RFB - November

Simpelweg bij het betere SFSC 2022 werk. Top5. En u krijgt volmondig mijn STEM!
(enkel het einde is maar zozo, maar dat is je vergeven) :-)
Dank! Suggesties voor een goed einde altijd welkom! Mijn ‘eindes’ zijn niet mijn sterkste kant. Regelmatig ‘nachtkaars’ bij mij. Ik ben meer van de opbouw vrees ik.
 
Keertje met paar mics naar Eindhoves komen, staat er een op het station om op te spelen, heb je wel wat achtegrond geluid ;)

Maar zonder gekkigheid, mooie track!
Briljant idee! Misschien niet voor deze track, maar an sich best leuke contest: maak een track met als basis één van de piano’s op de NS stations…
 
Heerlijk triest! Het eerste nummer van deze contest dat mij echt raakt. Geweldig, en ook voor het eerst dat ik nu al zeg dat een nummer mijn stem krijgt! (Welke pianoplugin gebruik jij?)
Dank je Bijlevel, wat een compliment! Ik moet zelf nog aan het contest luisteren beginnen. Begin me bijna schuldig te voelen…
 
Ik lees net dat je een Nord gebruikt. Ik zie die vaker gebruikt worden en dan bevalt mij het pianogeluid. Ikzelf gebruik meestal Ivory (sample gebaseerd), ook niet slecht maar verzuipt makkelijk (bij mij dan) in de mix.
Ik gebruik een Nord Electo 6. Had een Piano 2. Daar zat ook echt zo’n mooi ‘pedaal kraakje’ in. Maar ja, on the road toch lastig, want groot en zwaar. Blijft wel lastig in de mix, ook de Electo. Beetje compressie, goed eq-en en vooral de verb.
 
Wat lever je een heerlijke track af, zo mooi!
Een prachtige piano melodie gedragen door een heerlijk klanktapijt, heel sfeervol zo bij elkaar, ik werd er behoorlijk door geroerd in ieder geval.
Echt een prachtnummer man, dit zou een mooie track zijn bij een goed filmdrama ook bijv, in ieder geval mijn stem krijg je.
Dank je! Wat is er mooier dan dat je mensen kunt beroeren met wat je maakt? Fijn! Liefst zou ik ook eens echt muziek maken voor een film of docu. Mijn album (op spotify enzo te vinden) neigt ook naar filmisch…
 
Heb mezelf opgedragen maar 5 stemmen uit te brengen.Dit zou er één kunnen zijn.
Alleen die piano is zo een 13 in een dozijn sound.Misschien een granular sausje er overheen gieten?Of het moet in een new age stijl blijven.
 
Ik vind jou tracks vaak toch bij de betere horen, en deze keer stel je ook niet teleur. Lekker slow, veel emotioneel drama en fijne klanken. Enjoyed it!
 
Heb mezelf opgedragen maar 5 stemmen uit te brengen.Dit zou er één kunnen zijn.
Alleen die piano is zo een 13 in een dozijn sound.Misschien een granular sausje er overheen gieten?Of het moet in een new age stijl blijven.
Dank Sinew! Ik ga eens kijken wat er gebeurt voor sfeer en klank als de pianosound verandert. Ben niet thuis in ‘granular’ maar ga me er eens in verdiepen.
 
Heel mooi piano spel, weet me wel te beroeren, melancholisch en filmisch ook wel!
 
mooi, heel sfeervol. en dat piano geluid is beeldschoon... precies goed!
Dank! Toch mooi dat er zoveel smaken zijn. De een vindt de piano prima, de ander gewoon. Blijft leuk om verschillende ervaringen te horen/lezen.
 
Deze is zo mooi, laat je weten wanneer je album er is? het smaakt naar meer!
Zal ik doen! Dank voor je fijne reactie! Mijn eerste album is - mocht je willen luisteren - te vinden bij vrijwel alle streamdiensten. Op Tidal op masterkwaliteit. ISARIN - Curled-up dimensions.
 
Mooi stuk! Klinkt ook weer super goed gemixed hier...
Dank SB-SIX! Ik heb veel geleerd de laatste twee jaren. Allerbelangrijkste was de aanschaf van een goeie set monitors. Er ging een wereld hoor me open…
 
Ja, sferisch en mooi verhalende melodie.
Als ik toch nog een verzoekje mag doen (ja toch?): De velocity van de piano is af en toe ineens hard, op zich kan dat, maar m.i. is ie soms te hard. Mag dat wat soepeler?
Maar dat is een kleinigheid, verder dikke prima :okdan:
 
Dank! Ik probeer het natuurlijk te laten klinken en zeker bij de piano is dynamiek belangrijk. Maar, het kan ook ‘te’ zijn. Ik ga luisteren!
 
Back
Top