AI zangers en zangeressen - Synthesizer V van Dreamtonics

Het voorbeeld wat je op YouTube laat horen

Groeten van andreos.
Ah ok. Volgens mij is dat ook niet echt bedoeld als voorbeeld voor beste zang. Het is een tutorial van hoe je zanglijnen kunt gebruiken als input.

Voorbeelden hieronder vind ik bijvoorbeeld best goed klinken. Natuurlijk is het nog steeds wat klinisch en je hoort af en toe artefacten, maar denk dat het 80% van de mensen voor de gek kan houden.




 
Hola.

Als dit gemaakt is met AI dan is dit een Copie van de echte song.
Duss waarschijnlijk is dit niet het voorbeeld,
Anderszou het zeer knap zijn:D

Groeten van andreos:)
 
Zo`n groot demo programma heb ik laatst ook nog gedownload op een hele oude computer.
Een keer gebruikt en daarna weer gewist.
Het werkte wel. Toch wil ik altijd weten wat het precies doet. Dacht dat er een soort Melodyne ingebouwd zat.
Dat is toch anders dan tekst typen en de melodie aangeven.
Alleen als programma`s groot en complex worden dan stop ik er snel mee. Met zo`n programma.
Hier mijn vocale probeersels.
 
Hola.

Als dit gemaakt is met AI dan is dit een Copie van de echte song.
Duss waarschijnlijk is dit niet het voorbeeld,
Anderszou het zeer knap zijn:D

Groeten van andreos:)
Nee is niet ai. Is synthesizer V, een virtuele stem. In deze voorbeelden is de originele zanglijn inderdaad als input gebruikt. Vandaar dat de frasering ook precies is als het origineel. Het geeft wel aan hoe goed je tegenwoordig virtuele stemmen te gebruiken. Als je maar weet hoe je ze moet gebruiken (qua programmeren van frasering etc).
 
Nee is niet ai. Is synthesizer V, een virtuele stem. In deze voorbeelden is de originele zanglijn inderdaad als input gebruikt. Vandaar dat de frasering ook precies is als het origineel. Het geeft wel aan hoe goed je tegenwoordig virtuele stemmen te gebruiken. Als je maar weet hoe je ze moet gebruiken (qua programmeren van frasering etc).
Trouwens, misschien is synthesizer V ook wel gebaseerd op AI. Dat weet ik eigenlijk niet. De zang(lijn) is iig niet gegenereerd door AI, maar je hoort in die voorbeelden van mij dus ook geen echt mens.
 
Voorbeelden hieronder vind ik bijvoorbeeld best goed klinken. Natuurlijk is het nog steeds wat klinisch en je hoort af en toe artefacten, maar denk dat het 80% van de mensen voor de gek kan houden.
Ik vind dit hele overtuigende voorbeelden alleen is dan de vraag dat als je een echte menselijke zanglijn nodig hebt om zo'n programma goed te laten klinken wat je er dan aan hebt als hobbymuzikant?
Maar ik zie binnen afzienbare tijd het wel gebeuren dat er een AI is die gewoon een zanglijn neerzet in de stijl van diegene die je aangeeft, compleet met articulatie, frasering en timing en als het dan maar genoeg afwijkt van het origineel dan zou je ook qua copyright een stuk minder problemen hoeven te verwachten.

Wat ik al zei dat je juridische procedures gaat krijgen om kaders af te bakenen dat begint nu al want ze zien de bui al hangen, de geest is uit de fles en die gaat er niet meer in denk ik.
Ik zocht even op YT en zie hier;

 
Ik vind dit hele overtuigende voorbeelden alleen is dan de vraag dat als je een echte menselijke zanglijn nodig hebt om zo'n programma goed te laten klinken wat je er dan aan hebt als hobbymuzikant?

Klopt hoor. Maar het geeft aan dat het wel mogelijk is iets moois te maken. Die input van de echte zanglijn is theoretisch ook niet nodig. Je zou dit ook zo kunnen programmeren. Maar goed, weet niet of dat zo makkelijk is.
 
Back
Top