Wat doe je nooit meer weg.

Tsja, het staat hier eigenlijk veel te vol maar ik ben zo iemand die behoorlijk gehecht is aan zijn spulletjes.....de meeste gear heb ik dan ook al erg lang. Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ik weg zou willen doen, ook al zitten er spullen tussen die ik (bijna) nog nooit heb gebruikt. Best wel erg eigenlijjk :D Maar kopen doe ik gelukkig ook niet meer (of er moet iets uitkomen wat echt helemaal te gek is).
 
De Droomsfeer muziekstudio bestaat sowieso alleen uit muzikale instrumenten en tools die toepasbaar zijn in élke track. Hier is alles actief in gebruik en staat niets te verstoffen. De afgelopen tijd is alleen de losse drumcomputer verkocht, omdat deze al meer dan anderhalf jaar niet meer is gebruikt.

De Roland MC-707 Groovebox is wel mijn ultieme favoriet uit het hele gezelschap. Deze dient elke track weer als basis qua sequencing en sounds. Zó veel mogelijkheden! En iets dat helemaal past bij mijn workflow. Zelfs al zou er ooit een MK2 of ware opvolger van uitkomen, dan nog zou deze in de studio blijven staan. Deze is namelijk altijd nog inzetbaar als mixer, sequencer, eenvoudige sampler, voor extra effects, etc.

De kleine collectie aan Boss gitaarpedalen is trouwens ook bestemd voor de eeuwigheid. Daar zitten enkele analoge klassiekers tussen, zoals de CE-2W Chorus, DC-2W Dimension C en DM-2W Delay. Dat zijn heruitgaven van de originele analoge klassiekers uit de jaren tachtig, die na tientallen jaren nog altijd ongekend populair zijn bij muzikanten. Kwalitatief gereedschap is het. De nieuwere DD-8 Digital Delay, RV-6 Reverb en TE-2 Tera Echo, vullen dit drietal nog aan met ruimtelijke sfeertjes. In theorie zou ik die laatste drie kunnen verkopen en de grotere broertjes kunnen kopen: DD-500, RV-500 of GT-1000CORE. Daar moet ik nog eens goed over nadenken.

Van de huidige selectie aan overige (analoge) synths (Moog Mavis/Mother-32, Vermona Mono Lancet '15), zou ik de Vermona kiezen als kandidaat die nooit meer de studio hoeft te verlaten. Een compacte en simpel te bedienen monofone krachtpatser, met een vol geluid. Zeer degelijk gebouwd ook. Tevens is Vermona een sympathiek ogend bedrijfje uit een knus dorpje in het oosten van Duitsland. Een deel van de lokale bevolking werkt daar ook echt, waarvan sommige al tientallen jaren.
 
Soms speel ik wel met het idee om volledig ITB te gaan. Veel gear hebben is leuk, maar dan moet je wel een beetje de ruimte hebben. Simpele dingen als iets ompluggen, of midi-routing is gelijk een klusje. Ook volg ik de plugin markt vrij actief, probeer veel demo's uit, en ben dagelijks wel echt impressed wat er nu weer uitkomt. Ik denk dat we op het punt zijn aangeland dat "high-end" plugins kwalitatief beter zijn dan de meeste pro-sumer gear. Maar dat is ook precies de reden dat ik niet (volledig) ITB zou kunnen werken, telkens weer wat nieuws geeft mij veel onrust, en ook veel plugins hebben maakt het niet overzichtelijker in je DAW (bijv. even een delay gebruiken is ook een ding als je 20 - 50 keuzes hebt).

Maar stel dat ik alles weg zou willen doen dat zou ik de Ensoniq DP4 houden, alles waar je de dp4 op gebruikt klinkt gewoon beter en breder (als je dat wilt).
 
Ja, ITB heeft inderdaad voor- en nadelen en ik denk dat het een niet per se beter is dan het ander. Ik heb een jaar of 16 terug mijn computer bewust verwijderd uit de studio omdat ik voor mijn werk ook al de hele dag achter een beeldscherm zit. Soms denk ik nog wel eens dat bijvoorbeeld Cubase handiger is om bepaalde dingen te doen, maar ik vind het wel best zo.

Heb nog even nagedacht over de echte no go's als het gaat om verkoop.....dan denk ik in ieder geval aan mijn Macbeth M5, de Crumar Spirit en mijn korg MS/SQ spullen :)
 
Ik zou denken mijn Synthstrom Deluge, tenzij die een opvolger krijgt. Heb zo goed als al mijn andere grooveboxen verkocht sinds ik die heb. :p
 
Oei, en in 2017 was er een bericht van Roland dat de capacitors op de JV-borden wel eens ontploften.
Mogelijk eens nakijken of dit nodig is voor jou.

Ola, wist iok niet. Zal ik doen

Ik heb ooit de SMT caps vervangen van een XP80.
Zal waarschijnlijk een gelijkaardige job worden.
 
Sinds ik in 1997 een Duits muziektijdschrift kocht met een review van de Access Virus A (inclusief audio CD met voorbeelden van hoe het filter klonk etc.) altijd een Virus willen hebben… Dit jaar (25 jaar later) een nieuwe Virus TI 2 desktop gekocht. Gaat nooit meer weg, werkt heel intuïtief en heeft een heel brede “sweet-spot”, heerlijke filters, super effecten… Elke keer als ik er achter ga zitten heb ik heel veel fun en vergeet ik de tijd helemaal 🥰

Is die Virus TI 2 veel beter dan de Virus C? Ik heb zelf de Virus C al heel lang, maar is het de moeite waard om te upgraden? Ik heb ook gelezen dat de B en C juist beter klinken, wat minder geprocessed en analoger.
 
Laatst gewijzigd:
Is die Virus TI 2 veel beter dan de Virus C? Ik heb zelf de Virus C al heel lang, maar is het de moeite waard om te upgraden?
De TI2 kan alles wat de C kan en veel meer. De TI (2) is beter dan de C.
Gebruik ook al heel lang de C, maar upgraden ga ik niet doen. Het is de moeite niet waard in mijn opinie.
 
Wat is NOOIT natuurlijk? Nu ben ik sowieso niet iemand die snel van gear verwisseld of nieuwe bij koopt. Maar waar iedere nieuwe compositie op berust zijn de Korg Kronos, Virus C desktop en EMU E4 ULTRA. En de belangrijkste externe multi FX processor is de TC M-One. De kans dat die toestellen ooit verkocht zullen worden, is dus wel héél klein.

Maar iedere synth uit de studio wordt bij iedere song gebruikt (DX7 mkI, Roland D20 en W30, SY99) en heeft dus zijn nut.

:doei:

Danny
 
Ik geloof niet dat ik nog wat weg ga doen, behalve wat randapparatuur zoals een goedkope mixer die ik ff snel gekocht heb. Maar synths en drumcomputers, ik heb eigenlijk spijt van alles wat ik verkocht heb, hoewel de Siel Mono en de Ensoniq Mirage wel heel weinig gebruikt zouden worden voor de hoeveelheid plek die ze zouden innemen. Ook heb ik een QY-200 verkocht toen ik een QY-700 kreeg en een Matrix-1000 verkocht toen ik een Matrix-6 kreeg, dat soort upgrades waren ook prima.
 
ik heb alleen spijt dat ik mijn Jupiter 8 te vlug verkocht heb.Als je ziet wat je er nu voor krijgt.😎
 
ik heb alleen spijt dat ik mijn Jupiter 8 te vlug verkocht heb.Als je ziet wat je er nu voor krijgt.😎
Och, een kennis van mij heeft de zijne lang geleden weggegeven. Toen kende ik hem nog niet. :D Uiteindelijk gaat het toch over hoeveel plezier je er zelf aan hebt gehad.
 


Hier een filmpje dat ik heb gemaakt van onze eigen @dreamer die de operatie uitvoert.


Oh cool, thx Nap en Dreamer!
Een voorbereid man is er twee waard.

Ik heb wss 10+ van die kaartjes lol, wordt een Mouser bestelling en een serie job.

@Hyper5nic - doet dit ontploffings probleem zich ook voor op de mainboards van de 2080, waat je dat toevallig?
De XP80 die ik herstelde staat gekend om caps te hebben die het redelijk snel begeven - maar daarom niet ontploffen.

Ben ah overwegen om gelijk de 2080 helemaal te recappen.
Maar geen fan van SMT repairs .. bah.
 
Och, een kennis van mij heeft de zijne lang geleden weggegeven. Toen kende ik hem nog niet. :D Uiteindelijk gaat het toch over hoeveel plezier je er zelf aan hebt gehad.
Och,ik ben blij met mijn Jupiter-X,dat ding kan een hoop meer dan de 8,maar kan een purist wel begrijpen waarom Hij/zij zoveel geld wilt voor geven nu.
 
@Hyper5nic - doet dit ontploffings probleem zich ook voor op de mainboards van de 2080, waat je dat toevallig?
De XP80 die ik herstelde staat gekend om caps te hebben die het redelijk snel begeven - maar daarom niet ontploffen.

Ben ah overwegen om gelijk de 2080 helemaal te recappen.
Maar geen fan van SMT repairs .. bah.
Ik heb me redelijk verdiept in de JV serie een jaar of 2 geleden en veel gelezen, maar ik ben nooit berichten tegengekomen over elektronische problemen / ontploffingen met de JV-2080 (of andere modellen). Alleen de expansionkaartjes staan erom bekend en daar is door Roland Japan ook expliciet een waarschuwing voor afgegeven (en dan komt het geloof ik evengoed nog maar heel sporadisch voor).
 
Laatst gewijzigd:
de jx8p heb ik onlangs weggedaan vanwege de boutique versie maar mis hem toch wel.
Ja, snap ik! Ik heb de boutique versie er ook bij, maar is toch niet hetzelfde. Net als de versie uit de Jupiter-X en Zenology.

Maar als je een software gebruiker bent kan ik PG8x hartelijk aanraden. Die gebruik ik eigenlijk 90% van de tijd als vervanger van het origineel (uit pure luiheid om niet steeds takes opnieuw op te nemen). En die is nog gratis ook!
 
De Jupiter-X.Die ik voor de tweede keer heb gekocht(koopje tweedehands).De eerste verkocht na een dwaze beslissing(oude midlife crisis denk ik).
 
Back
Top