Wat doe je nooit meer weg.

In principe mag alles weg wat ik niet meer gebruik.

Maar ja, ik gebruik bijna alles wat ik heb.

Nagenoeg alles van tussen 1986 en nu heb ik nog.
 
In principe mag alles weg wat ik niet meer gebruik.

Maar ja, ik gebruik bijna alles wat ik heb.

Nagenoeg alles van tussen 1986 en nu heb ik nog.
Hier net hetzelfde.
De dag dat ik alles maar dan ook alles verkoop zal zijn wanneer ik op pensioen ga en met m´n vrouw kleiner ga wonen.
Dan gaat de hele studio de deur uit en ook het gebouw.

Cheers,
Exo. :mega:
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Alles kan weg qua gear eigenlijk, alleen mijn opslag en opnames niet ghehe.

Ik heb tot nu toe nog nooit gehad dat een stuk gear me zo aanstaat dat ik het nooit weg zal doen. Denk ook niet dat dit ooit zal gebeuren eigenlijk
 
Nee zekerheid geeft het antwoord niet, maar voor mij is dat nu de Nord Modular G2X. Ik heb er een laptop bij waar de editor op draait, die laptop gaat nooit meer geupdate worden.

Als ik nu zie wat ik het langste heb en nog niet weg wil doen is dat een synthstand 3-tier, die heb ik sinds 1976, o ja, samen met een kruk. Ik denk dat ik die kruk nog net wat langer heb, gekocht bij mijn allereerste aanschaf, een Roland SH-1000 en een Fender Rhodes. Die al heel lang weg zijn....die standaard kwam vlak daarna bij de aanschaf van een Roland SH-5. Die ook al heeel lang weg is.

Ik begrijp je helemaal. Mijn G2 had ik nooit moeten verkopen, daar heb ik nog steeds spijt van.

Momenteel zou ik mijn JX-8P bovenaan het lijstje zetten. Zoveel topklanken en nostalgie in dat apparaat, en heerlijk straightforward qua bediening (met PG). En niet al het gezeik met tones vs. patches wat je bij de JX-10/MKS-70 cadeau krijgt.
 
Nog eentje die op de lijst staat nooit te vertrekken....voor het moment dan. ;)
De UM-880. De beste MIDI interface die ik in mijn bezit heb mogen hebben, in ieder geval de gemakkelijkste in gebruik.

Lang het MIDI hart van mijn studio geweest, maar inmiddels is zijn plaats ingenomen door een mioXL.
Toch nooit weggedaan om 'je weet maar nooit' redenen. Inmiddels is mijn woonkamer setup ook dusdanig gegroeid dat hij uitstekend daar dienst kan doen om de boel aan elkaar te knopen.
 
Dingen die ik niet had moeten verkopen: Roland Juno 60, Roland MKS50, Roland Alphajuno2, Roland TR-909, Korg EA-1 (ja die mis ik echt, super vette holle bas die ik nergens meer uit heb weten te krijgen), Doepfer A-154 (Als iemand die over heeft, graag een PB. Mag een A-155 bij plus extra's).

Verder ga ik niets meer verkopen.
 
Mijn elektrische gitaar die al 20 jaar aan de muur hangt...soms haal ik hem eraf om effe wat tepielen...
 
Oeh.
Wat ik niet snel weg zie gaan :
- Subsequent 37. M'n eerste synth en direct een 'hit'.
- Novation Peak. Kan ongeveer alles wel. Heerlijk ding. Misschien dat een Summit ooit het summum is, maar dat verwacht ik niet gezien prijs en formaat.

Wat eventueel een keer gaat :
- Minitaur. Ok, lekker geluid, maar beperkt qua range en klank en dat is irritant soms.
- MC-707. Erg fijne groovebox, maar geen 'must stay'. Het is de beste groovebox voor mij op dit moment, maar zeker niet perfect en ik hoop toch dat er nog een keer een betere versie komt.
 
De Nord G2 en Moog Voyager zal ik waarschijnlijk niet wegdoen. Dit zijn de twee waarvan ik nog wel eens spijt zou kunnen krijgen als ik ze verkoop. Ze vullen elkaar mooi aan en omdat het ook weer niet in alles de perfecte synths zijn, blijft er nog ruimte voor andere gear :D
 
Roland 2080 + 5080 met uitbrijdingskaarten (oa die vintage .. idd super goed).
 
Synton syrinx, Moog the source. Al was t alleen maar omdat t erfstukken zijn. En m’n Pro-one blijft ook. de rest (en dat is nogal wat) gaat mogelijk ooit n keer weg.
 
Ik heb niet veel en ook nooit veel spul gehad. Maar toch, de Roland HP-505 digitale piano. Gewoon vanwege het goede klavier, de key action, het gevoel van de toetsen en de pedalen. Ben er helemaal op ingesteld.
Je kunt er in feite alles mee bespelen. De piano sounds van de HP-505 zelf zijn vervangbaar door software piano's.
Dus hoef ik nooit meer iets anders.
 
Eigenlijk wil ik niks wegdoen. Maar als ik een paar dingen mag uitlichten:
Mijn Juno-60 die ik op 7 juni 1983 in Hilversum kocht bij Kick Music. Over een jaar heb ik die dus 40 jaar in mijn bezit...
En nóg zo'n ouwetje (ben ik zelf ook zoals je zult begrijpen :)): een TC Phaser van eind 1983.
Creamware Prodyssey ASB (ARP Odyssey imitatie); gewoon een heel gaaf ding.
 
Back
Top