AI zangers en zangeressen - Synthesizer V van Dreamtonics

Een regelrechte concurrent voor Yamaha Vocaloid, wat ik al jaren gebruik. Toch denk ik dat Vocaloid verder is ontwikkeld qua mogelijkheden om de stem natuurlijk te laten klinken (wat trouwens nog steeds een heidens karwei is). De laatste versie 6 maakt ook gebruik van AI. Ik heb die versie nog niet, maar ga 'm wrsch wel aanschaffen. Interessant bij de AI-optie is het kunnen inzingen met je eigen stem en dan wordt de karakteristiek van jouw stem gebruikt door Vocaloid.
 
Het is erg interessant allemaal, maar ik hoop dat het op een gegeven moment ook mogelijk wordt om de stem te synthetiseren zodat je die zo kan laten klinken als je zelf wil. Het zijn nu eigenlijk presets van bepaalde vocals, ook bij Vocaloid zit er niets tussen wat me aanstaat dus dan houdt het snel op om er iets mee te willen.
 
Laatst gewijzigd:
Vergeten we niet dat Casio onlangs een hardware synth heeft uitgebracht waar je lyrics kan intypen die dan gezongen worden...klinkt niet erg top maar een kniesoor...
 
De stem van Nathalie is de mijne niet, ik hou niet van dat zoetsappige. Maar als er een breed pakket aan stemmen beschikbaar komt dan zit er misschien wel eens wat bij. Ik vrees alleen dat de gemiddelde mainstream zangeres stijlen het gaan halen tot de plugin.
Inderdaad vind ik het ook niet super om compete nummers in te laten ‘zingen’, maar aan de andere kant: met een bak fx, en wat losse woorden/zinnen voor sommige andere (betere 😁) stylen wel bruikbaar.
 
wow.. echt heel vet dit.. Ik vraag me af hoeveel werk het is om die intonatie dingetjes (afbuigingen, glissando etc) te perfectioneren.. en of het uberhaupt mogelijk is.. klinkt iig echt super overtuigend wat ik zo op YT hoor...
Ja dit voorbeeld van Natalie vind ik echt goed klinken moet ik zeggen, de intonatie, de klankkleur enz is behoorlijk goed.
Deze plugin doet me denken aan Emvoice, ziet in de editor er ook hetzelfde uit.
Het is best bruikbaar moet ik zeggen, enigste was toen dat niet altijd de teksteditor lekker werkte, sommige woorden krijg je lastig er in maar dat zal een kwestie van tijd zijn?
Ik verwacht dat je op een gegeven moment je tekst zal kunnen inspreken/inzingen en dat zo'n AI voice het dan voor je zingt.
 
Hola.
En als je de muziek lekker hard zet.versta je er niets van.
Een goede van de nederlandse tv.
Die laten de zangers of zangeressen verzuipen in de muziek.

Met anderen woorden kunnen totaal niet mixen.

Groeten van andreos.
 
Het is erg interessant allemaal, maar ik hoop dat het op een gegeven moment ook mogelijk wordt om de stem te synthetiseren zodat je die zo kan laten klinken als je zelf wil. Het zijn nu eigenlijk presets van bepaalde vocals, ook bij Vocaloid zit er niets tussen wat me aanstaat dus dan houdt het snel op om er iets mee te willen.
Beetje a la Omnisphere en omdat het met stem al snel onnatuurlijk wordt is het veel beperkter wat je ermee kunt als je het nog echt als natuurlijke stem wil laten klinken. Ik verwacht dat dit nog wel een tijdje zo zal blijven maar als er goed geld mee wordt gemaakt zullen er wel veel libraries verschijnen. Zou heel ingenieus zijn als ze een engine kunnen maken waarmee je gewoon helemaal zonder basis vocal een natuurlijke zangstem kunt maken. Maar wie weet, dit is al best indrukwekkend. als we 5 jaar verder zijn. Die rock stem vind ik nu al best goed.
 
Ja dit voorbeeld van Natalie vind ik echt goed klinken moet ik zeggen, de intonatie, de klankkleur enz is behoorlijk goed.
Deze plugin doet me denken aan Emvoice, ziet in de editor er ook hetzelfde uit.
Het is best bruikbaar moet ik zeggen, enigste was toen dat niet altijd de teksteditor lekker werkte, sommige woorden krijg je lastig er in maar dat zal een kwestie van tijd zijn?
Ik verwacht dat je op een gegeven moment je tekst zal kunnen inspreken/inzingen en dat zo'n AI voice het dan voor je zingt.
Ik heb er een heel topic over gelezen op een ander forum (vi).

Waarom die covers van Mariah enzo zo goed klinken is omdat ze als input gebruik maken van de originele zanglijn. Er is een open source programma dat “praat” heet, die kan heel goed die zanglijn kan analyseren.

Volgens mij is het lastig(er) om al dat soort articulatie zelf in synthV te doen. Je zou wel zelf iets in kunnen zingen, bijschaven met autotune etc en dan die “praat procedure” doen om dan jouw lijn door SyntV te laten zingen. In onderstaande video wordt het uitgelegd.

 
Ik heb er een heel topic over gelezen op een ander forum (vi).
Labeling with Praat?
Dat doet wel heel erg Nederlands aan.

Waarom die covers van Mariah enzo zo goed klinken is omdat ze als input gebruik maken van de originele zanglijn. Er is een open source programma dat “praat” heet, die kan heel goed die zanglijn kan analyseren.

Volgens mij is het lastig(er) om al dat soort articulatie zelf in synthV te doen. Je zou wel zelf iets in kunnen zingen, bijschaven met autotune etc en dan die “praat procedure” doen om dan jouw lijn door SyntV te laten zingen. In onderstaande video wordt het uitgelegd.

Kan me heel goed voorstellen als je als input de zanglijn van een goede zanger(es) gebruikt dat het resultaat ook meteen een stuk beter/menselijker klinkt.
Ik zat er wat over na te denken en het specifiek menselijke is toch nog lastig te simuleren door AI maar ik stel me zo voor zoals je nu bij die art programma's zoals Nigthcafe en Midjourney een promt kan opgeven van "maak een portret in de stijl van Rembrandt" dat je op een gegeven moment een AI zal hebben waarin je dan je melodie kan uploaden en dan een prompt er bij in de zin van "zing deze melodie in een mix van Mariah Carey en Madonna" of zoiets en dat je dan iets krijgt wat menselijk zou kunnen zijn maar een variatie van die twee stemmen.

Ik denk als je AI maar genoeg voedt met input van artiesten dat je dan wel zo'n resultaat kan krijgen.
Zelfde zou kunnen voor instrumentalisten door bijv een prompt op te geven als "speel deze solo in de stijl van Mark Knopfler" of zoiets.
Ik denk dat dit niet lang meer duurt maar er zullen wel juridische procedures volgen om uiteindelijk te bepalen wat de grenzen zijn van wat wel of niet mag.
 
Hola.
Ik vind het voorbeeld echt
Helemaal niets.
En begrijp ook niet waarom
men dat zo geweldig vind.
Zijn deze mensen a muzikaal
of zoiets.
Groeten van andreos.
 
Hola.
Ik vind het voorbeeld echt
Helemaal niets.
En begrijp ook niet waarom
men dat zo geweldig vind.
Zijn deze mensen a muzikaal
of zoiets.
Groeten van andreos.
Welk voorbeeld andreos?
 
Back
Top