Wat doe je nooit meer weg.

hoeveel synths heb je dan nog nodig.
Minstens 9 heb ik uitgerekend. :D

Maar ja, 'nodig' ... als je elektronische muziek wil maken, heb je tegenwoordig aan een laptopje en een DAW in principe genoeg. Misschien een paar plugins, maar zelfs dat is in feite al een luxe. De rest is voor de leuk en leuk is nou precies waar het mij om gaat.
 
Ja helemaal eens, denk dat we hier ook net als met synths spelen/werken er voor de leuk en wetenswaardigheden zijn. Maar mijn vraag is echt serieus want ik heb tegenwoordig "simpelere: bakken. Maar per bak gaat echt veel tijd in zitten om te snappen.. mn pro-x.. goedkoop bakkie maar ik snap zeker 30% nog niet en heb hem maar even weggezet voor mn modular project. Daar komt nu een Aeganmatrix.. mijn hemel dat wordt helemaal wat.

Persoonlijk gaat het mij wel echt om de geluidskwaliteit/funkties en dat moet ik bij de Eaganmatrix ook afwachten. Ze willen in iedergeval niet de specs melden van hun dsp/AD/DA wat ik een beetje kinderachtig vind.

Lang verhaal kort en weer on topic, ik test en wat een meerwaarde heeft blijft. Verder geen ruimte voor wat als ie meer waard wordt..In mijn geval staat de pro-x nu nog bovenaan. Behringer Pro-800 en MegaFM mk2 hebben het verloren puur omdat het niet meer past op mn burotje.
 
Maar mijn vraag is echt serieus want ik heb tegenwoordig "simpelere: bakken. Maar per bak gaat echt veel tijd in zitten om te snappen.. mn pro-x.. goedkoop bakkie maar ik snap zeker 30% nog niet en heb hem maar even weggezet voor mn modular project. Daar komt nu een Aeganmatrix.. mijn hemel dat wordt helemaal wat.
Dat is voor iedereen anders denk ik. Soms wil je misschien gewoon een ding aanzetten, aan 3 knoppen draaien en altijd iets hebben dat goed klinkt. Soms wil je misschien wel uren aan bakken parameters tweaken om hele ingewikkelde complexe evolving patches te maken. Soms wil je misschien lekker freaken met patchkabels en verschillende apparaten (al dan niet virtueel) met elkaar verbinden om te kijken wat voor gekkigheid eruit komt. Of je wilt het allemaal kunnen. Aan de ene kant van het spectrum heb je een Juno-60, Prophet-10 of Minimoog die altijd goed klinkt maar niet zo heel veel kan, aan de andere kant heb je een EaganMatrix of modular muur waar je ongeveer een wiskundestudie voor nodig hebt om te snappen wat 'ie überhaupt doet maar die wel krankzinnig diep gaat. Een Moog One, Polybrute of Quantum zit er misschien een beetje tussenin. Take your pick(s) :D
 
Laatst gewijzigd:
Een kind opvoeden kost gemiddeld 350000 euro, dat is een hoop gear dat je kunt aankopen.
Zou zeggen legt er een knoop in.😊
 
Er is niets wat altijd zal blijven, maar ik denk dat de Samson PB11 power conditioner het langst zal blijven.
Die wint 't van de Roland D50 of de Lexicon MPX1, al moet er best wat gebeuren eer díe weg gaan.
 
Een kind opvoeden kost gemiddeld 350000 euro, dat is een hoop gear dat je kunt aankopen.
Zou zeggen legt er een knoop in.😊
Ja, je moet ze ook niet verwennen met nannies, fatbikes, en 2x per jaar business class naar een ander continent. Met 20% van drieeneenhalve ton moet het ook wel lukken
 
Ik vraag me dan toch af, Moog One is zo'n klapper. Zoveel mogelijkheden.. hoeveel synths heb je dan nog nodig. Hoeveel uitgangen heeft ie? Je kunt er toch ook paar Fx modules en what not achter hangen om de sound te veranderen? Wellicht de CP-251 geloof ik? Wellicht mogelijk om iets te doen kwa modulatie?

P.s. zolang klanten mails krijgen over te kopen Moog's lijkt het me eerder wat zeggen, dan dat ze uitverkocht zijn.
Wat Nap ook al zei. In principe heb je niet veel nodig en kan je alles met een goede computer en wat software. Zat laatst met veel plezier naar een van de latere werken van Skrillex te luisteren. Als je vervolgens een foto van zijn studio ziet, dan weet je genoeg. Een computer en een paar hele dikke speakers, that's it. Focus is maximaal op die manier.

De vraag is alleen, waar wordt je blij van. Dat is voor iedereen anders. Ik wordt niet blij van muziek in elkaar klikken met een muis. Ik wil aan knoppen kunnen draaien. Het liefst zo veel mogelijk. Ik heb daarnaast een ongelofelijke drang naar alles wat nieuw en interessant is. Puur uit enthousiasme. Handig is dat uiteraard niet. Net als wat jij zegt, ben ik meer bezig met nieuwe gear leren, dan lekker muziek maken. Ook best vermoeiend en op het moment sta ik dus weer op zo'n punt dat het ik tot inzicht kom en zaken ga inperken. Hoe lang ik dat vol hou is altijd afwachten, maar meestal nooit lang. Ik maak me er niet meer druk over. Het budget laat het toe en zo lang het leuk is maakt het allemaal niet zoveel uit.
 
Dat is voor iedereen anders denk ik. Soms wil je misschien gewoon een ding aanzetten, aan 3 knoppen draaien en altijd iets hebben dat goed klinkt. Soms wil je misschien wel uren aan bakken parameters tweaken om hele ingewikkelde complexe evolving patches te maken. Soms wil je misschien lekker freaken met patchkabels en verschillende apparaten (al dan niet virtueel) met elkaar verbinden om te kijken wat voor gekkigheid eruit komt. Of je wilt het allemaal kunnen. Aan de ene kant van het spectrum heb je een Juno-60, Prophet-10 of Minimoog die altijd goed klinkt maar niet zo heel veel kan, aan de andere kant heb je een EaganMatrix of modular muur waar je ongeveer een wiskundestudie voor nodig hebt om te snappen wat 'ie überhaupt doet maar die wel krankzinnig diep gaat. Een Moog One, Polybrute of Quantum zit er misschien een beetje tussenin. Take your pick(s) :D
Nou ik zit heerlijk aan de simpele synth kant. Dat eindeloos getweak en door menu’s heen worstelen is niets voor mij.
 
Mijn x stands blijven voor altijd, je kan er een synth op zetten, maar je kan er ook een werkbankje van maken, latjes op schilderen, dingen spuiten, overhemden strijken (plank benodigd, tevens strijkijzer) etc..
 
Een kind opvoeden kost gemiddeld 350000 euro, dat is een hoop gear dat je kunt aankopen.
Zou zeggen legt er een knoop in.😊
Dit en nooit n nieuwe auto kopen. En werken alle dagen die jan met de pet niet wil. Zon en feestdagen , nachtwerk . Verder niet op reis gaan en sober eten en jaren dezelfde kleding dragen. Makkelijk zat
 
Even terzijde inhaken op die waanzinnige "een kind opvoeden kost" bedragen: dat begint al met de veronderstelling dat het huis dat je koopt met kinderen heel veel duurder is dan zonder kinderen. En daar loopt de redenering al spaak, want als je geen kinderen hebt, heb je een zieke hoeveelheid synths en dus ooook twee extra slaapkamers nodig.
 
Back
Top