Calculator Operator - Going On

Calculator Operator

Tel ik na 14 jaar hier als ouwe rot? Vast wel.
Lid sinds
7 juli 2009
Berichten
739
Locatie
Waereldsjtad
Nu zat ik rustig een oude track van mij te reworken waarvan ik dacht 'dat is een mooie om in januari in de Synthforum contest te gooien', kreeg ik ineens een mail over deze contest waar in stond dat de inzendtermijn verloopt op 31 december. Oeps... Geen idee ook hoe ik erbij kwam dat dat eerdere jaren in januari was, iets verkeerd onthouden zeker. Nouja, even wat gas gegeven bij de heropnames van de meeste stems van dit nummer, mix in orde getrokken en hij is dus toch af gekomen!
Deze track heb ik 8 jaar geleden al eens gemaakt, en hoewel ik het idee wel goed vond vond ik de uitvoering wat minder... Dus dit is de eerste keer dat ik een van mijn eigen tracks na zo lange tijd op de schop heb genomen, en er is best veel veranderd. Er zitten nog een paar originele stems in maar het meeste is opnieuw ingespeeld en deze keer wat minder knullig in elkaar gestoken qua effecten, mix en algehele opbouw. Tenminste, ik hoop toch wat geleerd te hebben in acht jaar :D
Hoe dan ook, veel luisterplezier!

 
qua sfeer lijkt het uit de jaren 80/90. dus dat is goed getroffen als het je opzet was. iets te veel herhaling van het thema, en dus wat te lang, maar wel echt electronische muziek.
 
Fijne sfeer, mooie geluiden, en die baslijn werkt goed met de drums. Met plezier naar geluisterd.

Dan de opmerkingen. Het nummer mag voor mij wel wat compacter. Het duurt een minuut voor hij op gang komt en na de break ergens halverwege komen dezelfde partijen weer terug. Daar mag voor mij wel iets bij, of nét even anders om het fris te houden. Als je hem inkort naar max 4 minuten ben je er denk ik ook.

Ook nog een mixdingetje. De bas klinkt op mijn speakers wat wollig en hard ten opzichte van de kick. Als de synths erbij komen staan die weer harder dan de bas en zo raakt de drums steeds meer op de achtergrond. Die verhoudingen kunnen denk ik nog ietsje beter. Dat gezegd hebbende: leuke, muzikale track! 👍
 
De synth bass drukt inderdaad de kick drum wat weg. Heb je de kick wel als sidechain naar je synth bass gestuurd?
Verder mist de snare ook wat attack en mid-hoog EQ.
Maar als ik daar overheen kijk, dan hoor ik wel fantastische synth spelen. Zowel de sounds van de synths als de melodieën die je ermee speelt klinken goed!
Good job! Kanshebber!

(mocht je ooit de stems willen delen wil ik best eens aantonen wat ik met de eerste twee zinnen bedoel in een nieuwe mix)
 
Mja ik heb geen speakers meer in m’n studio staan, op koptelefoon klinkt het wel prima maar speakers zijn wel anders ja. Er zit een compressor (met side chain op de kick) op een aantal tracks, ook de bass. Kan zijn dat ik die wat agressiever moet instellen.
 
Ik heb deze juist gekocht als upgrade van m’n ouwe (totaal afgeleefde) M50x. Wel anders qua geluidsprofiel… Ik kan niet echt zeggen welke van de twee per sé beter is. Maar speakers mis ik wel hoor, ik denk dat ik modderige bas dan wel eruit had gepikt, daar hoor je dat sneller op. Misschien maar weer eens in investeren.
 
Klinkt goed. Ik vind het gewoon een leuke track.
Wel wat veel herhaling inderdaad en qua melodie mis ik net iets dat echt catchy is.
Over de mix is al wat gezegd; ik mis daarnaast wat helderheid/sprankeling.
 
Aangename track en leuk te lezen dat ie eigenlijk al acht jaar geleden tot stand is gekomen. De bewerking is in ieder geval de moeite waard. De mixtechnische puntjes werden al aangehaald. Ik lees dat je een DT770 pro gebruikt en daar bestaat het gevaar van het minder goed mixen van bassen wel bij, ik loop met de mijne vaak tegen hetzelfde probleem aan ;).

Stem :okdan:

:doei:
 
Vind het best een leuke track maar het valt teveel in herhaling.
Dan had je het beter wat korter kunnen houden of had een leuke progressie of bridge ergens gemaakt zodat je het wat spannender houdt.
Leuke solo's op de keys speel je in ieder geval.
 
Coole synthpop! Wordt na verloop van tijd helaas wel eentonig.
 
tijdens de intro wist ik nog neit of dit een beetje mn ding zou worden, maar dan ineens die lead op 1:20, harstikke lekker.
ook lekker - de drums op 1:35, heel fijn als die er in komen.
ook de neiwue melodie die op 1:50 er in komt is fijn.

Daarna word het af en toe wel een klein beetje een herhaling van zetten, wat door sommigen als eentonig word ervaren.
op zich snap ik dat sentiment, maar ik deel dat niet; omdat ik zelf de melodieen en sounds erg mooi vind. en ook de drums varieeren lekker en voor mij voldoende.

ja, dan vind ik de intro het minste... niet omdat ie slecht is, maar omdat ie geen indicatie bevat van hoe fijn de rest van t nummer word :)

toppertje
 
Back
Top