Tijdje weg geweest maar sta versteld van de softsynths

mario

Heb je even...
Lid sinds
13 februari 2002
Berichten
1.374
Hee freaks,

Ben er even een tijdje tussenuit geweest maar fijn dat ik dit en meeste van jullie weer terug zie. De reden dat ik hier hoofdzakelijk niet meer ben geweest is die drukke baan en wat prive omstandigheden vandaar dat ik toen ook besloten had alle mijn gear te verpatsen (en dat was aardig wat!!). Dit niet tot mijn grote spijt trouwens, kan het tenslotte altijd weer terugkopen, waar dan ook. Gelukkig is de situatie nu veranderd en heb ik wat meer vrijheid dus vandaar dat ik eens dacht... joh laat ik eens een kijkje nemen bij de goede ouwe synth(forum). Kon het ook niet laten trouwens hoor en wat een ontwikkelingen zeg, gweldig!! Bloed kruipt waar het niet gaan kan en ben er inmiddels alweer warm voor gelopen.

Wat mijn met name opgevallen is, is dat Access weer veel vooruitgang heeft geboekt. De nieuwe Ti van Access met z'n 80 noten is me nogal wat, Access is en blijft altijd één van grootste favorieten. Als je ook maar iets wilt produceren in de trent van trance of techno is dit tegenwoordig wel een must en lust om te hebben, fantastische synth op alle fronten.

De midi klaviers doen het ook goed met name novation en korg die heb ik gezien deed me watertanden. Leuk om FLStudio of Reason bv aan te sturen.

Ga je toch voor hard, heb ik gemerkt dat de prijzen voor 2ehands gear schrikbarend laag zijn. Iedereen toch aan de soft?! Met een matig budget in je pocket kan je toch een aardig studiootje bouwen dacht ik zo.

Maar wat echt mijn grootste verbazing schept is de developement van de softsynth!!!!!
Ik kwam op t heldere idee een demootje te downloaden van GMedia impOSCar en een nieuwere trial versie FLStudio om even wat te gaan stoeien. Mijn bevindingen hierover zijn in één woord. WOWWW! Wat een geluid, mogelijkheden, gebruikersvriendelijkheid en aansturingen. Een onderdeel in FLStudio namelijk Sytrus (dacht ik?!) klinkt awesome :D
Heb er tot diep in de nacht mee lopen spelen en kwam al snel tot de ontdekkingen dat het een heel mooie virus clone is.

Zo zijn er nog tal van nieuwe ontwikkelingen waar ik uren over kan door blabbere maar wat ik nu van jullie graag zou willen weten is (en ik weet dat deze vraag keer op keer gesteld is aangezien ik een ''oud'' lid ben van deze ''partij'')
wat jullie meningen, ervaringen en conclusies zijn over de hard en soft synths van deze tijd?? Is er nog veel verschil tussen beide??

Mijn dank is groot........ tijd voor een bakkie :okdan:
 
Re: Tijdje weg geweest maar sta versteld van de softsynths

Een onderdeel in FLStudio namelijk Sytrus (dacht ik?!) klinkt awesome :D
Heb er tot diep in de nacht mee lopen spelen en kwam al snel tot de ontdekkingen dat het een heel mooie virus clone is.

Dan denk ik dat je toch iets anders gevonden hebt want Sytrus is in de verste verte geen Virus kloon :D
 
Ik veronderstel iets naar aanleiding van de patches die ik hoorde! Interface heb ik me NOG NIET bezighouden.
Het geluid (bv die euro patches) deden me gelijk denken aan die classic.
 
Back
Top