waren ook wel ernstig fout :D




Ja geweldig. Ik heb er (niet) stiekem dus ook een enorme zwak voor, juist die ultra-gladde sounds uit de DX. Niet voor niks staat mn spotify playlist toch vooral vol met 80s muziek. Soul, R&B enz. Want daar luister ik gewoon graag naar als ik wil ontspannen.
 
Vienna van Ultravox is wellicht het allerbeste nummer uit de jaren 80? Het heeft op mij in elk geval enorme indruk gemaakt destijds en eigenlijk nog steeds. En de videoclip (gecensureerd "door dat andere jaren 80 dingetje" MTV) ook. Daarover gesproken. De clip Owner of a Lonely Heart van Yes werd ook door MTV gecensureerd... het betuttelen begon toen al.
[off topic] Kwam er dankzij Syntmania recent pas achter wat die typische "onweer" snare drum is uit Vienna. De 'Synare 3' by Star Instruments. Zie het fantastische filmpje waarin een totaal onbekend figuur "Vienna" naspeelt en de review van de Synare door Synthmana op Youtube onder. Er zit overigens ook een bijna onherkenbare 808 in "Vienna".



Goed, dan maar even iets on-topic. Een groot deel van de muziek in Derrick (maar ook Der Alte en Tatort) is gemaakt door Frank Duval. Hier in actie, op de Deutsche TV, 1981. Bekijken en beluisteren op eigen risico.


Krijg nâu tieten! Dat stukje dreckichem wansmaak kan ik me nog herinneren ook. Is voor zover ik weet een bescheiden hitje geweest, ha ha.
 
Goed, dan maar even iets on-topic. Een groot deel van de muziek in Derrick (maar ook Der Alte en Tatort) is gemaakt door Frank Duval. Hier in actie, op de Deutsche TV, 1981. Bekijken en beluisteren op eigen risico.



Ach, nostalgie. In die periode was ik op vakantie in Oostenrijk. Op de bowlingbaan in de kelder van het hotel hingen we elke avond uit en dit nummer werd heel vaak gedraaid. Ik geef niets om dergelijke muziek, maar het herinnert me wel aan een tijd waarin ik nog niet wist hoeveel ellende er op me af zou komen. Maar nou word ik sentimenteel... snif...
 
Back
Top