Stockmuziek via AI: we kunnen wel stoppen

ChatGPT heeft gelukkig ook humor...

798675F3-2C90-436F-A798-73072243F0BF.jpeg
 
Grootste valkuil is natuurlijk wel dat de antwoorden niet per se hoeven te kloppen.

'k Vraag me inderdaad wel af of er een 'toetsing' in zit.

Overzichtelijk voorbeeld: omdat correct spellen op het internet inmiddels optioneel lijkt zou de 'AI-brain' zelf ook kunnen gaan grossieren in d/t-fouten etc. Of wordt dit voorkomen?
 
Nu in de aanbieding bij AppSumo, Sounddraw. Geef aan welke achtergrondmuziek je zoekt, klik op de knop Generate en AI doet de rest. We kunnen wel stoppen 😮 Of zal het zo'n vaart niet lopen?

Ik vind het wel leuk dit soort tech. Heb er wel een hekel aan wanneer software bedrijven (of welk bedrijf dan ook) niet gewoon duidelijk een prijs noemt voor zn product.
 
ff gechecked 'openai' is helemaal niet open.
leek me leuk om een chatbot met eigen dataset te draaien.
Erg misleidend de naam openai want het is helemaal niet open.
Maar er lijkt niets in de buurt te komen van chatgpt.
De enige reden dat je het kan gebruiken lijkt te training voor de bot te zijn.
Maar goed heb me wel geregistreerd incl. telefoon nummer. is natuurlijk wel leuk.
 
'k Vraag me inderdaad wel af of er een 'toetsing' in zit.

Overzichtelijk voorbeeld: omdat correct spellen op het internet inmiddels optioneel lijkt zou de 'AI-brain' zelf ook kunnen gaan grossieren in d/t-fouten etc. Of wordt dit voorkomen?
De data die je gebruikt om de AI te trainen moet opgeschoond zijn en kloppen, maar zelfs dan nog kan de AI verkeerde verbanden leggen of foute invulling geven. Voor zover ik begrijp werken die language models ook niet per se met begrip, maar ook vooral voorspellen wat het volgende woord is op basis van de enorme hoeveelheden trainingsdata die erin gestopt zijn. Die OpenAI bot wordt niet getraind door middel van de gesprekken met gebruikers begrijp ik, maar deze input kan wel weer gebruikt worden om het model te verbeteren.
 
Laatst gewijzigd:
Ik vertrouw je niet meer synthforum, ik heb je door, jij mal AI-tje van me, je kopieert gewoon wat mensen vroeger in die ouderwetse fora typen en plaats dat hier met allerlei flauwe algoritmes om patroontjes na te maken en me te doen geloven dat er hier een levendige community is.
Nog 1 keer en ik zet je uit.
Ben je dan niet naar `s Hertogen Bosch geweest? Heb je daar niet al die AI-zombies zien👀 lopen? 😁 in het echt? 👌😎🤔
 
Laat ze maar hun gang gaan. Een mondeling examen in een Faraday Cage aan het einde van je opleiding gaat bepalen of je het papiertje krijgt...

Of niet.

:D
 
Laat ze maar hun gang gaan. Een mondeling examen in een Faraday Cage aan het einde van je opleiding gaat bepalen of je het papiertje krijgt...

Of niet.

:D
Sowieso zou ik afstappen van papiertjes bij de uitgang. Test maar bij de ingang. Stuk doeltreffender.
 
Straks hoeven we ook niet meer te zingen als deze trend zo door zet :
AI stem genereren

Helaas zal dit waarschijnlijk weer misbruik van gemaakt worden met deze techniek!
 
Straks hoeven we ook niet meer te zingen als deze trend zo door zet :
AI stem genereren

Helaas zal dit waarschijnlijk weer misbruik van gemaakt worden met deze techniek!
Er zal wel veel misbruik van gemaakt worden denk ik tot er claims neergelgd worden door artiesten en dan zal het minder worden of net als met samples moet je dan toestemming vragen aan de artiest die dan ook een deel van de royalties wil.
Wat dan nog wel zou kunnen is een onbekendere zangere(es) nemen en dan wat door filters heen halen (bijv formant) zodat het stemgeluid echt anders klinkt en moeilijker te achterhalen is.
En wat doe je met stemimitators in zo'n geval want je hebt mensen die uitstekend een ander kunnen nadoen?

Interessanter wordt het wanneer de discussie ontstaat wanneer we wel of niet AI mogen gebruiken want er zijn al kunstenaars die zich verzetten tegen AI art dus je hebt kans dat op een gegeven moment er wel weer restricties zullen komen of net als met de cassette indertijd dat er een soort van copytax aan het gebruik wordt toegevoegd.
Ik las dat men in een update bij Dall E 2 alweer restricties heeft ingebouwd zodat het lastiger wordt om kunst met naakt te produceren.

Techniek kan je goedwillend en kwaadwillend gebruiken en daar zal de discussie wel op uitdraaien vermoed ik maar tegenhouden doe je deze ontwikkelingen niet.
 
"if you art doesn't shock anyone then it isn't worth making it"

Die limitaties vind ik super lame en maken de tool veel minder bruikbaar.
Vooral om de bovenstaande quote.
Nu is Dall E en chatGPT maar een stijve oude grijze sok.
 
"if you art doesn't shock anyone then it isn't worth making it"
Dat is nogal kortzichtig vind ik.
Dat zou betekenen dat een mooi schilderij van bijv Giger of een Magisch Realistisch werk geen kunst is?
Maar als een dingetje van Bansky door de versnipperaar gaat op een veiling dan is het opeens kunst, of een drol die geserveerd wordt in een duur restarant omdat het zo lekker shockerend is?
Ik heb liever een mooie Picasso aan de muur dan een flutding wat de mensen zo aan het schrikken maakt, het gaat toch om wat je waardeert of mooi vindt?

Blijft de vraag of ik liever een originele Brood aan aan de muur heb wat ik echt niet mooi vind of een door AI gecreëerd werk wat ik wel mooi vind, denk dat dit voor iedereen anders is.
Of als het over muziek gaat; luister je liever naar een artiest die muziek maakt die je echt niet goed vind of naar door AI geproduceerde muziek als het op een acceptabel niveau is?
 
Laatst gewijzigd:
Zo zie je maar dat mijn vorige post dus successvolle "Art" is :)

Maar op een bepaalde manier houd het wel stand.
Denk aan nieuwe muziek waarbij de vorige generatie het niet serieus neemt.
Net als nieuwe techniek zoals AI waarbij de vorige generatie het niet wil accepteren.

dus "shocking"
 
Zo zie je maar dat mijn vorige post dus successvolle "Art" is :)
:D

Het is heel persoonlijk natuurlijk maar ik kan me voorstellen als je een succesvol kunstenaar bent dat je er niet op zit te wachten op AI die plaatjes produceert in jouw stijl maar niets kost?
Maar ik denk dat zoals bij alles dat het een zinloos gevecht is want elk produktieproces is in een kapitalistisch systeem een race to the bottom zodat de winstmarge het grootst is en als dat betekent dat bedrijven op een gegeven moment flink geld kunnen verdienen met plaatjes of posters die vrijwel niets kosten dat uiteindelijk de kunstenaar het aflegt.
 
Jullie vergeten één ding; @krautrock1958 is ook een niet bestaand persoon maar gewoon AI die lid geworden is van synthforum indertijd en vroeg of laat ook de contest nog een keertje gaat winnen. :D
 
Back
Top