Wat doe je nooit meer weg.

Mijn Roland RD-700GX digitale piano. Goede "SuperNatural" piano's na upgrade, perfecte Rhodes-engine IMO, en beter klavier dan hun huidige flagships voor mijn gevoel.
Voor meer variëteit in piano-sounds gebruik ik Pianoteq, en voor Hammond is de Crumar Mojo module die ik eraan heb hangen wel echt een stuk beter.
Maar zo lang deze het doet hoef ik niets anders.

Synthesizers is een ander verhaal. Hiervan heb ik er veel gehad om te begrijpen wat ik nu echt zoek in een synth - eenvoudig of complex, keys of module, compact of juist veel grote knoppen, geheugens of niet, meerdere kleine synths vs of juist 1 dure krachtige, etc.
Op dit moment heb ik een Analogue Solutions Leipzig-S en een Roland System-1m, en heb al een tijdje niet meer zoveel behoefte aan nieuwe synths.
De Leipzig is perfect voor het analoge vintage gevoel, waar alles niet perfect is, er veel grote knoppen zijn, en de basisklank altijd lekker is.
De System-1m met System-100 plugout heb ik voorzien van een 3-octaafs keyboardje en is een mooie compacte synth die ik kan meenemen voor optredens e.d. Je haalt er echt wel ieder analoog geluid dat ik nodig heb uit, al had ik liever 5 of 6 stemmen gehad... De System-1 engine lijkt verrassend veel op een Jupiter vind ik; in elk geval kom ik erg dicht in de buurt als ik de synth naast Jupiter-demonstraties op YouTube gebruik. Erg goed 12 db/oct filter ook. De System-100 plugout is monofoon maar klinkt nog net iets lekkerder.
 
Dit zal toch wel de harde kern blijven:
Minimoog met Rudi Linhard mods
Moog Voyager Electric Blue
Fenix II
Cwejman S1
Yamaha CS-60
Mutronics Mutator
Ibanez FL-305
Gibson ES-175
Ibanez MC-924
 
Ik doe niks meer weg, hypotheek is afbetaald, Studio is bomvol en nog te veel te ontdekken. Zou er nog wel wel een OB-X bij willen, naast m'n OB-6, maar heb geen ruimte :D
Alles wat ik heb is me dierbaar en er is geen financiele noodzaak.
 
Ik zag het al een paar keer terugkomen in deze discussie en dit is ook bij mij het geval: mijn elektrische gitaar (hard voor gespaard als tiener) en mijn akoestische gitaar (hard voor gespaard als twintiger). Hoezeer ik ook verslaafd ben geraakt aan synths en hoewel eigenlijk nog maar weinig affiniteit heb met gitaarmuziek, blijft dat voor mij de essentie.
 
De matrix 1000 en kurzweil k2500 gaan nooit meer weg.

In mijn Kurzweil zitten 100en patches die ik gemaakt heb over de jaren en simpelweg onvervangbaar zijn.
 
Spijt van alle synthesizers en keyboards die ik vroeger weer heb verkocht omdat ik wat nieuws wilde.
Meeste spijt van het verkopen van mijn blauwe SH-101.
Inmiddels gesetteld en om iets nieuws aan te schaffen niet meer afhankelijk van de verkoop van wat ik nu heb.
Het hart van mijn setup zijn de Roland FP-30, de JD-XA en de VR-730. De behoefte naar nieuwere apparaten is er niet meer.
En natuurlijk vergaap ik me nog steeds aan nieuwe zaken, maar wat ik wil kan ik met alles wat ik nu heb.

Natuurlijk blijven de JV-2080, D-110, MC-101, TR6S, SH-01A, Behringer Crave en Deepmind 12D ook gewoon.

Heel misschien dat ik de Volca's Sample, Bass en FM een keer weg doe, die gebruik ik eigenlijk nooit. Maar dat is dan het enige wat weg mag.

Op het wensenlijstje staat nog wel een SE-02 als mogelijke bas synth, want het spelen op mijn basgitaar is erg roestig
 
Mijn Nord lead 2 gaat nooit weg. Naast emotionele waarde, ook een synthesizer waar ik altijd weer op uit kom als ik nieuwe muziek maak.
 
Spijt van alle synthesizers en keyboards die ik vroeger weer heb verkocht omdat ik wat nieuws wilde.
Gaat voor mij deels ook op. Heb (misschien gek genoeg) géén spijt van de verkoop van mijn Synton Syrinx maar wél spijt dat ik mijn allereerste synth, een Jen SX-1000, ooit heb weggedaan. Zou die graag nog willen hebben... ;{
 
Sinds ik in 1997 een Duits muziektijdschrift kocht met een review van de Access Virus A (inclusief audio CD met voorbeelden van hoe het filter klonk etc.) altijd een Virus willen hebben… Dit jaar (25 jaar later) een nieuwe Virus TI 2 desktop gekocht. Gaat nooit meer weg, werkt heel intuïtief en heeft een heel brede “sweet-spot”, heerlijke filters, super effecten… Elke keer als ik er achter ga zitten heb ik heel veel fun en vergeet ik de tijd helemaal 🥰
 
Mijn stapel og u47 s
 
Access Virus TI2 Polar
Moog Grandmother
Prophet 5
Waldorf Iridium
Roland TB03
 
Okay I'll drop the bomb;

M'n boutiques: Ze passen allemaal in 1 verhuisdoos (ik heb ze allemaal...) ze klinken echt fantastisch (ja ik heb ook alle originelen (gehad))... super intuïtief, connectability, ze passen allemaal in m'n expedition truck voor outback studiotime...

En ik heb echt heel erg veel vette gear, maar die boutiques... there's just no point getting rid...

Altijd al eens het plan gehad een hele vette track te maken met m'n boutiques en dat te te YouTuben alsof ik de OG's gebruik, kijken wat de comments doen haha... 'analog warmth, nothing beats the original etc haha... kan ik nu al zoveel lol in hebben...
 
Back
Top