Wat doe je nooit meer weg.

ja als het om de heb gaat wellicht.
gear zou mij echt aan mijn achterste roesten.
leuk om te zien en te horen maar het gaat mij om de muziek.
met een simple tape recorder en speelgoed keyboard en een mic kun je hele albums maken.
die verbinding aan gear is nergens goed voor. of wat? schrijft dat apparaat de muziek voor je?
Leuk als mensen verzamelaar zijn maar heb daar weinig mee.
Kan me echt niets bedenken wat nooit weg kan.

wel vind ik het belangrijk eerst diep in het apparaat te duiken voor het af te schrijven.
 
Er wordt weinig over soft-synth's gesproken.
Omnisphere
Absynth
Gezien de drastische waardevermindering en het gehannes met Not For Resale licenses, licensetransfers en -fees etc. zit ik aan meer VSTs vast dan me lief is :D
 
Er is van die Gear waarvan je weet: Als ik die nu verkoop, dan is de kans op terugkopen nihil omdat ze a) zelden tot nooit voorbij komen b) onbetaalbaar worden (is een tikkeltje 'fomo' vanwege eerder verkochte spullen die nu skyhigh gaan qua prijs..)

Zou dat een overweging zijn iets 'nooit' weg te doen?
 
'nooit' is wel erg groot begrip. maar ja als iets ineen heel duur is geworden.
dan zou dat de drempel wellicht verhogen.
 
Zou dat een overweging zijn iets 'nooit' weg te doen?
Voor mij wel een beetje. Als ik voor €500,- (meer heb ik altijd al gekkigheid gevonden) een Juno-60 terug zou kunnen kopen was de mijne misschien al weg. Maar aangezien die nu voor 3000+ gaan weet ik dat ik die nooit meer zou kopen. Dus blijft hij (nog).
 
@SmartBits maar gebruik je hem? Zo niet waarom zou je hem dan niet weg doen?
Op het moment zit hij al ruim een jaar in een flightcase, maar dat heeft veel te maken met dat mijn studioruimte nog niet klaar is (en dat duurt ook nog wel ff). Ik gebruik 'm wel maar het is uiteindelijk wel een erg beperkte synth en het verschil bv met de Arturia versie is minimaal. Eigenlijk is de reden wat me het meest tegen houdt sentiment; het is mijn eerste synth. Een andere Juno zou dat gevoel uiteraard ook nooit kunnen vervangen.
 
1669215434873.png

Label maker, super handig, elke nieuwe voeding die er bij komt krijgt vrijwel direct een label.
 
Ik heb synths die zo veel geld gaan dat ik ze nooit weg doe, omdat ik ze nooit meer terug zou kopen.

Ik heb ook synths die zo weinig geld gaan dat ik ze nooit weg doe, omdat ik niet zou weten welke betere synth ik voor dat geld kan kopen.
 
Eigenlijk is de reden wat me het meest tegen houdt sentiment; het is mijn eerste synth. Een andere Juno zou dat gevoel uiteraard ook nooit kunnen vervangen.
Mijn allereerste synth was de MicroMoog die ik ergens in 1983 van de amanuensis van mijn school kocht voor 800 gulden. Ik had eigenlijk hetzelfde sentiment: nooit meer weg want m’n eerste synth.
Deze is dus uiteindelijk (jaar of 5 geleden) ingeruild, met bij-betaling, voor een Roland SH-5.

Heb ik er spijt van?: een beetje. Zou ik ‘m nog een keer kopen? Nee, heb nu ook een moog Grandmother die voor mij een goede vervanger is.
 
Op voedingen blijft het altijd zitten bij mij want die worden nooit warm aangezien ze nooit aangaan.:D

Alle gekheid: ik heb een brother en het plakt prima op voedingen. En inderdaad ook het eerste wat ik doe bij iets nieuws. Label op voeding plakken.

Plakt ook goed rond het metaal neutripluggen. Alleen usb stekkers willen niet zo (ook niet als ik ze “rondom” plak). Niet plat genoeg denk ik. Of juist te vierkant en niet rond genoeg.
 
Mijn roland sh-101 uiteindelijk weggedaan. De regel is bij mij nu, als ik iets een jaar niet gebruik dan gaat het weg.
 
Blijft t ook kleven? Soms komen ze los hier, soms niet… irritant
Met de originele Dymo nooit problemen gehad, er zit nog steeds plak spul van 20 jaar geleden op mn patchbays.
Ik heb nu wel een 4 pak rollen van een alternatief merk gekocht, we zullen zien hoe goed dat werkt zodra mijn Dymo rol op is.

Voor labels op kabels zijn deze trouwens handig (zoekwoord "zip tie cable label"). Geen achterblijvend plakspul als je de labels er af haalt.
1669238396563.png
 
ik heb er gelijkaardige en het nadeel is dat als je aan de kabel trekt hij altijd besluit zich te gedragen als een anker/ - die tags, ik knip ze er allemaal terug af.
 
Zo rondkijkend zie ik weinig waarvan ik denk, die ga ik binnen afzienbare tijd verkopen. Ben ook echt heel slecht in afscheid nemen van gear.
 
Back
Top